۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
تعداد بازدید: ۲۴۱۲۰
کسانی که قرار بود دست‌شان از مدیریت کشور کوتاه شود، امروز بدون تایید و چراغ‌سبزشان یک کاغذ هم امضا نمی‌شود. هیچ عزل و نصبی هم بدون هماهنگی گروه‌ها و باند‌های قبلی انجام نمی‌شود. تمام بودجه‌ها هم دراختیار همان‌هاست که قبلا بود.
کد خبر: ۹۸۰۹

 دولت جدید که آمد با شعار تغییر آمد؛ قطعا منظور از این تغییر، نه جابه‌جایی افراد، بلکه تغییر ساختار‌ها بود، ساختار‌های اجرایی غیرشفاف، فسادآور و رانت‌زا.

آنچه تا امروز اتفاق افتاده این است که افرادی با عنوان وزیر به سیستم مدیریت کشور وارد شده‌اند؛ اما تمام سازوکار‌های گذشته و روابط پیدا و پنهان برخی افراد در سیستم‌های دولتی با گروه‌ها و باند‌های قبلی کمافی‌السابق در جریان است و وزرای جدید از بیم برهم خوردن نظم درون‌سازمانی به این ساختار کهنه و معیوب دست نمی‌زنند.

درواقع کسانی که قرار بود دست‌شان از مدیریت کشور کوتاه شود، امروز بدون تایید و چراغ‌سبزشان یک کاغذ هم امضا نمی‌شود. هیچ عزل و نصبی هم بدون هماهنگی گروه‌ها و باند‌های قبلی انجام نمی‌شود. تمام بودجه‌ها هم دراختیار همان‌هاست که قبلا بود.

با وضع فعلی اگر هم به لطف قرارداد‌های بلندمدت اقتصادی یا توافقات سیاسی، حجمی از پول وارد کشور شود، نه‌تنها نویدبخش پایان مشکلات تکراری کشور نخواهد بود، بلکه به‌معنی تکرار فساد‌های گذشته است.

تنها موردی که بیش از همه تغییر در آن رخ داده، صدای بلند فریاد‌های مبارزه با فساد است که دیگر کمتر از آن می‌شنویم. بسیاری از مطالبه‌گران معترض و عصبانی دیروز پس از تغییر دولت، به سازشگران ساکت و صبور امروز تبدیل شده‌اند.

محمد معتمدی، آهنگساز و خواننده

برچسب ها: محمد معتمدی دولت رئیسی دولت سیزدهم فساد مبارزه با فساد
ارسال نظر
آخرین اخبار