۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵
تعداد بازدید: ۱۳۱۹۷۰
با وجود گذشت چهار سال از شهادت سردار سلیمانی، هیچ فیلم سینمایی از او ساخته نشده است؛ فرصتی که با توجه به ظرفیت اجتماعی این قهرمان ملی، می‌تواند زمینه‌ساز شکستن یک طلسم بزرگ در سینمای ایران باشد و پس از چهل سال شاهد نمایش اثری باشیم که با وجود روایت یک حماسه، رکورد پرفروش‌ترین فیلم سال را از آن خود کند و گروه عظیمی از مردم ایران را به سالن‌های سینما بکشاند.
کد خبر: ۸۶۲۳

زمینه‌ساز شکستن یک طلسم بزرگ در سینمای ایران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، چهار سال از حمله تروریستی به سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش در بغداد می‌گذرد و فقدان مردی که دوران حیاتش نیز یک قهرمان ملی محسوب می‌شد، اکنون بیش از پیش محسوس است. آنچه حاج قاسم سلیمانی را نزد گروه‌های بسیاری از جمله بخشی از طیف خاکستری محبوب کرد و گروه‌های متنوعی را در تشییع پیکر مطهرش گرد هم آورد، علاوه بر عملکرد او در بعد نظامی و امنیتی در راستای افزایش امنیت و اقتدار ایران، منظومه‌ای از خصلت‌های اخلاقی بود که می‌تواند الگوی بسیاری از صاحب‌منصبان باشد.

از این منظر، حاج قاسم به عنوان یک چهره متفاوت، از ظرفیت بسیار بالایی برای قرار گرفتن در نقطه اصلی آثار پرتعدادی برخوردار است و به راحتی می‌توان فیلم‌های سینمایی درخشانی از این شخصیت برجسته خلق کرد؛ هرچند بیش از آنکه تعداد این تولیدات مهم باشد، کیفیت این آثار اهمیت دارد و اگر یک شعر، یک داستان، یک قطعه موسیقی، یک مستند و یک فیلم داستانی سینمایی درباره این قهرمان ساخته شود که بتواند به قدرت کافی تاثیرگذار باشد، کفایت می‌کند.

در این مدت و به خصوص در یک سال اخیر، تعداد پرشماری از داستان‌ها، پایان‌نامه‌ها، قطعات موسیقی و مستندهایی درباره این شهید مخلص ساخته شده که شمار قابل توجهی از این آثار نیز در ده روز اخیر همزمان با مجموعه مراسم‌ بزرگداشت حاج قاسم رونمایی شده است. با این حال می‌توان گفت هیچ یک از این آثار از جمله مستندهایی که تولید و پخش شده، کیفیت بالایی نداشتند و نتوانستند حتی بخش کوچکی از شخصیت این قهرمان ملی را به تصویر بکشند./ تابناک

برچسب ها: سینمای ایران سینما قاسم سلیمانی
ارسال نظر
آخرین اخبار