۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
تعداد بازدید: ۱۵۲۶۰
سازمان ملی فضایی چین مشغول آماده سازی پرتاب ۲ ماژول فضایی جدید به نام‌های ونتیان و منگتیان همراه دو موشک جداگانه لانگ مارچ ۵B در ماه‌های آینده است.
کد خبر: ۹۸۸۱

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، ماژول اصلی این ایستگاه فضایی به نام «تیان هه» در آوریل ۲۰۲۱ میلادی به فضا پرتاب شد. ماژول‌های دیگر به «تیان هه» متصل می‌شوند. به این ترتیب ایستگاه فضایی T شکل تیان گانگ قبل از پایان سال جاری میلادی تکمیل خواهد شد.

به گفته آکادمی فناوری وسیله پرتاب چین (CALT) آماده سازی‌ها برای انجام دو ماموریت پیشرفت خوبی داشته اند. یک موشک لانگ مارچ ۵B به طور کامل سرهم بندی شده و مراحل آزمایش را نیز پشت سرگذاشته که ماژول ونتیان را در اواسط سال به فضا می‌برد. یک موشک لانگ مارچ ۵B Y۴ نیز در مراحل نهایی سرهم بندی است و ماژول منگتیان در نیمه دوم ۲۰۲۲ میلادی به فضا می‌برد.

وزن هریک از دو ماژول بیش از ۲۰ هزار کیلوگرم است که برای انجام آزمایش‌های علمی طراحی شده اند. ونتیان همچنین مجهز به قابلیت‌های هوابند برای انجام فعالیت‌هایی خارج از ایستگاه فضایی یا پیاده روی فضایی است و یک بازوی رباتیک کوچک‌تر نیز به آزمایشگاه فضایی چینی متصل می‌کند.

ماژول‌های جدید پس از پهلو گرفتن کنار تیان هه، توسط یک بازوی رباتیک بزرگ جابه جا می‌شوند و در موقعیت مناسب قرار می‌گیرند. /مهر

برچسب ها: ایستگاه فضایی فناوری چینی فناوری فضایی فضاپیما
ارسال نظر
آخرین اخبار