۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۸
تعداد بازدید: ۴۶۶۰۸۴
در پی حادثه هولناک کرمان و به شهادت رسیدن دهها نفر از مردم مظلوم کشورمان، مرتضی نجفی قدسی در یادداشتی نوشت: دشمنان در کمین هستند، حفظ امنیت وظیفه ای همگانی است.
کد خبر: ۸۵۲۷

در سوگ پرپر شدن زائران حاج قاسم/ حفظ امنیت، وظیفه‌ای همگانی

پایگاه خبری تحلیلی خطوط؛

در پی حادثه هولناک کرمان و به شهادت رسیدن ده‌ها نفر از مردم مظلوم کشورمان، مرتضی نجفی قدسی در یادداشتی سوگمندانه چنین نوشته است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«قَالَ إِنَّمَا أَشْکُو بَثِّی وَحُزْنِی إِلَی اللَّهِ» (گفت من شکایت از پریشانی و غم و اندوه جانکاه دلم را فقط به خدا می سپرم). یوسف آیه‌ی ۸۶

در چهارمین سالگرد شهید بزرگوار و با اخلاص و محبوب مردم ایران و ملت‌های مظلوم منطقه سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی (رض) فاجعه‌ای در شهر کرمان و در حاشیه‌ی مراسم بزرگداشت ایشان رخ داد که دل‌ها را از مُهجه قلب سوزاند، مخصوصاً زنان و کودکان و خانواده‌هایی که به عشق حاج قاسم با چه شور و شوقی به خیابان آمده بودند تا در مراسم سالگرد شرکت کنند و نظاره گر مراسم باشند، ناگهان در اثر انفجارهایی پرپر شدند و بی جان بر زمین افتادند و خونشان جای جای خیابان را قرمزگون کرد.

شاید اگر این حمله به یک پایگاه نظامی شده بود، دل‌ها را اینچنین نمی‌سوزاند، بچه‌های پاک و معصومی که در کنار مادرانشان و خواهران و برادران و پدرانشان قدم می‌زدند از کجا می‌دانستند که هدف چه جنایتکارانی هستند که اینچنین خونریزی‌های وحشتناک را برای خود جایز می‌شمرند.

لعنت و نفرین خدا بر پدید آورندگان داعش که همان آمریکای جنایتکار و صهیونیسم خونخوار هستند، اگر می‌بینید روزانه صدها نفر از مردم بی گناه و بی پناه و آواره و مظلوم فلسطین از زن و کودک و کوچک و بزرگ در اثر بمباران‌های وحشیانه اسرائیل جان می‌سپارند، بیانگر نهایت سفاکی صهیونیست‌هاست که استادان داعش هستند.

صهیونیست‌ها و داعشی ها کینه‌ی حاج قاسم را به دل دارند چرا که نگذاشت آنها به اهداف پلید خود برسند و منطقه را مورد تاخت و تاز خود قرار بدهند. حاج قاسم پناه مردم مظلوم سوریه، لبنان، عراق و فلسطین و یمن بود و سعی کرد تا با قوت خود به آنها نیرو ببخشد و آنها را در مبارزه با دشمنان ستمگر مجهز و حمایت کند.

حاج قاسم نمادی از قدرت و شجاعت بود که به یاری مظلومان شتافت و نگذاشت سیطره جنایتکاران دوام یابد و نقشه‌های آنها بر آب شد و مکر و حیله‌ی آنها نگرفت و ملت‌ها بیدار شدند و در مقابل ظالمان و لشکر جنایتکار او ایستادند و اگر حاج قاسم نبود معلوم نبود چی می‌شد و چه بلاهای عظیمی بر سر مردم مسلمان می‌آمد، او به مصاف خطر رفت تا جلوی خطرهای عظیم را بگیرد.

خدا را شاکریم که قاطبه ی ملت ما از هر مذهبی و از هر قومی و از هر گرایشی همگی قدر حاج قاسم را می‌دانند و تشییع جنازه‌های میلیونی او در شهرهای مختلف بیانگر عشق و مودّت عمیق مردم ایران و عراق با او بود گر چه برخی کوردلان گاهی نغمه‌ای سر می‌دهند که انسان از بازگو کردن آن هم شرم و حیا دارد!

امّا حقیقتاً باید گفت که حاج قاسم نه تنها نماد قهرمانی ملت ایران بلکه اسوه‌ی مبارزان و مجاهدان ملت‌های مظلوم و ستمدیده منطقه است و راه روش او سرمشق حرکت و جهاد آنان است.

بنده هنوز از این حادثه سهمگین و به خاک و خون کشیدن مردم مظلوم در کرمان در بهت و حیرتم و امیدوارم خدای متعال عنایت فرماید و به حق خون‌های پاکی که معصومانه بر زمین ریخته شد، هر چه زودتر کید و مکر دشمنان خنثی شده و عوامل این جنایت بزرگ و آمران و پشتیبانان آنها به سزای اعمال خود برسند. این حادثه آنقدر تأثرش بالاست که باید شکایت به خدا برد و اندوه و غم خود را با او در میان بگذاریم (قَالَ إِنَّمَا أَشْکُو بَثِّی وَحُزْنِی إِلَی اللَّهِ)

ملت ایران همگی در این حادثه عزادار شدند و قلوب همه متأثر شد و همگان این جنایت را محکوم کردند و دل‌ها به هم نزدیک شد و امیدوارم خدای متعال عنایت فرماید باز به خاطر این شهیدان تازه به حاج قاسم پیوسته، وحدت ملت ما را مستحکم‌تر بفرماید و نقشه‌های تفرقه‌افکنان را نقش بر آب نماید.

همگی باید هشیار باشیم، دشمنان در کمین هستند، حفظ امنیت وظیفه‌ای همگانی است، همه باید احساس مسؤولیت کنند، البته قوای امنیتی و انتظامی به طریق اولی باید متوجه خطرات باشند و همیشه آمادگی خود را در دفاع از مردم ایران حفظ کرده و تا می‌توانند خطرات را قبل از وقوع دفع نمایند.

دشمنان هم بدانند تمام جنایاتی که انجام می‌دهند علاوه بر محاسبه و مجازات الهی در حافظه ملت‌ها هم ثبت و ضبط است و قطعاً انتقام لازم را به وقتش خواهند گرفت.

خدا را شاکریم رهبر حکیم و خردمندی داریم که بسیار عاقلانه و با تدبیر و سنجیده عمل می‌کند و بارها کشور را از مهالک بزرگی نجات داده است و در سیاست ورزی کم نظیر است و با هوش و ذکاوت، دست دشمنان را می‌خواند و نقشه‌های آنان را ناکام می‌گذارد و به موقع و بجا اعلام مواضع می‌نماید، گرچه همواره مورد هجمه دشمنان است و در صدد تخریب چهره‌ی او هستند امّا او با ایمان و توکلی که بر خدا دارد و تا مادامی که ملت ایران پیوند خود را حفظ نمایند از همه خطرات عبور خواهند کرد.

در پایان از درگاه الهی برای خانواده‌های معظم شهدای کرمان قوت قلب و برای مجروحان این حادثه شفای عاجل مسئلت دارم./ مهر

برچسب ها: حاج قاسم سلیمانی امنیت
ارسال نظر
آخرین اخبار