۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
تعداد بازدید: ۹۶۵۲۶
فیسبوک روز دوشنبه اعلام کرد ده‌ها گروه، صفحه و حساب کاربری حامی کاروان کامیون‌های معترض در کانادا را که در عمل توسط هرزنامه نویسان و کلاهبرداران اداره می‌شدند، حذف کرده است.
کد خبر: ۹۱۳۹

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، بخش زیادی از این معترضان قلابی که در عمل از این روش برای مخفی کردن اقدامات خلافکارانه خود استفاده می‌کردند در ویتنام به سر می‌برند.

گروهی از کامیون داران معترض موسوم به " کاروان آزادی" به مدت ۱۱ روز زندگی را در مرکز شهر اتاوا مختل کردند. این اعتراض در قالب جنبشی علیه دستور دولت کانادا برای تزریق واکسن کرونا توسط رانندگان مناطق مرزی آغاز شد، اما در عمل به تجمعات گسترده‌ای علیه نخست وزیر کانادا جاستین ترودو و بسیاری از اقدامات دولت کانادا در حوزه بهداشت عمومی منجر شد.

سخنگوی متا مالک فیس‌بوک در این مورد گفت: ما همچنان شاهد هستیم که کلاهبرداران به هر موضوع مهمی که توجه مردم را به خود جلب می‌کند، از جمله اعتراض‌های جاری می‌چسبند و از آنها سوءاستفاده می‌کنند.

وی افزود: در هفته گذشته، گروه‌ها و صفحاتی را که توسط ارسال‌کنندگان هرزنامه اداره می‌شد، حذف کردیم. آنها از تاکتیک‌های توهین‌آمیز برای گمراه کردن مردم در مورد منشأ خود و افزایش محبوبیت محتوای ارسالی شان استفاده می‌کردند تا کاربران را به وب‌سایت‌های خارج از فیس‌بوک سوق دهند. در نهایت کاربران به وب‌سایت‌هایی پر از تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک فرستاده می‌شدند.

اعتراض‌های کانادا همچنین در فضای مجازی مورد حمایت جوامع راست گرا قرار گرفته و افراد مشهور و تندروی رسانه‌های اجتماعی در کشورهای مختلف از جمله در ایالات متحده از این تحولات استقبال کرده‌اند./مهر

برچسب ها: فیسبوک متا کلاهبرادی اینترنتی کانادا تجمع اعتراضی
ارسال نظر
آخرین اخبار