۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴
تعداد بازدید: ۱۴۹۵۳۸
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: در هشت ماهه سال جاری ۱۱۳ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در استان فوت کردند که رشد ۱۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.
کد خبر: ۸۸۸۰

مرگ 113 نفر براثر مسمومیت با قرص برنج

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، علی عباسی با اشاره به مرگ ۱۱۳ نفر براثر مسمومیت با قرص برنج افزود: دراین هشت ماه امسال از کل فوتی‌های مسمومیت با قرص برنج در استان ۷۹ نفر مرد و مابقی زن هستند.

وی افزود: در این مدت شهرستان‌های بابل با ۳۲، ساری با ۱۷ و آمل با ۱۳ فوتی به ترتیب بیشترین آمار تلفات قرص برنج را به خود اختصاص داده‌اند و کمترین آمار مسمومیت با قرص برنج در شهرستان‌های بهشهر و عباس آباد هر کدام یک فوتی گزارش شده است.

وی ادامه داد: شهریور با ۲۳، مهر با ۱۸ مورد بیشترین فوتی و خرداد، تیر و مرداد هر کدام با ۱۰ مورد کمترین فوتی را به خود اختصاص داده است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان با اشاره به اینکه از موارد ذکر شده ۶۷ نفر متأهل و مابقی مجرد هستند، افزود: سنین ۲۱ تا ۳۰ سال با ۲۳ مورد بیشترین و سنین کمتر از ۱۶ سال با چهار فوتی ناشی از مسمومیت با قرص برنج گزارش شده است.

عضو شورای قضائی استان خاطر نشان کرد: هر چند طی سال‌های گذشته و طبق آمارهای موجود شاهد کاهش تلفات قرص برنج در استان بودیم بنابراین برای کاهش مرگ و میر با قرص برنج به گونه‌ای باید اقدام کرد که به آسانی و سهولت در دسترس مردم قرار نگیرد و برای مصارف خاص این قرص باید آن را از مجاری مناسب تهیه کرد و به گونه‌ای عرضه آن باید محدود شود نه اینکه افراد به راحتی بتوانند آن را از مغازه‌ها تهیه کنند./ مهر

برچسب ها: قرص برنج مسمومیت مرگ
ارسال نظر
آخرین اخبار