۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴
تعداد بازدید: ۱۳۱۹۵۲
عضو کمیسیون اصل نود مجلس در گفتگو با خطوط مطرح کرد:
عدم وجود رقابت در کشور سبب بوجود آمدن نابسامانی بازار شده است، زیرا دو خودروساز کلان می‌دانند که هر خودرو را با هر قیمت و کیفیتی عرضه کنند مردم مجبورند که بخرند.
کد خبر: ۸۸۹

علی آذری، عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پایگاه خبری خطوط گفت: یکی از مشکلات جامعه این است که مسکن و خودرو به کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است.

وضعیت بازار خودرو درست نمی شود

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی بیان اینکه سوال اینجاست که چه کسانی خودرو و مسکن را به کالای سرمایه‌ای تبدیل کرده اند؟ افزود: عدم وجود رقابت در کشور سبب بوجود آمدن نابسامانی بازار شده است زیرا دو خودروساز کلان می دانند که هر خودرو را با هر قیمت و کیفیتی عرضه کنند مردم مجبورند که بخرند.

رقابتی کردن بازار خودرو در دستور کار مجلس

برخی خودروها حتی استاندارد ندارند

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی از خودروها حتی استانداردهایی که خودشان تعریف کرده اند را هم ندارد. خودروسازان مردم را ناامید کرده اند و الگوی بدی برای کالای ایرانی شده اند زیرا مردم اولین کالایی که مقایسه می کنند، خودرو است.

خودروسازان باید پاسخگوی مردم باشند

نماینده فاروج  وقوچان گفت: خودروسازان باید پاسخگوی مردم باشند تا زمانی که بازار رقابتی نشود وضعیت به همین منوال پیش خواهد رفت.

انبارها پر از خودرو است ولی عرضه نمی کنند

وی خاطرنشان کرد: فرصت مناسب به خودروسازان داده شد ولی نتوانستند شرایط را بهبود دهند به بهانه‌های مختلف از کارخانه‌ها بازدید کردیم و دیدیم که انبارها پر از خودرو است ولی به بهانه های مختلف مثل نبود قطعه، عرضه نمی کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نباید شرایط به گونه ای باشد که خودمان را خودروساز بنامیم ولی مردم در پی خرید یک خودروی غیراستاندارد بدوند. باید بدانیم تا زمانی که بازار رقابتی نشود وضعیت خودرویی کشور درست نخواهد شد.

رقابتی کردن بازار خودرو در دستور کار مجلس

آذری با اشاره به اینکه مردم از نوع خودرو و نحوه فروش ناراضی هستند، افزود: مجلس موضوع رقابتی بودن بازار خودرو را در دستور کار قرار داده تا بتوانیم برای این معضل راه حلی پیدا کنیم زیرا این سبک از تولید قابل قبول نیست.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس بازار خودرو رقابتی مسکن نارضایتی استاندارد کالای سرمایه ای
ارسال نظر
آخرین اخبار