۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
تعداد بازدید: ۲۱۹۳۷۵
گروه اقتصادی خطوط بررسی کرد؛
بورس آخرین هفته مهر را با رشد ۳۵ هزار واحدی آغاز و با ریزش ۱۳ هزار واحدی به پایان رساند.
کد خبر: ۸۳۴

به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری خطوط در این گزارش قصد داریم تا به بررسی بورس در هفته پایانی مهرماه بپردازیم.

شنبه

شاخص کل بورس شنبه با رشد ۴۰ هزار واحدی در پایان معاملات به عدد یک میلیون و ۴۳۷ هزار واحد رسید. شاخص کل هم (وزن): ۹۳۹۷ واحد مثبت شد. ارزش معاملات بورس نیز ۵۰۰۳ میلیارد تومان بود.

یکشنبه

شاخص کل بورس یکشنبه با ریزش ۱ هزار واحدی در پایان معاملات به عدد یک میلیون و ۴۳۶ هزار واحد رسید. شاخص کل هم (وزن): ۳۸۶۸ واحد منفی شد. ارزش معاملات بورس نیز ۴۳۳۷ میلیارد تومان بود.

دوشنبه

شاخص کل بورس دوشنبه با رشد ۸۵۲ واحدی در پایان معاملات به عدد یک میلیون و ۴۳۶ هزار واحد رسید. شاخص کل هم (وزن): ۴۳۴۷ واحد منفی شد. ارزش معاملات بورس نیز ۵۳۹۸ میلیارد تومان بود.

سه شنبه 

شاخص کل بورس سه شنبه  با رشد ۱۲ هزار واحدی در پایان معاملات به عدد یک میلیون و ۴۴۹ هزار واحد رسید. شاخص کل هم (وزن): ۴۳۸۰ واحد مثبت شد. ارزش معاملات بورس ۴۸۱۳ میلیارد تومان بود.

چهارشنبه

شاخص کل بورس چهارشنبه با ریزش ۱۳ هزار واحدی در پایان معاملات به عدد یک میلیون و ۴۳۶ هزار واحد رسید. شاخص کل هم (وزن): ۱۰۸۲ واحد منفی شد.ارزش معاملات بورس ۴۰۳۸ میلیارد تومان بود.

بورس در هفته پایانی مهرماه

روند بازار بورس در روزهای آینده

نیما میرزایی، کارشناس بازار سهام درباره روند بازار برای روزهای آینده گفت: بازار کماکان در وضعیت نوسانی به سر می‌برد و برای چند روز آینده احتمال دارد قدرت فروشندگان نسبت به خریداران بیشتر باشد، اما با فروکش کردن هیجانات و ترس معامله‌گران، بازار مجددا می‌تواند وضعیت نسبتا با ثبات خود را احیا کند.

نگاه کوتاه مدت سرمایه‌ گذاران کم تجربه به بورس

این کارشناس بازار در بخش دیگری از سخنانش گفت: در شرایط فعلی بازار، نگاه سرمایه‌ گذاران کم تجربه در بازار به دلیل ترس کوتاه مدت شده است. همچنین به دلیل توافقات برجامی و اصلاح نرخ ارز شرایط بازار ریزشی شده  است و شاهد روند خروج سرمایه افراد حقیقی از بازار هستیم. همچنین جهش‌های خیره‌کننده قیمت‌ های جهانی در پی بحران انرژی باعث جلوگیری از افت معنادار شاخص و بازار شده است.

تغییر جهت تحت تأثیر اخبار اقتصادی و سیاسی

به گزارش خطوط؛ در حالیکه انتظار می‌رفت بازار امروز تحت تأثیر روند دیروز و بالا رفتن قیمت دلار حداقل در ابتدا مثبت کار خود را آغاز کند، چنین اتفاقی رخ نداد. بازار امروز روندی تماما ریزشی داشت و هیچ نشانه‌ای از برگشت در آن مشاهده نشد. این احتمال بسیار قوی است که بازار شنبه تحت تأثیر این وضعیت، روند ریزشی داشته باشد. با این وجود، بازار می‌تواند تحت تأثیر اخبار اقتصادی و سیاسی نیز تغییر جهت داده و شکل دیگری به خود بگیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بازار بورس هفته پایانی مهرماه پیش بینی آینده
ارسال نظر
آخرین اخبار