۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵
تعداد بازدید: ۱۱۲۷۷۶
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به ایجاد شبکه یکپارچه IP در کل کشور توسط مخابرات، گفت: مخابرات آمادگی دارد که بخشی از پروژه دسترسی به ۲۰ میلیون خط فیبرنوری را اجرایی کند.
کد خبر: ۹۰۹۴

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، مجید سلطانی  در مراسم افتتاح پروژه‌های شرکت مخابرات ایران که با حضور وزیر ارتباطات برگزار شد، گفت: شرکت مخابرات ایران با داشتن شبکه یکپارچه IP و توسعه معماری این شبکه، آمادگی مشارکت در پیاده سازی پروژه دسترسی ۲۰ میلیون خط فیبرنوری را دارد.

وی خطاب به وزیر ارتباطات تاکید کرد: شبکه یکپارچه IP مخابرات برای پیاده سازی ۲۰ میلیون پورت FTTX آماده است و هم اکنون در ۵ استان معماری و توسعه این شبکه آغاز شده و ما می‌توانیم بخشی از هدف گذاری وزارت ارتباطات را پیاده سازی کنیم.

شرکت مخابرات پا به رکاب وزارت ارتباطات باامید به حمایت وزیر 

سلطانی با تاکید بر اینکه پا به رکاب و سرباز وزارت ارتباطات خواهیم بود، اظهار امیدواری کرد که با حمایت وزیر ارتباطات، این پروژه سرعت گیرد.

وی با اشاره به چشم انداز شرکت مخابرات ایران برای ارائه هوشمند خدمات یکپارچه ICT در زیست‌بوم دیجیتال کشور گفت: اهداف راهبردی این شرکت شامل ارتقای بهره وری، توسعه بازار و رشد درآمد و سودآوری است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران هم افزایی حداکثری در حوزه ارتباطات ثابت و سیار و تعامل مؤثر با نهادهای حاکمیتی در کنار ایجاد تجربه دیجیتال برای مشتری را از برنامه‌های این شرکت عنوان کرد و گفت: مخابرات بر اساس اهداف راهبردی سیاست‌های کلان کشور در حوزه فناوری بر بهبود کیفیت، توسعه شبکه با فناوری‌های روز و نیز استفاده حداکثری از منابع موجود و توجه به توانمندی شرکت‌های ایرانی تأکید دارد.

وی از رشد ۲۹ درصدی ترافیک مصرف اینترنت در یک سال گذشته و رشد ۸ درصدی مشترکان باندپهن مخابرات خبر داد و گفت: مخابرات سهم بازار ۶۳ درصدی در حوزه باندپهن دارد و رشد درآمد آن ۵۰ درصد در یک سال بوده است. متوسط مصرف پهنای باند مشترکان به ۶۵ گیگ در هفته رسیده است./مهر

برچسب ها: فیبر نوری شرکت مخابرات اینترنت اینترنت ثابت
ارسال نظر
آخرین اخبار