۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱
تعداد بازدید: ۳۱۱۶۴
یک کارشناس مسائل منطقه‌ای با اشاره به سالروز انتخاب دبیرکل جدید حزب‌الله لبنان گفت: دبیرکل حزب الله لبنان در تمامی این بحران‌های ۳۰ سال، نمره قبولی را گرفته است و نقطه سیاهی در مدیریت وی وجود ندارد و این مسئله بسیار مهم و اساسی است.
کد خبر: ۹۸۲۵

حزب‌الله ورق جدیدی را رو کرد/ نقطه سیاهی در مدیریت سید حسن نصرالله وجود ندارد!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ،سعدالله زارعی کارشناس مسائل منطقه همزمان با سالگرد انتخاب سید حسن نصرالله به عنوان دبیرکل حزب‌الله لبنان ضمن تشریح ابعاد شخصیتی و مدیریتی وی، گفت: آقای نصرالله در مقایسه با دبیرکل های قبلی حزب الله دوره طولانی‌تری را سپری کرده است.

وی افزود: این در حالی است که در طول دورانی که او به عنوان دبیرکل مشغول فعالیت بودند در سطح بین‌الملل، داخل لبنان و همچنین حزب الله، تحولات بسیار عمده‌ای اتفاق افتاده است. تحولاتی که بعضی از آن‌ها شیرین و بعضی از آن‌ها تلخ بودند.

کارشناس مسائل منطقه با اشاره به فرآیند رای‌گیری سالیانه شورای مرکزی برای انتخاب دبیرکل در حزب‌الله لبنان، تصریح کرد: آقای نصرالله در یک فرآیند دموکراتیک و با رای اعضای شورای مرکزی حزب الله به دبیرکلی انتخاب می‌شود و این نشان دهنده‌ی موقعیت معنوی، شخصیتی و فکری او است.

زارعی تصریح کرد: سید حسن نصرالله در طول دوره‌ی دبیرکلی که بیش از ۲۵ سال بوده است با بحران‌های بزرگی در داخل لبنان و در منطقه مانند بحران سوریه و معامله‌ قرن مواجه شده است؛ اما او در تمام این بحران‌ها و رخدادهای سخت توانستند بهترین موضع را بگیرد.

وی با بیان اینکه امروز سید حسن نصرالله علی رغم ۲۵ سال مدیریت، از سوی اعضای حزب الله و همچنین مردم لبنان، مورد انتقاد نیست؛ در حالی که اگر رهبر یک جریانی چندین بار در حوادث مهم دچار خطا شود، صلاحیت اداره آنجا را از دست می دهد،اظهار داشت: دبیرکل حزب الله لبنان در تمامی این بحران‌های ۳۰ سال، نمره قبولی را گرفته است و نقطه سیاهی در مدیریت وی وجود ندارد و این مسئله بسیار مهم و اساسی است.

این تحلیلگر مسائل منطقه همچنین با اشاره به اینکه ۳۷ سال از زمان تاسیس حزب‌الله لبنان می‌گذرد، گفت: آقای نصرالله توانست همواره حزب‌الله را در حالت افزاینده قرار دهد و این سازمان زایش خودش را از دست نداده است و دائما نیروهای جدیدی را وارد عرصه کرده است و به نحو اعجاب انگیزی توانسته است خلاء شهادت رهبران را در داخل خودش حل کند. شهادت شهید عماد مغنیه و یا شهادت شهید بدرالدین و شهدای دیگر، اتفاقات ساده‌ای نبودند.

زارعی افزود: برای یک سازمان انقلابی، شخصیتی مانند عماد مغنیه خیلی تعیین کننده است و صهیونیست‌ها گمان می‌کردند با شهادت عماد مغنیه، بازوی عملیاتی و مغز متفکر حزب الله را از کار می‌اندازند.

وی تاکید کرد: اما امروز می بینیم که در داخل رژیم صهیونیستی از اینکه حزب‌الله به تجهیزات جدید دست پیدا کرده است، صدای ناراحتی آنها بلند است.

کارشناس مسائل منطقه در پایان با اشاره به ارائه‌ دستاوردهای جدید حزب‌الله در دوره‌ی دبیرکلی سید حسن نصرالله گفت: مثلاً همین اخیراً حزب‌الله ورق جدیدی را رو کرد و آن ورق جدید استقرار سامانه‌های پدافند هوایی بود و توانست با این سیستم پدافندی، مانع تردد هلیکوپترها و پهپادهای جاسوسی اسرائیل بر فراز لبنان شود./مهر.

برچسب ها: لبنان حزب الله لبنان سید حسن نصرالله
ارسال نظر
آخرین اخبار