۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲
تعداد بازدید: ۲۱۹۳۰۵
کارشناس خودرویی در گفتگو با خطوط؛
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، چند ماهی است موضوع احتمال آزادسازی واردات خودرو جزو اخبار داغ کشور شده است به نحوی که کمیسیون صنایع مجلس با تصویب مصوبه‌ای خواستار ساماندهی بازار و رفع ممنوعیت واردات خودرو شد که البته با مخالفت شورای نگهبان روبرو شد، ولی در شرایط فعلی آیا واردات می‌تواند بر بازار تاثیر گذاشته و التهاب را کاهش دهد؟
کد خبر: ۸۱۷

مشکلات حوزه خودرویی کشور

فربد زاوه، کارشناس خودرویی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خطوط در خصوص مشکلات موجود در حوزه خودرویی کشور با تاکید بر تاثیر تورم بر قیمت کالاها گفت: تورم با گفتار درمانی حل نمی شود پس دولت باید اقدامات عملیاتی در حوزه پولی و مالی داشته باشد که در این صورت نیز اثر آن در 2 سال آینده خود را نمایان می کند.

وی در پاسخ به این سئوال که؛ تاثیر قیمت کارخانه در بازار چیست در حالیکه شاهد روند صعودی قیمت ها هستیم؟ افزود: در ابتدای سال قیمت کارخانه پژوی 206 حدودا 118 و در بازار 180 میلیون تومان  بوده در حالی که الان قیمت در بازار 250 میلیون تومان شده است پس، مشاهده می کنیم که قیمت کارخانه بر بازار تاثیری ندارد.

واردات بر قیمت خودرو داخلی تاثیر ندارد

تورم تاثیرگذارتر از عرضه است

این کارشناس خودرویی در خصوص احتمال آزادسازی واردات خودرو بیان کرد: واردات در لایه های بالا تاثیرگذار است. در لایه های پایین، تورم تاثیرگذارتر از عرضه است تورم در ایران به دلیل نبود کالا نیست بلکه مشکل ما تورم پولی است و این مشکل با عرضه کالا حل نمیشود.

زاوه بیان کرد: واردات خودرو بر قیمت خودروهای قدیمی تر وارداتی که در بازار موجود هستند تاثیرگذار میگذارد ولی نباید انتظار داشت که این موضوع بر قیمت خودروهای داخلی اثر بگذارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بازار واردات خودرو داخلی قیمت تورم گفتار درمانی
ارسال نظر
آخرین اخبار