۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹
تعداد بازدید: ۲۶۹۶۳۰
«هادی طحان‌نظیف» عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد: بیش از ۷۳ درصد داوطلبان تأیید صلاحیت شدند و به ازای هر کرسی مجلس بیش از ۵۱ نفر نامزد هستند و می‌توانند با هم رقابت کنند.
کد خبر: ۸۲۰۶

وزیر کار دولت دوازدهم: برخی از اصلاح‌طلبان و اعتدالی‌ها در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نامزد دارند

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط به نقل از تابناک 17روز دیگر تا برگزاری انتخابات «ششمین دوره مجلس خبرگان» و «دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی» زمان باقی است. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به آخرین فعل و انفعالات در حوزه برگزاری انتخابات.طبق اعلام «هادی طحان‌نظیف» عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان، بیش از ۷۳ درصد داوطلبان تأیید صلاحیت شدند و به ازای هر کرسی مجلس بیش از ۵۱ نفر نامزد هستند و می‌توانند با هم رقابت کنند.

 

از «چرا در انتخابات شرکت نمی‌کنید؟» تا «پذرپاش مشغول تمشیت امور وزارتخانه است نه انتخابات!»

18 روز دیگر تا برگزاری انتخابات «ششمین دوره مجلس خبرگان» و «دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی» زمان باقی است. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به آخرین فعل و انفعالات در حوزه برگزاری انتخابات.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه برگزاری راهپیمایی چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی: مردم با حضور خودشان نشان دادند که در صحنه هستند و ان‌شاءالله با حضور گسترده‌تر از امروز، در انتخابات مشت محکمی بر دهان استکبار خواهند زد و به اثبات خواهند رساند که پای انقلابشان ایستاده‌اند و با تلاش بیشتر شعار «ما می‌توانیم» را در عرصه‌های مختلف داخلی منطقه‌ای و بین المللی به اثبات خواهند رساند.
 

روز پنج‌شنبه ۱۹ بهمن، مهلت یک ماهه شورای نگهبان برای بررسی اعتراضات و شکایات داوطلبانی که در مراحل قبل تأیید صلاحیت نشده بودند، به پایان رسید و در نهایت ۱۴ هزار و ۹۱۲ نفر به عنوان نامزدهای نهایی انتخابات مجلس توسط هیأت‌های نظارت و شورای نگهبان تأیید و معرفی شدند.

 

طبق اعلام «هادی طحان‌نظیف» عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان، بیش از ۷۳ درصد داوطلبان تأیید صلاحیت شدند و به ازای هر کرسی مجلس بیش از ۵۱ نفر نامزد هستند و می‌توانند با هم رقابت کنند.

 

کی گفته در انتخابات شرکت نمی‌کنیم؟!
روایت خبرنگار ایرنا از گفتگوهای انتخاباتی مردم مردمی که امروز به خیابان انقلاب آمده بودند، با یک سوال چالشی رو به رو شدند؛ چرا در انتخابات شرکت نمی‌کنید؟ انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرنگان رهبری در پیش است و مردم در سالگرد انقلاب اسلامی از مشارکت خود می‌گویند و جمله‌ای که بیشتر تکرار می‌شد، چهار کلمه بود: کی گفته در انتخابات شرکت نمی‌کنیم.

مردم در انتخابات مشت محکمی بر دهان استکبار خواهند زد


حسین طائب مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه برگزاری راهپیمایی چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امیدواریم که حضور گسترده مردم در سراسر کشور یک پشوانه‌ای برای انقلاب اسلامی باشد و در واقع این ماه مقارن باشد با پیروزی رزمندگان فلسطینی بر ظلم و استکبار اسرائیلی‌ها که با کشتار کودکان زنان و مردان حیات خودشان ادامه می‌دهند.

مشاور فرمانده کل سپاه تاکید کرد: مردم با حضور امروز خودشان نشان دادند که در صحنه هستند و ان‌شاءالله با حضور گسترده‌تر از امروز، در انتخابات مشت محکمی بر دهان استکبار خواهند زد و به اثبات خواهند رساند که پای انقلابشان ایستاده‌اند و با تلاش بیشتر شعار «ما می‌توانیم» را در عرصه‌های مختلف داخلی منطقه‌ای و بین المللی به اثبات خواهند رساند.

 

 

مشارکت در انتخابات ۱۱ اسفندماه مکمل راهپیمایی ۲۲ بهمن است
غلامعلی حدادعادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه راهپیمایی ۲۲بهمن با اشاره به حضور گسترده مردم در این مراسم گفت: مشارکت در انتخابات، مکمل این راهپیمایی است.وی در گفتگو با فارس افزود: مردمی که امروز به این راهپیمایی آمدند، ان‌شاء‌الله این حضورشان را در یازدهم اسفند ماه تجدید کرده و این شکوه را با یک مشارکت بالا در انتخابات تکمیل می‌کنند.

 

 

اصلاح‌طلبان و اعتدالی‌ها در انتخابات مشارکت می‌کنند
وزیر کار در دولت دوازدهم گفت: بنابر اطلاعاتی که دارم برخی از اصلاح‌طلبان و اعتدالی‌ها در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هم نامزد دارند و هم مردم را به مشارکت دعوت می‌کنند.«محمد شریعتمداری» در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن سال ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با ایرنا، درباره جهت‌گیری گروه‌های اصلاح‌طلب در انتخابات مجلس دوازدهم، گفت: این موضوع که من منتسب به چه گروهی هستم یا نیستم عمومیت ندارد.

 

 

۲۰۰ کانال صدا و سیما برای برنامه های انتخاباتی راه اندازی می‌شود
جبلی رئیس سازمان صدا و سیما گفت: برای اولین بار رسانه ملی در بحث انتخابات اقدام به راه اندازی ۲۰۰ کانال و شبکه کرده تا از این طریق زمینه برای مشارکت و رقابت واقعی انتخاباتی فراهم شود.رئیس سازمان صدا و سیما اظهار داشت: کار بزرگی که صدا و سیما در این دوره از انتخابات انجام می دهد راه اندازی ۲۰۰ کانال در ۲۰۰ شهرستان برای برنامه های انتخاباتی است، ما ۲۰۰ حوزه انتخابیه داریم و به همین تعداد کانال و شبکه صدا و سیما در شهرستانهای مختلف راه اندازی شده است.

 

 

رائفی‌پور: برای انتخابات مجلس لیست می‌دهم
مدیر موسسه مصاف با بیان اینکه رقابت‌های انتخاباتی باید حول معیارها شکل گیرد، گفت: احتمال زیاد بنده به فهرست انتخاباتی می‌رسم و اعلام می‌کنم این افراد معیارهای ما را قبول دارند و آنها را به مردم معرفی خواهم کرد.«علی اکبر رائفی‌پور» مدیر موسسه مصاف در گفت‌وگو با ایرنا، درپاسخ به این سوال که آیا در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی فهرست انتخاباتی می دهد؟، گفت: برای من معیارها مهم است از این رو باید شور انتخاباتی حول این معیارها شکل گیرد.

وی با بیان اینکه قبل از این نمایندگان وعده‌های آسفالتِ کوچه و خیابان را به مردم می‌دادند، اظهار کرد: اما مروز ما مسائل جدی‌تری داریم که اصلا از سوی نمایندگان بیان نمی‌شود. برای نمونه ناترازی انرژی چه می‌شود؟ و یا اشکال ساختاری بودجه چگونه حل خواهد شد؟رائفی پور تصریح کرد: مسائل کلان زیاد است اما فراموش می‌شود از این رو معیارها برای بنده مهم است و احتمال زیاد به فهرست انتخاباتی می رسم و اعلام می‌کنم این افراد معیارهای ما را قبول دارند و آنها را به مردم معرفی می‌کنم.

 

 

فهرست شورای وحدت ۲۵ بهمن قطعی می‌شود
عضو هیأت عالی شورای وحدت از مراحل پایانی تهیه فهرست ۳۰ نفره تشکل متبوعش در تهران خبر داد و گفت: ۲۵ بهمن، فهرست ما برای انتخابات مجلس دوازدهم قطعی می‌شود.«ابوالقاسم رئوفیان» عضو هیأت عالی شورای وحدت در گفت‌وگو با ایرنا، درپاسخ به این پرسش که فهرست شورای وحدت در تهران چه زمانی نهایی می‌شود؟، گفت: تصمیم بر این است تا ۲۵ بهمن ماه، فهرست ۳۰ نفره خود را قطعی کنیم اما رونمایی از لیست به دور از تدبیر و یک نوع ساده اندیشی است و قطعا شورای وحدت این اشتباه را نخواهند کرد و حُسن تدبیر می کنند.وی افزود: اگر ترکیب نهایی زودتر از موعد اعلام شود ما در اصل فهرست خود را لو می‌دهیم و رقیب را هوشیار می‌کنیم که قطعا چنین اتفاقی نخواهد افتاد. در مسابقه فوتبال هم هیچ‌گاه اسامی بازیکنان را زودتر از موعد مقرر اعلام نمی‌کنند بنابراین ما در آستانه تبیلغات انتخابات از لیستمان رونمایی می‌کنیم.

بادامچیان:اگر نمی‌دانیم مردم ناراضی‌اند خیلی آدم‌های بی‌خبری هستیم!/پروژه‌های «مسکن مردم» و «ایران راه» در حال انجام است

وزیر کار در دولت دوازدهم گفت: بنابر اطلاعاتی که دارم برخی از اصلاح‌طلبان و اعتدالی‌ها در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هم نامزد دارند و هم مردم را به مشارکت دعوت می‌کنند.

معرفی تلویزیونی نامزدها، انتخابات را به عدالت نزدیک تر می کند
رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت:فرصت معرفی تلویزیونی نامزدها، تبلیغات انتخابات را به عدالت نزدیک‌تر می‌کند و گامی در جهت عدالت تبلیغاتی است.

آیت الله سید محمدرضا مدرسی یزدی روز یکشنبه در جریان بازدید از روند ضبط مناظره‌های انتخاباتی نامزدها در صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی در جمع خبرنگاران افزود: اقدام صدا و سیما با در اختیار گذاشتن شرایط تبلیغ و معرفی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، ابتکار جالبی است.مدرسی افزود: تبلیغات تلویزیونی نامزدها نعمت بزرگی است که پول، زور، تبلیغات نابجا و گاهی تبلیغات با منشأ نامعلوم، نمی‌تواند آن را تحت تاثیر قرار دهد.

 

 

زیر سوال بردن سازوکار انتخابات ترفند دشمن است
کدخدایی عضو حقوقدان شورای نگهبان قانون اساسی با بیان اینکه رکورد تایید صلاحیت داوطلبان ورود به مجلس در این دوره شکسته شد،گفت: زیر سوال بردن ساز و کار انتخابات ترفند دشمنان است و معاندان نظام دنبال زیر سوال بردن مساله صلاحیت ها هستند در حالی‌که ساز و کار بررسی صلاحیت در همه کشورها و حاکمیت ها وجود دارد. 

 

 

شاکری: مردم به دنبال تشکیل مجلس قوی هستند
دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی گفت: همه کسانی که در راهپیمایی امروز شرکت کرده‌اند به‌دنبال این هستند که مجلس قوی، و در تراز انقلاب اسلامی را رقم بزنند و این کار حتما با انتخاب افرادی صورت می‌گیرد که سرآمدان جامعه ما هستند.وی افزود: ان شاء الله جمعه ـ ۱۱ اسفند ماه ـ همه، این جمعیت را پای صندوق‌های رأی ببینیم.

 

 

احتمال انتشار «لیست مشترک انتخاباتی» از سوی ۴ حزب اصلاح‌طلب
سخنگو و عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان، از احتمال ائتلاف ۴ حزب اصلاح‌طلب و ارایه لیست مشترک از سوی این ائتلاف برای انتخابات مجلس دوازدهم خبر داد.«سعید نورمحمدی» سخنگو و عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به راهبردهای انتخاباتی این حزب اظهار کرد: ما بر این باوریم که باید از هر فرصت برای پیشبرد خواسته‌ها و مطالبات مردم بهره برد؛ به همین دلیل از کاندیداهای تأیید صلاحیت‌شده در سراسر کشور که به لحاظ فکری در چهارچوب اصلاح‌طلبی قرار می‌گیرند، فهرست خواهیم داد.

وی با اشاره به ائتلاف این حزب با دیگر احزاب اصلاح‌طلب برای ارائه فهرست مشترک اظهار کرد: با برخی احزاب نظیر اعتدال و توسعه، کارگزاران سازندگی و اعتماد ملی مذاکره و مشورت‌هایی داشته‌ایم؛ حزب ندای ایرانیان از کاندیداهای توانمند شناخته‌شده و اصلاح‌طلب در سراسر کشور حمایت خواهد کرد و طبیعتاً در این زمینه از مشورت دوستان و احزاب همفکر، بهره خواهد برد.

 

 

علوی: مردم ۱۱ اسفند مثل ۲۲ بهمن حماسه می‌آفرینند
وزیر سابق اطلاعات گفت: قطعاً مردم در ۱۱ اسفند اگر حماسه‌ای پرشورتر از ۲۲ بهمن نیافرینند کمتر از آن نخواهند آفرید.سیدمحمود علوی در گفت وگو با ایسنا در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: هوشیاری و بیداری مردم و رهنمودهایی که مقام معظم رهبری داده‌اند قطعاً موجب حماسه آفرینی مردم در اسفند ۱۴۰۲ و بیشتر از ۲۲ بهمن خواهد بود.

 

 

خبری که رسایی تکذیب کرد
رسایی کاندیدای انتخابات مجلس خبر تغییر حوزه انتخابی را تکذیب کرد. رسایی در توئیتی اعلام کرد: تغییر حوزه انتخابیه‌ام به رشت به خاطر رقابت با آقای نوبخت، کذب است. رقیبم در تهرا‌ن است و ان‌شالله با لیست #امناء زیر میز پدرخوانده‌های سیاسی و سهمیه‌بندی باندی می‌زنیم. گیلانی‌ها و مردم دیار میرزاکوچک بیش از من، انگیزه تسویه حساب با یاران حسن روحانی را دارند.

 

بادامچیان:اگر نمی‌دانیم مردم ناراضی‌اند خیلی آدم‌های بی‌خبری هستیم!/قاضی‌پور:سوابق بنده در مجلس علیه روسیه بر ردصلاحیتم موثر بود

قاضی‌پور:سوابق بنده در مجلس علیه روسیه بر ردصلاحیتم موثر بوده است/عهدنامه‌های ننگین گلستان و ترکمنچای را به ما تحمیل کرد


به نوشته خبرآنلاین نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی می‌گوید:مصاحبه‌ها بر ردصلاحیتم موثر بوده است، نمره منفی دادن به افراد، انتقاد و اعتراض به آنها همگی بر ردصلاحیتم موثر هستند اما در این میان سوابق بنده در مجلس بر علیه روسیه بر ردصلاحیتم موثر بوده است.قاضی پور مدعی شد بنده تنها نماینده‌ای بودم که در صحن علنی مجلس علیه روسیه نطق کردم و گفتم روسیه چشم به آب‌های ما دوخته است، آذربایجان را تقسیم کرد، شناسنامه روسی داد، عهدنامه‌های ننگین گلستان و ترکمنچای را به ما تحمیل کرد، در تحریم‌ها هم یک بشکه نفت ایران را نفروخته و چندین‌بار هم پولش را گرفته اما هیچ کاری نکرد.

 

 

قالب رقابتی اصولگرایی-اصلاح‌طلبی دیگر مشتری ندارد
به نوشته فردا نیوز محمدصادق کوشکی درباره وضعیت اصولگرایان و اعتدال گراها در رقابت سیاسی پیش رو گفت: فضای جامعه به دنبال گروه هایی با برنامه های جدی و جدید هستند. در چنین فضایی اگر همچنان برخی مجموعه ها در قالب آرایش رقابتی اصلاح طلبی-اصولگرایی می خواهند به کرسی های مجلس برسند، سخت در اشتباه هستند.وی با بیان اینکه دیگر قالب رقابتی اصولگرایی-اصلاح طلبی جوابگو نیست و نیازهای جامعه را برطرف نمی کند، افزود: دوره انتخابات مجلس یازدهم آخرین دوره ای بود که شاهد کارکرد چنین قالبی بودیم و آن زمان نیز با دوپینگ این قالب سرپا شد اما همان دوره نیز جوابگو نبود. امروز جامعه ایران به بلوغ رسیده و دیگر قالب اصولگرا و اصلاح طلب راضی نمی شود.

این فعال سیاسی با بیان اینکه فعالان سیاسی قصد ندارد همگام با جامعه متحول شوند بلکه تمایل به درجا زدن دارند، اظهار کرد: آنها شاید در قالب اصولگرایی و اصلاح طلبی بخواهند فهرست های شان را منتشر کنند اما خواهیم دید که نوع انتخاب جامعه تفاوت خواهد کرد و تابع آن قالب های کهنه نخواهد بود.

 

بادامچیان:اگر نمی‌دانیم مردم ناراضی‌اند خیلی آدم‌های بی‌خبری هستیم!/پروژه‌های «مسکن مردم» و «ایران راه» در حال انجام است

بادامچیان: چرا مردم ناراضی هستند؟ اگر نمی دانید، آدم های بی خبری هستید
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: چرا مردم ناراضی هستند؟ اگر نمی‌دانیم که مردم ناراضی هستند، خیلی آدم‌های بی‌خبری هستیم و اگر می‌دانیم ناراضی هستند  باید عوامل نارضایتی را رفع کنیم و سیاست‌های ناراضی‌کننده را کنار بگذاریم؛ این یک تحول می‌خواهد. در مجلس ما هم باید تحول پدید آید.اسدالله بادامچیان در نشست کرسی‌های آزاداندیشی مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم و اندیشکده مطالعات انقلاب اسلامی طلوع مهر که بمناسبت گرامیداشت دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی در دانشگاه طلوع مهرقم برگزار شد، گفت: رهبر عزیز ما در آغاز سال در حرم امام هشتم (ع) بحث تحول را مطرح کردند. انتظار ایشان این است که ملت این تحول را تحقق ببخشد. بنابراین باید تحول در انتخابات هم ایجاد شود، باید به مجموعه‌ای رأی بدهیم که شعارش تحول و تکامل است. در واقع شعار انتخابات امسال، شعار تحول و تکامل است.

 

 

وزیر راه مشغول تمشیت امور وزارتخانه است نه انتخابات!
مرکز اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی به اخبار منتشر شده دربارۀ فعالیت انتخاباتی بذرپاش و ادعای تذکر رئیس‌جمهور و رهبر انقلاب در این‌باره واکنش نشان داد. مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد:‌ اخبار‌ رسانه‌های یک جریان خاص درباره فعالیت انتخاباتی مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و ادعای تذکر رئیس‌جمهور و رهبر انقلاب در اینباره تکذیب می‌شود.در این اطلاعیه مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی، آمده است: مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، همه وقت و انرژی خود را به تمشیت امور وزارتخانه اختصاص داده و جلسات مکرر‌، دیدارها‌، سفرها و سرکشی‌های هفتگی استانی و سایر محورهای تلاش در وزارتخانه و سازمان‌های تابعه‌، برای حل مسائل در حوزه مسکن و حمل ونقل ذیل کلان پروژه‌های «مسکن مردم» و «ایران راه» در حال انجام است.

برچسب ها: انتخابات وزیر کار در دولت دوازدهم اصلاح‌طلبان اعتدالی‌ها انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نامزدهای انتخابات اسدالله بادامچیان مسکن ملی راه قاضی‌پور روسیه رد صلاحیت
ارسال نظر
آخرین اخبار