۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
تعداد بازدید: ۱۵۰۹۰۲
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور گفت: از روز گذشته مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا به ایرلاین‌ها ابلاغ شده و باید تمامی آن‌ها این مصوبه را رعایت کنند.
کد خبر: ۹۳۶۸
نویسنده : محبوبه رودسری

میر اکبر رضوی سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط با بیان اینکه مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا به تمامی شرکت‌های هواپیمایی از روز گذشته ابلاغ شده است گفت: تمامی ایرلاین‌ها موظف هستند از زمان ابلاغ مصوبه ظرفیت‌های پذیرش مسافران خود به ۶۰ درصد برسانند و هیچ شرکتی حق ندارد خارج از این مصوبه اقدام به فروش بلیت کنند.

او ادامه داد: مدت زمان اجرای این مصوبه دو هفته است ودر صورت انجام ندادن آن با ایرلاین‌های متخلف برخورد می‌شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه برخی از ایرلاین‌ها باید تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و فروش بلیت آن‌ها تنها از طریق بررسی کارت واکسن و تست پی سی آر منفی ۷۲ ساعت باید صورت بگیرد.

رضوی اظهار کرد: پیش فروش بلیت هواپیما از ماه‌های گذشته انجام شده بود که همین موضوع باعث نگرانی برخی از مسافران شده بود که خوشبختانه در این زمینه مقرر شد برای این مسافران تمامی دستور العمل‌ها ها رعایت شود و با توجه به آنکه ناوگان و مجوزی هم برای افزایش تعداد پرواز‌ها وجود ندارد بنابراین مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

این مقام مسئول تأکید کرد: نگرانی هم در خصوص افزایش قیمت بلیت هواپیما وجود ندارد و با تمامی گران فروشی توسط ایرلاین‌ها در این زمینه برخورد می‌شود.

رضوی گفت: در تمامی مدت طول سفر باید مسافران ماسک داشته باشند و تمامی دستور العمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی باید توسط ایرلاین‌ها رعایت شود و هیچ ایرلاینی حق ندارد به مسافران کرونایی بلیت بفروشند.

براساس این گزارشطی روزهای گذشته سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد که با توجه به شیوع ویروس اومیکرون و همه گیری این ویروس جدیدترین مصوبات این ستاد را اعلام کرد که بر اساس آن ظرفیت پرواز‌های داخلی به ۶۰ درصد کاهش یابد. این مصوبه تا دو هفته آینده ادامه می‌یابد.

این در حالی است که در سفر‌های جاده‌ای و ریلی مصوبه برای کاهش تعداد ظرفیت اتوبوس ابلاع نشده و تنها باید اتوبوس‌های درون و برون شهری این پروتکل‌ها با سخت گیری‌های بیشتری اعمال می‌شود.

برچسب ها: سازمان هواپیمایی کشوری سازمان هواپیمایی هواپیمایی قرنطینه کرونایی بلیت گران فروشی
ارسال نظر
آخرین اخبار