۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶
تعداد بازدید: ۶۱۰۵۸
سرپرست دفتر سیاستگذاری، برنامه ریزی و توسعه فناوری و نوآوری وزارت علوم از حذف ردیف بودجه پارکهای دانشگاهی و قرار گرفتن آن در دل اعتبارات دانشگاه های مادر گلایه کرد.
کد خبر: ۸۴۲۰

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، درباره تغییرات بودجه ای پارک های علم و فناوری دانشگاهی در لایه ۱۴۰۱ گفت: در لایحه امسال ۲ مساله پیش آمد؛ اولا در بودجه ۱۴۰۱ آمده بود که بودجه پارک ها از حالت ملی خارج شود و به صورت استانی و توسط استانداری ها بودجه آن ها پرداخت شود. در این رابطه ما دلایل خودمان را آوردیم و تاکید کردیم که پارک ها در مرحله رشد قرار دارند و دغدغه استان ها متفاوت است و ممکن است حتی برخی استان ها دغدغه علم و فناوری نداشته باشند که خوبشختانه اصلاح شد.

سرپرست دفتر سیاستگذاری، برنامه ریزی و توسعه فناوری و نوآوری وزارت علوم افزود: نکته دوم در لایحه بودجه ۱۴۰۱ در خصوص پارک ها، این است که متاسفانه ردیف بودجه پارک های دانشگاهی از بودجه حذف شده و در دل اعتبارات دانشگاه های مادر قرار گرفته است.

طالبی ادامه داد: در این صورت اگر تخصیص اعتبارات به دانشگاه ها ۱۰۰ درصدی نباشد، ممکن است با توجه به تعدد برنامه های دانشگاه، این بودجه در سایر بخش ها هزینه شود. بودجه پارک ها تقریبا ۲ یا ۵ درصد کل بودجه دانشگاه ها را شامل می شود و از آنجا که دانشگاه ها با مسائل مختلفی چون پرداخت حقوق، مسائل صنفی، تغذیه دانشجویی و ... رو به رو هستند، این احتمال وجود دارد که تخصیص بودجه به پارک ها در اولویت های آخر قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: در همین رابطه رایزنی هایی با سازمان برنامه و بودجه و مجلس داشتیم و با اکثر نمایندگان در کمیسیون تلفیق و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی صحبت کردیم و منتظر هستیم ببینیم آیا اصلاحاتی در این زمینه صورت خواهد گرفت یا خیر.

سرپرست دفتر سیاستگذاری، برنامه ریزی و توسعه فناوری و نوآوری وزارت علوم میزان رشد بودجه پارک های دانشگاهی را حدود ۸ تا ۹ درصد نسبت به سال گذشته اعلام کرد و گفت: این میزان رشد راضی کننده نیست و اعتراض خود را نسبت به آن اعلام کردیم. میزان رشد بودجه پارک ها سال گذشته ۱۰۰ درصدی بوده اما از آنجا که پایه بودجه پارک ها ضعیف است، هرچقدر هم رشد یابد باز هم اقناع کننده نیست.

طالبی ضمن بیان این مطلب که کل بودجه پارک های کشور به اندازه بودجه ۲ دانشگاه بزرگ ما نیست، گفت: عدد بودجه پارک های علم و فناوری خیلی کوچک و اصلا راضی کننده است و ما در همین راستا دغدغه هایمان را اعلام کردیم و قول های در بحث رشد بودجه به ما داده اند./مهر

برچسب ها: پارک علم و فناوری لایحه بودجه ۱۴۰۱ مجلس وزارت علوم
ارسال نظر
آخرین اخبار