۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷
تعداد بازدید: ۱۸۶۵۶۷
احمد وحیدی در دیدار جمعی از مدیران مسئول روزنامه های اصلاح طلب، بر فعال‌تر شدن گفت‌وگو با احزاب و حوزه های دیگر تاکید کرد و افزود: به نشست و گفت وگو با همه گروه هایی که در چارچوب قانون فعالیت می کنند، اعتقاد دارم و باعث می شود خط کشی‌های غیرواقعی که سم مهلکی برای کشور است، عقب رانده شود.
کد خبر: ۸۱۶۲

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، 37 روز تا انتخابات «خبرگان ششم» و «مجلس دوازدهم» زمان باقی است و روز به روز بر حال و هوای انتخاباتی جامعه و کنشگری‌های سیاسی - انتخاباتی احزاب و تشکل‌ها افزوده می‌شود. در سطور زیر مروری بر برخی اخبار و حواشی سیاسی-انتخاباتی خواهیم داشت.

از «۲۶ نماینده رد صلاحیت شده مجلس یازدهم تایید صلاحیت شدند؟» تا «توصیه به شورای نگهبان برای نرمش قهرمانانه»

 

تابناک _ 37 روز تا انتخابات «خبرگان ششم» و «مجلس دوازدهم» زمان باقی است و روز به روز بر حال و هوای انتخاباتی جامعه و کنشگری‌های سیاسی - انتخاباتی احزاب و تشکل‌ها افزوده می‌شود. در سطور زیر مروری بر برخی اخبار و حواشی سیاسی-انتخاباتی خواهیم داشت.

۲۶ نماینده رد صلاحیت شده مجلس یازدهم تایید صلاحیت شدند؟
به نوشته تسنیم، شورای نگهبان تایید صلاحیت ۱۰۱۴ نامزد انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی را که نسبت به عدم احراز یا رد صلاحیت خود معترض بودند، به وزارت کشور اعلام کرد. بیشتر نامزدهایی که در این مرحله احراز صلاحیت شده‌اند، کسانی هستند که عمدتاً دارای مشکلاتی اعم از نقص مدرک تحصیلی، تأخیر در استعفا یا عدم ارائه مدارک کافی بودند و یا بنا به عدم شناخت، صلاحیت آنها احراز نشده بود که با ارائه توضیحات و مدارک جدید، صلاحیتشان برای شورای نگهبان احراز شده است.

با اعلام این خبر، برخی نمایندگان ادوار مجلس که صلاحیت آنها قبلاً توسط هیات های اجرایی رد شده بود، مدعی شده بودند که صلاحیت آنها نیز احراز شده؛ اما پیگیری‌های خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد، در این مرحله و تاکنون اعتراض آنها (نمایندگان ادوار) بررسی نهایی نشده و شورای نگهبان فعلاً نظری درباره اعتراض آنها اعلام نکرده است.

 

کاندیدایی برای ائتلاف یا لیست دادن نداریم
جواد هروی، سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در گفت‌وگو با خبرآنلاین می‌گوید: اگر زمانی حزب اعتدال و توسعه نتواند در تهران و دیگر استان‌ها لیست ارائه کند، از همین حالا اعلام می‌کنیم که مقصر حزب اعتدال و توسعه نیست و ما تلاشمان را کردیم تا بتوانیم فضای رقابتی برای مشارکت بالا ایجاد کنیم، اما زمانی‌که رقابت از ما گرفته شده، نباید انتظار مشارکت داشت.

 

 

ابلاغ تأیید صلاحیت ۱۰۱۴ نامزد تأیید صلاحیت‌شده به داوطلبان
محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور درخصوص اعلام نظر شورای نگهبان درخصوص تأیید صلاحیت ۱۰۰۰ تن از کسانی که به نتایج بررسی‌ها اعتراض داشتند، گفت: شب گذشته لیست شورای نگهبان درخصوص تأیید صلاحیت ۱۰۱۴ نفر به ستاد انتخابات ابلاغ شد و ما به‌سرعت برای این افراد با سرشماره‌ی ستاد انتخابات پیامک ارسال کرده و اطلاع‌رسانی را انجام دادیم.سخنگوی ستاد انتخابات کشور عنوان کرد: با احتساب این عددِ ۱۰۱۴ نفرِ شب گذشته و هم‌چنین ۱۱۰۱۹ نفری که هیات نظارت مرکزی درباره‌ی آنان اعلام نظر کرده بود، مجموعاً تاکنون ۱۲۰۳۳ نفر تأیید صلاحیت‌شده داریم.

 

 

رایزنی انتخاباتی جمعیت معلمان با شورای ائتلاف و وحدت
دبیرکل جمعیت معلمان و فرهیختگان از رایزنی تشکل متبوعش با شورای وحدت و ائتلاف خبر داد و گفت: باید تلاش کنیم تکثر لیست در انتخابات نداشته باشیم و در قالب یک لیست واحد از نیروهای کارآمد، متخصص و برنامه محور حمایت کنیم. «ناصر سرگزی» در گفت‌وگو با ایرنا، درباره برنامه‌های تشکل متبوعش در انتخابات پیش روی، گفت: جمعیت معلمان و فرهیختگان پیرو منویات رهبر معظم انقلاب درخصوص حضور و مشارکت حداکثری آحاد مردم در انتخابات ۱۱ اسفندماه، برنامه‌های مفصل و منسجمی را تهیه کرده است.

 

 

دشمن برای کاهش مشارکت طراحی های زیادی انجام داده است
احمد وحیدی در دیدار جمعی از مدیران مسئول روزنامه های اصلاح طلب، بر فعال‌تر شدن گفت‌وگو با احزاب و حوزه های دیگر تاکید کرد و افزود: به نشست و گفت وگو با همه گروه هایی که در چارچوب قانون فعالیت می کنند، اعتقاد دارم و باعث می شود خط کشی‌های غیرواقعی که سم مهلکی برای کشور است، عقب رانده شود. وزیر کشور با بیان اینکه دشمنان برای کاهش مشارکت طراحی های زیادی انجام داده اند، گفت: آنها هویت جوانان را نشانه گرفته‌اند و از توطئه های مختلف حتی اقدامات تروریستی برای زدودن آرامش در جامعه استفاده می کنند.

 

 

«مشارکت» و «حجاب»؛ محور بحث‌های دیدار مدیران مطبوعات اصلاح‌طلب با وحیدی
مهدی رحمانیان سردبیر روزنامه شرق در گفت‌وگو با تسنیم، درباره جزئیات دیدار مدیران روزنامه های اصلاح طلب با وزیر کشور گفت: در جلسه پیرامون دو مساله مشارکت در انتخابات و بحث حجاب و رفتاری که در برخورد با خانم‌‌های کم‌حجاب صورت می‌گیرد، صحبت شد. آقای وزیر البته بیشتر شنونده بودند و در این جلسه نزدیک دو ساعت به صحبت‌های حاضران گوش دادند.

 

سخنگوی حزب ندا: حمایت از چهره‌های اصولگرا اتفاق نخواهد افتاد
منیبان سعید نورمحمدی سخنگوی حزب ندای ایرانیان در پاسخ به این که در حال حاضر و با شرایط موجود جلسات انتخاباتی حزب برگزار می شود یا خیر، گفت: جلسات حزب ندای ایرانیان برگزار می شود. گفت‌وگوهای مشترکی را با برخی احزاب همفکر و نزدیک برگزار می کنیم. اما همه منتظر اعلام صلاحیت ها هستند. طبیعتا اگر احراز صلاحیت ها به این شکل بماند، در 90 درصد حوزه های انتخابیه کاندیدایی برای حمایت نخواهیم داشت و جریان اصولگرا از همین الان پیروز این حوزه ها شده است.

 

 

شورای نگهبان با نرمش قهرمانانه صاحبان آرا را راضی‌تر می‌کند
یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: به نظر می‌رسد شورای نگهبان نرمش قهرمانانه اعلام کند و یک مقدار صاحبان آرا را راضی‌تر کند تا کسانی که از نظر نامزدهایشان می‌خواهند وارد انتخابات شوند، موانعی بر سر راهشان نباشد.حسین کنعانی‌مقدم فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص پیش بینی آمار مشارکت مردم در انتخابات و اینکه باهنر اعلام کرده که میزان مشارکت در تهران زیر ۲۰ درصد خواهد بود، گفت: مشارکت یک فرآیند و یک پروسه زمان‌بر است. چیزی نیست که ما فکر کنیم بشود چند ماهه درصد مشارکت را افزایش داد. مگر حوادث خیلی نادر با گفتمان جدید اتفاق بیفتد و مردم را به صحنه بیاورد. چیزی که من براساس آمار دارم متفاوت از چیزی است که بعضی از گمانه‌زنی‌ها به جای نظرسنجی‌ها می‌گویند. من تمام انتخابات گذشته بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را به روش علمی روی منحنی آوردم.

 

 

حدادعادل: هیچ نماینده‌ای نمی‌تواند بگوید ۱۰۰درصد در مجلس بعدی حضور دارد
رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گفت: در شرایطی هستیم که هیچ یک از نمایندگان مجلس نمی‌توانند بگویند ۱۰۰درصد در مجلس بعدی حضور دارند و این نشان می‌دهد فرآیند انتخابات کاملا مؤثر و شفاف است.

 

 

اگر نوامیس خود را دوست دارید، در انتخابات شرکت کنید
به نوشته حوزه نیوز رئیس مجمع طلاب حوزه علمیه قم گفت: در انتخابات نه فقط صاحبان تریبون، صداوسیما، مراکز علمی و شخصیت‌های داری منصب بلکه همه کسانی که دلشان برای ایران می‌تپد و پرچم مقدس جمهوری اسلامی، سرزمین ایران، سرنوشت کشور و پیشرفت و پیشبرد را دوست دارند در انتخابات شرکت کنند.
سیدجلال رضوی مهر بیان کرد: کسانی که با شهید سلیمانی عهد دیرین دارند، امام رضا (ع) را در این سرزمین ولی نعمت خود می‌دانند، افرادی که با حکم امام وظیفه دارند مفهموما و مصداقا پشتیبان ولایت فقیه باشند، کسانی ناموس پرست هستند و نوامیس خود را دوست دارند و حتی کسانی که دغدغه داشتند به دغدغه‌های‌شان نرسیدند و پاسخ منفی گرفتند اما کلیات حفظ تمامیت ارضی، حدود و ثغور کشور ایران را دست دارند، در هر کجای دنیا هستند باید بشتابند و در انتخابات سهیم باشند و بدانند شرکت در انتخابات وظیفه هر ایرانی است.

 

 

لیست نهایی تایید صلاحیت‌شدگان ۱۹ بهمن اعلام می‌شود
عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان گفت: فهرست اسامی یکهزار نفری که تاکنون در مرحله شورای نگهبان تایید شده‌، به وزارت کشور ارسال شد و در ۱۹ بهمن ماه لیست نهایی تاییدصلاحیت‌شدگان اعلام می‌شود.طحان نظیف خاطرنشان کرد: تا زمان نهایی که ۱۹ بهمن ماه است زمان زیادی مانده است. تلاش‌های شبانه‌روزی ادامه دارد. تک تک پرونده‌های داوطلبان توسط اعضا بررسی می‌شود. موارد با داوطلبان در میان گذاشته می‌شود و تصمیم نهایی گرفته می‌شود.

 

برچسب ها: انتخابات مجلس نمایندگان تایید صلاحیت رد صلاحیت شورای نگهبان
ارسال نظر
آخرین اخبار