۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳
تعداد بازدید: ۲۴۸۲۹۴
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اعتقاد دارد قانون اشد مجازات برای این افراد را پیش بینی نکرده است؛ نهایتا اخلال در نظم عمومی پیش بینی شده یا بر اساس شکایت دستگاه انتظامی یا دادستانی چند ماه زندان در نظر گرفته می شود.
کد خبر: ۸۹۵۷

قانون اشد مجازات را برای اشرار پیش بینی نکرده است/ امکانات و تجهیزات نیروی انتظامی کمبود دارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، شهریار حیدری ضمن گرامیداشت یادوخاطره شهید شهید علی اکبر رنجبر، در رابطه با ضرورت اصلاح قانون بکارگیری سلاح توسط مأمورین نیروهای مسلح در موارد ضروری، گفت: متاسفانه ماموران نیروی انتظامی مظلومانه به شهادت می رسند زیرا هر روز شاهد درگیری اراذل و اوباش با برقرار کنندگان نظم و امنیت در کشور هستیم.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دچار خلاء قانونی در قبال جرائم اراذل و اوباش هستیم، اظهار کرد: در واقع قانون اشد مجازات برای این افراد را پیش بینی نکرده است؛ نهایتا اخلال در نظم عمومی پیش بینی شده یا بر اساس شکایت دستگاه انتظامی یا دادستانی چند ماه زندان در نظر گرفته می شود.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه باید لایحه جامعی را برای برخورد با اراذل و اوباش و رفع خلاء قانونی در این حوزه و مجازات مجرمان به مجلس ارائه کند، ادامه داد: در این میان متاسفانه شاهد کمبود امکانات و تجهیزات در نیروی انتظامی هستیم که این مهم نیز باید هر چه سریع تر برطرف شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه قانون بکارگیری سلاح توسط مأمورین نیروهای مسلح نیازمند اصلاح و بازنگری است، افزود: این قانون باید متناسب با ماموریت ها و نیازهای نیروی انتظامی اصلاح شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک قوه مقننه آمادگی دارد به صورت دوفوریتی در راستای رفع خلاءهای مذکور به قوه قضائیه و نیروی انتظامی کمک کند./

پایان پیام/خانه ملت.

برچسب ها: نیروی انتظامی به کارگیری سلاح توسط نیورهای مسلح سلاح
ارسال نظر
آخرین اخبار