۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶
تعداد بازدید: ۶۱۱۲
پلتفرمی که NFT اولین توییت «جک دورسی» یکی از بناینگذاران و مدیرعامل پیشین شبکه اجتماعی توییتر را به قیمت ۲.۹ میلیون دلار فروخت، اکنون بیشتر تراکنش‌هایش را متوقف کرده است.
کد خبر: ۹۷۵۹

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، در پاسخ به دلیل این کار، کامرون حجازی یکی از بنیانگذاران این پلتفرم و مدیرعامل آن گفت: «کاربران توکن‌هایی را به فروش می‌رسانند که مال خودشان نبود و این یک مشکل اساسی در این بازار به‌حساب می‌آید.»

فروش NFTها یا توکن‌های غیرمثلی در سال ۲۰۲۱ به حدود ۲۵ میلیارد دلار افزایش یافت و بسیاری را متحیر کرد که چرا این همه پول برای اقلامی هزینه می‌شود که از نظر فیزیکی وجود ندارند و هر کسی می‌تواند آنها را به صورت آنلاین و رایگان مشاهده کند.

NFTها دارایی‌های دیجیتالی هستند که مالکیت یک فایل دیجیتالی مانند تصویر، ویدیو یا متن را ثبت می‌کنند.

حجازی سه مشکل اصلی را در این خصوص مطرح کرد: افرادی که نسخه‌های غیرمجاز از NFTهای دیگر را می‌فروشند. افرادی که NFT محتوایی را تولید می‌کنند که به آنها تعلق ندارد و افرادی که مجموعه‌هایی از NFT‌ها را که شبیه به اوراق بهادار هستند، می‌فروشند.

حجازی درباره بستن حساب‌های جعلی نیز گفت: «این اتفاق افتاد. ما حساب‌های متخلف را ممنوع می‌کردیم، اما مثل این بود که داریم یک بازی ضرب و شتم را انجام می‌دهیم. هر بار که یکی را مسدود می‌کردیم، یکی دیگر یا سه حساب دیگر ظاهر می‌شد.»/همشهری آنلاین

برچسب ها: پلتفرم شبکه اجتماعی مدیر عامل
ارسال نظر
آخرین اخبار