۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
تعداد بازدید: ۱۱۶۰۱۸
سه مجتمع فرهنگی هنری در شبانکاره، آب‌پخش و سعدآباد همچنان نیمه‌تمام مانده است و باید برای تکمیل آنها تلاش بیشتری صورت گیرد.
کد خبر: ۹۱۴۵

3 مجتمع فرهنگی هنری نیمه‌تمام/ وعده وزیر ارشاد برای تکمیل پروژه‌ها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، شهرستان دشتستان به عنوان بزرگترین شهرستان در استان بوشهر از نظر وسعت محسوب می‌شود که حدود یک سوم کل وسعت استان را به خود اختصاص داده و یک چهارم از جمعیت استان نیز در این شهرستان ساکن هستند.

دشتستان دارای ۶ بخش است که هر یک از این بخش‌ها به تنهایی اندازه یک شهرستان وسعت دارند و برخی از آنها با مرکز شهرستان دارای فاصله بسیار زیادی هستند.

با توجه به گستردگی و وسعت بالای شهرستان دشتستان، می‌طلبد که زیرساخت‌های این شهرستان در بخش‌های مختلف شهرستان به خوبی گسترش یابد.

با توجه به اهمیت فرهنگ، نیاز است که زیرساخت‌های مورد نیاز برای فعالیت‌های این حوزه به خوبی گسترش یابد؛ کاری که در شهرستان دشتستان به خوبی مورد توجه قرار نگرفته است.

سال‌ها از آغاز ساخت سه مجتمع فرهنگی هنری در شهرستان دشتستان می‌گذرد، مجتمع‌هایی که جوانان بخش‌های آب‌پخش، شبانکاره و سعدآباد امیدهای فراوانی به آن دوخته بودند ولی هنوز به نتیجه نرسیده است.

مجتمع‌های فرهنگی و هنری دشتستان سال‌ها که به خاطر بی‌توجهی و عدم تخصیص اعتبارات مورد نیاز، نیمه‌تمام مانده‌اند و علی‌رغم وعده‌های دولت‌های قبلی، کاری برای تکمیل و به نتیجه رسیدن آنها صورت نگرفته است.

تکمیل مجتمع‌های فرهنگی و هنری در آب‌پخش، شبانکاره و سعدآباد به عنوان یک مطالبه مهم در شهرستان دشتستان محسوب می‌شود که امید می‌رود در این دولت و با پیگیری‌های صورت گرفته به نتیجه برسند.

لزوم تکمیل ۳ مجتمع در دشتستان

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دشتستان دارای استعدادهای بزرگی در عرصه‌های فرهنگی، هنری و… است که باید نیازهای این قشر تأمین شود.

ابراهیم رضایی با بیان اینکه باید فضا و فرصت مناسب برای شناسایی و بارور کردن استعدادهای فرهنگی و هنری در شهرستان دشتستان فراهم شود افزود: تأمین و تکمیل زیرساخت‌ها یکی از اولویت‌های مهم در این زمینه است.

وی با اشاره به اینکه مجتمع‌های فرهنگی در شهرهای آبپخش، سعدآباد و شبانکاره نیمه‌تمام مانده است اضافه کرد: یکی از درخواست‌های ما از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تکمیل این زیرساخت‌ها است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم در شهرهای یاد شده نیازمند برخورداری از این فضاها برای انجام فرهنگی و هنری هستند و تکمیل این سه پروژه باید با جدیت دنبال شود.

وی تکمیل و تجهیز مراکز فرهنگی و هنری در دشتستان را یک ضرورت دانست و اظهار کرد: امیدواریم با پیگیری‌های صورت گرفته و مصوبات سفر رئیس جمهور به استان و پیگیری وزیر ارشاد، شاهد تسریع در تکمیل این پروژه‌ها باشیم.

رضایی یادآور شد: به منظور تکمیل این پروژه‌ها پیگیری‌های فراوانی داشته‌ایم و امیدواریم با تکمیل آنها شاهد بهره‌مندی جوانان و به‌ویژه اهالی فرهنگ و هنر از این فضاها برای اجرای برنامه‌ها باشیم.

وعده وزیر ارشاد برای تکمیل پروژه‌ها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که برای حضور در مراسم سی و سومین سالگرد شهادت شهید «صادق گنجی» به استان بوشهر سفر کرده بود اظهار داشت: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را به عنوان یک برنامه مهم دنبال می‌کنیم.

محمد مهدی اسماعیلی اضافه کرد: نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی پیگیری‌های فراوانی را برای تکمیل زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در این شهرستان داشته است که برای تحقق این امر تلاش خواهیم کرد.

وی افزود: تکمیل پروژه‌های مجتمع‌های فرهنگی در شهرهای آبپخش، سعدآباد و شبانکاره از اولویت‌های ما در شهرستان دشتستان است که با تخصیص اعتبارات مورد نیاز تکمیل می‌شوند./ مهر

برچسب ها: فرهنگ و هنر وزیر ارشاد
ارسال نظر
آخرین اخبار