۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲
تعداد بازدید: ۴۶۱۴۱۸
در پی بی توجهی وزیر اقتصاد رخ داد؛
حجت بهاری فر مدیرعامل باسابقه شرکت بیمه "ما" و رییس سندیکا بیمه گران صنعت در پی اختلاف نظر با مدیرعامل بانک ملت استعفا داد.
کد خبر: ۸۲۷۸

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط  ، سوالی که این روزها اذهان  عمومی و فعالین صنعت بیمه را به خود مشغول کرده ، این است که چرا به استعفاء غلامرضا سلیمانی  رئیس کل بیمه مرکزی هنوز پاسخ شفافی داده نشده است ؟  آیا وزیر بی اطلاع است یا قانون در این خصوص مسکوت ؟ 


براساس بی اطلاعی وزیر جوان دولت سیزدهم از زیر مجموعه خود می تواند پاشه آشیل وی در ادامه دوران وزارت خود باشد چرا که وضعیت بازار بورس که کاملا امروز مشخص هست وصنعت بیمه نیز به دلایل مختلفی دچار تشتت وتنش  خواهد شد.

قبل از اینکه بخواهیم به استعفای حجت بهاری فر بپردازیم بهتر است به وضعیت نابسمان شرکت بیمه "ما" قبل از انتخاب وی نگاهی بیاندازیم. سال ۹۶ بانک ملت  در حال فروش سهم خود  به یک شرکت تجهیزات خودرو سازی در کرج بود. اما با انتخاب تیم مدیریتی جدید در آن زمان، پرتفوی شرکت از ۲۰۰۰ میلیارد ریال امروز از مرز ۲۲۰۰۰ میلیارد ریال عبور کرده است.

شرکت بیمه "ما" با مدیر عاملی بهاری فر موفق شد تا با اجرای استراتژی های تبیین شده در راستای بهینه‌سازی پرتفوی، مدیریت ریسک، تمرکز بر جذب رشته های کم ریسک و ارتقای توانمندی‌های شبکه فروش،  تا تاریخ سی دی ماه، بیست و دو هزار میلیارد ریال پرتفوی کسب کند.

عملکرد ماهانه منتهی  به آخر دی ماه سال جاری، 21.548 میلیارد ریال پرتفوی کسب کرده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 76 درصد رشد حق بیمه را نیز تجربه کرده است.

بر اساس این گزارش در بازه زمانی ده ماهه، رشته بیمه‌های آتش سوزی با 101درصد، رشته بیمه‌های باربری با 77 درصد و بیمه های مسئولیت با 63 درصد رشد در حق بیمه نسبت به دی ماه سال 1399، سهم بسزایی از این رکورد تاریخی را به خود اختصاص داده‌اند.

عملکرد وی باعث شد تا در سال جدید به عنوان رییس هیات مدیره سندیکا بیمه گران شرکت های صنعت  انتخاب گردد. بهاری فر از جمله مدیران نسل جدید در صنعت  بیمه ایران بوده که به واسطه تجربه و عملکرد در بخش دولتی و خصوصی دارای نگرش چندبعدی به عرصه فعالیت در گسترش  صنعت بیمه در آحاد نفوذ پذیری جامعه  است.

از سوی دیگر بهاری فر پیش از این نیز در ترکیب هیات رئیسه  سندیکا بیمه گران قرارداشته که به واسطه این تجربه می توان ادعا کرد که او ساختار نگرشی حاکم بر هیات رئیسه را به درستی می شناسد.

بهاری فر به عنوان رییس هیات رییسه سندیکای بیمه گران و یکی از اعضای شورای پژوهشی پژوهشکده بیمه تلاش های چشمگیری در راستای ارتقای صنعت بیمه و افزایش ضریب نفوذ آن در میان آحاد مردم داشت.

اما طبق شنیده‌ها وی به دلیل اختلاف نظر و عدم رعایت شأن و منزلت صنعت بیمه که قابل مقایسه با سایر شرکت های قانون تجارت نیست، میان "دولت‌آبادی" مدیرعامل بانک ملت به عنوان سهامدار اصلی بیمه "ما" به جهت تغییراتی که در هیات مدیره بانک ملت ایجاد کرده وافرادی که از بانک ملت جدا شده اند را به سمت بیمه "ما" هدایت نموده ناچار به استعفا شد. چرا که صنعت بیمه به دلیل ارتباط تنگاتنگ با مردم محل اعتماد و فکر افزاری است که متاسفانه این مسئله از زمان روی کار آمدن مدیر عامل بانک ملت دیده نمی‌شود .

براین اساس روز شنبه ۹ بهمن ماه  بنابه درخواست بهاری فر ، هیات مدیره این شرکت تشکیل جلسه داده و به اصرارمدیرعامل بیمه "ما" مبنی بر قبول استعفای ایشان ،اعضای هیات مدیره علی رغم میل باطنی خود ضمن تشکر از زحمات ایشان موافقت خودرا اعلام کردند.

هیات مدیره این شرکت هیات مدیره ضمن تشکر از زحمات بی دریغ و مستمر حجت بهاری فر در جهت ارتقا و تعالی شرکت سهامی  بیمه “ما”   از سال ۱۳۹۴ در حوزه های مختلف از قبیل تداوم توانگری مالی، جهش در تولید پرتفوی، کنترل ضریب خسارت شرکت، شفاف سازی مالی، ارتقای سلامت اداری، تقویت سرمایه گذاری مالی شرکت و توسعه شبکه فروش،  در این ۷ سال و مبارزه با فساد   از وی به عنوان مدیری شایسته  وجهادی یاد کردند .

بر اساس این گزارش در پی استعفاء حجت بهاری فر از مدیرعاملی بیمه "ما " احمد توکل نایب رییس هیات مدیره شرکت  سرپرست بیمه ما شد .

برچسب ها: بیمه بیمه مرکزی استعفا
ارسال نظر
وحید
۱۶:۵۸ - ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
سلام خدا قوت
از مدیران توانمند صنعت بیمه کشور
آخرین اخبار