۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
تعداد بازدید: ۵۵۰۷۰
ژاناباتیر تولیش گفت: متاسفانه در نتیجه مطالعات سال‌های اخیر، به این واقعیت پی بردم که در رسانه‌های غربی اطلاعات منفی زیادی در خصوص جمهوری اسلامی ایران انتشار می‌دهند که با واقعیت موجود ایران مطابقت ندارد. لذا جهت معرفی تصویر واقعی و درست ایران برای مردم قزاقستان، کتابی با عنوان «ایران در آستانه تمدن جدید» را نوشتم که با تیراژ مختصر به چاپ رسید.
کد خبر: ۸۱۹۳

ایران جایگاه ممتازی میان کشورهای اسلامی دارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، ژاناباتیر تولیش نویسنده و پژوهشگر معاصر قزاقستانی در دیدار با رایزن فرهنگی ایران در این کشور گفت: ایران در زمینه‌های مختلف به دستاوردهای مهم و بزرگی رسیده است.و ایران مهم‌ترین کشوری است که با پیروی از دین و احکام اسلامی در تمام حوزه‌های فعالیت خود توانسته است جایگاه ممتاز را در میان کشورهای اسلامی به خود اختصاص دهد.

وی ادامه داد:  جهت معرفی تصویر واقعی و درست ایران برای مردم قزاقستان، کتابی با عنوان «ایران در آستانه تمدن جدید» را نوشتم که با تیراژ مختصر به چاپ رسید. ایران مهم‌ترین کشوری است که با پیروی از دین و احکام اسلامی در تمام حوزه‌های فعالیت خود توانسته است جایگاه ممتاز را در میان کشورهای اسلامی به خود اختصاص دهد.در این کتاب، دستاوردهای ایران در حوزه‌های مختلف از جمله سیاست، اقتصاد، امور زنان، فناوری و نوآوری، هوا فضا، دفاع، بهداشت، گردشگری، ورزش و همچنین روابط ایران و قزاقستان بررسی می‌شود. همچنین در این اثر به نقاط ضعف لیبرالیسم نیز پرداخته‌ام. معتقدم هرچه مردم جمهوری قزاقستان با این کتاب بیشتر آشنا شوند و این کتاب را بیشتر مطالعه کنند پی به بخشی از عظمت و تلاش‌ها و پیشرفت‌های صورت گرفته در جمهوری اسلامی ایران خواهند برد. امیدوارم رایزنی فرهنگی ایران در تجدید چاپ و توزیع این کتاب مساعدت کند.

در این گفت‌وگو و دیدار مجازی علی اکبر طالبی متین رایزن فرهنگی ایران در قزاقستان نیز با قدردانی از علاقه جدی این نویسنده به جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران در حال حاضر به چهل ساله دوم انقلاب اسلامی گام نهاده است و حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه خود با عنوان «گام دوم انقلاب اسلامی» مسئله دستیبابی به تمدن نوین اسلامی را دست یافتنی دانسته‌اند.

وی گفت: با توجه به علاقه جنابعالی به پیشرفت و تعالی جمهوری اسلامی و نوشتن کتاب در این زمینه جنابعالی می‌توانید در وبینارهای تخصصی جهت معرفی، تبیین و جریان سازی تمدن نوین اسلامی به ما کمک کنید.

رایزن فرهنگی محور اصلی بیانیه گام دوم انقلاب در حوزه بین الملل را ترسیم راه آینده و نوعی افق گشایی به منظور توسعه گفتمان تمدن نوین اسلامی دانست و گفت: مخاطبان اصلی این بیانیه در وهله اول محققان و پژوهشگرانی و فرهیختگانی چون جنابعالی هستید.

رایزن فرهنگی ایران در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد بتواند درخواست نویسنده کتاب را در آینده نه چندان دور مرتفع کند.

کتاب «ایران، در آستانه تمدن جدید» در سال ۱۳۹۱ در انتشارات تومار به چاپ رسیده است./ روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی.

برچسب ها: رایزنی فرهنگی قزاقستان جمهوری اسلامی ایران معرفی کتاب
ارسال نظر
آخرین اخبار