۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹
تعداد بازدید: ۵۰۲۹
یک روز پس از آن که ایالات متحده نسبت به حمله قریب‌الوقوع روسیه به اوکراین هشدار داد، شاخص ارزش دلار به بیشترین رقم خود طی دو هفته اخیر رسید.
کد خبر: ۹۷۱۵

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، رویترز در گزارشی که امروز (دوشنبه) منتشر شد، علت افزایش ارزش دلار را این‌گونه توصیف کرد که سرمایه‌گذاران با ترس از حمله قریب‌الوقوع روسیه به اوکراین به‌سمت دارایی‌های امن هجوم بردند و این امر موجب افزایش ارزش دلار شده است.

در این گزارش آمده است: این افزایش یک روز پس از آن صورت گرفت که ایالات متحده اعلام کرد روسیه می‌تواند در هر زمانی به اوکراین حمله کند.

روسیه هرگونه قصدی را برای حمله رد کرده است، هرچند یک مقام ارشد گفته است که آماده شلیک به کشتی‌ها و زیردریایی‌های خارجی است که به‌طور غیرقانونی وارد آب‌های این کشور می‌شوند.

   در ساعت 11:33 به‌وقت گرینویچ، شاخص دلار 0.4 درصد افزایش یافت و به 96.351 رسید که بالاترین سطح از اول فوریه محسوب می‌شود.

نوسانات ضمنی یک‌ماهه دلار نسبت به یورو به 7.45 درصد رسید که بالاترین میزان از نوامبر 2020 محسوب می‌شود. این شاخص زیر 6 درصد در پایان ژانویه بود.

بر اساس این گزارش، روبل در برابر دلار پس از سقوط به کمترین میزان خود از 28 ژانویه در روز جمعه به‌دلیل کاهش دارایی‌های روسیه توسط سرمایه‌گذاران، در 77.08 ثابت ماند./تسنیم

برچسب ها: دلار ایالات متحده روسیه
ارسال نظر
آخرین اخبار