۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴
تعداد بازدید: ۱۶۴۶۴۱
آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.
کد خبر: ۹۶۹۱

اوکراین بیش از ۱۲۵ هزار سربازش را در ۶ ماه از دست داد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط؛ سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه با بیان اینکه تدارکات تسلیحاتی و فعالیت‌های غرب در حمایت از اوکراین تنها تلفات نظامیان این کشور را افزایش می‌دهد، گفت: کی‌یف بیش از ۱۲۵ هزار سرباز و ۱۶ هزار دستگاه انواع تسلیحات خود را در طول ۶ ماه ضد حمله از دست داده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، وزیر دفاع روسیه که در یک کنفرانس تلفنی با فرماندهان نظامی ارتش این کشور سخن می‌گفت، افزود: بسیج همه‌جانبه در اوکراین، تحویل تسلیحات غربی و به میدان آوردن نیروهای ذخیره توسط فرماندهی نظامی اوکراین نه تنها وضعیت میدان نبرد را تغییر نداده بلکه آمار تلفات یگان‌های ارتش اوکراین را به طور بی‌سابقه‌ای افزایش داده است.

 

شویگو با بیان اینکه گروه‌های جنگی روسیه با استفاده از قدرت آتش به ارتش اوکراین آسیب‌های مؤثر و قوی وارد می‌کنند که به طور قابل‌توجهی توانایی‌های رزمی ارتش این کشور را کاهش داده است، گفت: نیروهای روسی با شایستگی و قاطعیت عمل می‌کنند، مواضع بهتری را به دست می‌آورند و مناطق کنترل خود را در همه جهات گسترش می‌دهند.

وی افزود: ما با در نظر گرفتن تجربیات عملیات ویژه نظامی به انجام عملیات دفاعی فعال اقدام کرده و به تقویت توان رزمی ارتش خود ادامه خواهیم داد.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.



برچسب ها: بسیج روسیه روسیه و اوکراین ارتش آمار
ارسال نظر
آخرین اخبار