۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
تعداد بازدید: ۲۱۱۰۷۸
یکی از مشکلات رایج گوشی های اندرویدی، شارژ نشدن است. در این مطلب روش های حل مشکل شارژ نشدن گوشی های اندرویدی را به شما آموزش خواهیم داد.
کد خبر: ۸۹۴۶

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، یکی از ناخوشایندترین اتفاقاتی که ممکن است برای کاربران موبایلی رخ دهد، شارژ نشدن گوشی در زمانی است که گوشی به شارژر متصل است. آیا شما هم گوشی هوشمند خودتان را به شارژ می‌زنید اما دستگاهتان شارژ نمی‌شود؟ مشکل چیست و علت شارژ نشدن گوشی‌های اندرویدی از کجا سرچشمه می‌گیرد؟

در این مطلب قصد داریم نگاهی به مشکل شارژ نشدن گوشی بیندازیم و راه حل‌های مختلف این مشکل را برای شما مخاطبان بازگو کنیم. بنابراین این مطلب را از دست ندهید و با گجت نیوز همراه باشید.

بررسی مشکل شارژ نشدن گوشی های اندرویدی

اغلب اوقات گوشی خود را به شارژر متصل می‌کنید و بدون اعتنا به این که آیا شارژ می‌شود یا نه، منتظر شارژ شدن آن می‌مانید. اما گاهی پیش می‌آید که گوشی خود را به شارژ می‌زنید و ساعت‌ها منتظر می‌مانید اما پس از مراجعه به تلفن همراه خود، با صحنه عجیب شارژ نشدن مواجه می‌شوید و از خود می‌پرسید که مشکل از کجاست؟

اگر روزی با این مشکل مواجه شدید، لازم نیست گوشی خود را سریعا به تعمیرکار بدهید و انتظار معجزه داشته باشید، بلکه می‌توانید با آزمایش چند راه حل ساده، مشکل را حل کنید و اگر نتوانستید، آن وقت به تعمیرکار مراجعه کنید. اغلب اوقات مشکل آن قدر حاد نیست که نگران باشید. ابتدا مو به مو مراحل زیر را طی کنید تا مشکل شارژ نشدن گوشی اندرویدی‌تان حل شود:

۱. گوشی خود را ریستارت کنید

 

آموزش رفع مشکل شارژ نشدن گوشی های اندرویدی

خاموش و روشن کردن گوشی در اکثر مواقع راه حل مشکل شما است و می‌تواند مشکلات را حل کند. ابتدا گوشی را خاموش و روشن کنید چرا که ممکن است مانعی نرم افزاری بر سر راه شارژ شدن گوشی باشد.

باز بودن نرم افزارهای پس زمینه همواره می‌تواند منجر به بروز مشکلات این چنینی شود و زمانی که گوشی‌تان را ریستارت می‌کنید، تمامی برنامه‌های پس زمینه بسته می‌شوند و حتی برخی از قسمت‌های گوشی رفرش یا تازه‌سازی می‌شوند و همین می‌تواند باگ‌های موجود را برطرف کند.

دکمه پاور کنار فریم را نگه دارید تا سه گزینه روی صفحه نمایش بیاید و از میان آنها گزینه Restart را انتخاب کنید. اگر دوباره گوشی خود را به شارژ زدید و مشکل همچنان وجود داشت، راه حل دوم را از دست ندهید.

2. گوشی را در حالت امن (Safe Mode‌) قرار دهید

 

آموزش رفع مشکل شارژ نشدن گوشی های اندرویدی

از دیگر راه حل‌های ساده برای رفع مشکل شارژ نشدن گوشی، بوت کردن حالت امن گوشی یا همان سیف مود است. فعال کردن این قسمت باعث می‌شود تا برنامه‌های شخص ثالث به طور موقت اجرا نشوند و تنها نرم افزارهای اصلی گوشی کار کنند.

اگر پس از فعال سازی این گزینه گوشی همراه شما شارژ شد، دنبال برنامه مخرب شخص ثالثی که اخیرا نصب کرده‌اید بگردید و آن را حذف کنید. اگر حساس هستید یا اینکه نمی‌دانید کدام برنامه دارای چنین مشکلی است و می‌تواند یک بدافزار باشد، بهتر است تمامی برنامه‌های اخیر را پاک کنید.

پس از اتمام کار گوشی خود را ریستارت کنید تا به حالت عادی برگردد. در گوشی های اندرویدی برای این که به بخش حالت امن بروید، ابتدا باید دکمه پاور را نگه دارید تا گزینه‌های موجود بیاید و سپس انگشت خود را برای مدتی روی گزینه Power off نگه دارید تا گوشی وارد حالت امن شود.

البته این راه حل برای تمامی گوشی های اندرویدی یکسان نیست و ممکن است برای ورود به حالت safe mode نیاز باشد ابتدا کمی مطالعه کنید. اگر مشکلتان حل شد، با ریستارت کردن گوشی از حالت سیف مود خارج شوید وگرنه راه حل‌های بعدی را امتحان کنید.

آموزش رفع مشکل شارژ نشدن گوشی های اندرویدی


۳. استفاده از کابل، پریز و آداپتور جدید را فراموش نکنید

اگر راه حل‌های قبلی برای حل مشکل شما کارآمد نبود، نگران نباشید و این بار کابل شارژرتان را بررسی کنید تا قطعی یا بریدگی نداشته باشد. همچنین پریزی که همیشه با آن گوشی خود را شارژ می‌کنید بررسی کنید و با آداپتور قبلی گوشی دیگری را به لحاظ سالم بودن چک کنید.

همچنین می‌توانید در صورت دسترسی به شارژر یا کابل دیگر، گوشی خود را امتحان کنید. یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای چک کردن این مورد اتصال گوشی با این کابل به لپ تاپ یا کامپیوتر است. اگر گوشی با کابل اتصال به لپ تاپ شارژ شد، مشکل از آداپتور است و اگر نه مشکل می‌تواند جای دیگری باشد.

۴. باگ‌های نرم افزاری را بررسی کنید

 

آموزش رفع مشکل شارژ نشدن گوشی های اندرویدی

ممکن است که شارژ نشدن گوشی هوشمند شما به علت وجود یک باگ نرم افزاری باشد. همچنین ممکن است در این حالت یا گوشی شما شارژ نشود یا شارژ شود اما آیکون شارژ در بالای صفحه به نمایش در نیاید. در این حالت برای این که بدانید دستگاه در حال شارژ است یا خیر، برنامه Ampere را دانلود و نصب کنید.

این برنامه می‌تواند به شما هر زمان که بخواهید، نرخ شارژ و تخلیه شارژ را نشان دهد و در کنار این مزایا و قابلیت‌های دیگری هم دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید. از دیگر بخش‌های کاربردی این برنامه نمایش سلامت باتری گوشی شما با توجه به ولتاژ و دمای آن است.

وقتی که برنامه Ampere را دانلود و نصب کردید، ابتدا باید دستگاه خود را به شارژر متصل کنید و سپس از طریق این اپلیکیشن، از شارژ شدن آن مطلع شوید. اگر در این برنامه نشان داد که گوشی شما در حال شارژ است و آیکون شارژ را ندیدید، احتمالا با یک باگ نرم افزاری روبه‌رو هستید. برای حل مشکل یا باگ نرم افزاری یا باید منتظر بروزرسانی جدید گوشی هوشمند خود باشید یا قید اطلاعات شخصی‌تان را بزنید و گوشی خود را به تنظیمات کارخانه برگردانید.

این مشکل نرم افزاری بیشتر در گوشی های سامسونگ رخ می‌دهد و نشان دهنده باگ نرم افزاری است و تنها راه ریست فکتوری است. همچنین اگر تمایلی به نصب برنامه آمپر ندارید می‌توانید گوشی‌تان را خاموش کنید و به شارژ بزنید. اگر آیکون شارژ هنگام روشن شدن به نمایش درآمد، با باگ یا ایراد نرم افزاری روبه‌رو شده‌اید.

۵. کانکتور یا پورت شارژ را تمیز کنید

 

آموزش رفع مشکل شارژ نشدن گوشی های اندرویدی

حل نشدن مشکل با راه حل‌های بالا نشان می‌دهد که مشکل از جای دیگری مثل پورت دستگاه است. این احتمال همیشه وجود دارد که پورت دستگاه کثیف و محلی برای تجمع گرد و غبار شده باشد. شاید باورتان نشود اما در بسیاری از موارد پس از تمیز کردن پورت یا درگاه شارژ مشکل شارژ نشدن گوشی حل شده است.

حال پورت دستگاه خود را نگاه کنید و ببینید که آیا تمیز است؟ اگر کثیف بود، برای تمیز کردن آن اقدام کنید. هنگام تمیز کردن پورت نهایت دقت لازم را به خرج دهید، زیرا ممکن است به درگاه شارژ آسیب وارد شود. می‌توانید از ساده‌ترین گزینه که یک گوش پاک کن است، بهره ببرید.

بهتر است ابتدا قبل از هر کاری با نور چراغ قوه، پورت شارژ را رصد کنید و اگر چیزی درون آن گیر کرده بود در بیاورید. اکنون مجددا گوشی‌تان را به شارژ متصل کنید. اگر شارژ نشد امیدتان را از دست ندهید و مراحل دیگر را طی کنید.

۶. شاید مشکل زیر سر آب باشد

حال به این فکر کنید که آب درون پورت گوشی نفوذ نکرده است؟ همان‌طور که می‌دانید، آب و قطعات الکترونیکی دشمن یکدیگر هستند. شاید پیش خودتان فکر کنید که گوشی پرچمدار و گران قیمت شما با این ادعا که گواهی مقاومت IPX دارد، مصون است و آب نمی‌تواند باعث چنین مشکلی شود اما سخت در اشتباهید.

 

آموزش رفع مشکل شارژ نشدن گوشی های اندرویدی

حال اگر گوشی درون آب افتاده بود چه کنیم؟ بهتر است در صورت بروز چنین اتفاقی گوشی را شارژ نکنید و ابتدا مطمئن شوید که تمام قطعات داخلی خشک شده‌اند. برای این کار می‌توانید از سشوار مو نیز استفاده کنید. یکی از بهترین راه حل‌ها برای اطمینان خاطر از خشک شدن گوشی، قرار دادن آن درون کیسه برنج است. یک روز صبر کنید و مجدداً امتحان کنید. امیدواریم که با این راه حل‌ها مشکلتان حل شده باشد.

۷. نهایتا پیش تعمیرکار بروید

اگر مشکل شارژ نشدن گوشی اندرویدی شما با روش‌های مذکور حل نشد و همچنان مشکل وجود داشت، پیشنهاد می‌کنیم به تعمیرکار مراجعه کنید تا علت‌یابی کند. از دیگر احتمالات شارژ نشدن، مشکلات سخت افزاری گوشی است که از حوصله این مقاله خارج است.

دقت داشته باشید که اگر گوشی خود را به تازگی گرفته‌اید یا می‌دانید که گارانتی دارد، ابتدا به نمایندگی مراجعه کنید، زیرا به صورت رایگان تعمیر می‌شود. مهم است که آرامش خاطر خود را حفظ کنید و با رفتارهای عجولانه و نادرست اقدام به حل مشکل نکنید./گجت نیوز

برچسب ها: گوشی اندروید گوشی هوشمند شارژ
ارسال نظر
آخرین اخبار