۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
تعداد بازدید: ۴۶۷۴۱
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: غرب باید بداند که اگر صرفا به دنبال منفعت باشد و حاضر نباشد منافع ملی ایران را درنظر بگیرد، به توافق نخواهیم رسید و تصمیم گیری به موقع است که منتج به نتیجه خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۰۳۹

زمان تصمیم گیری غرب در مذاکرات است/ مجلس نظارت‌های خود را دنبال خواهد کرد

عباس مقتدایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خطوط» در خصوص روند مذاکرات وین اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران تمام مسولیت‌های خود در سطح بین المللی را انجام داده و آنچه که الان تعیین کننده می‌باشد، این است که اروپا مسوولیتی که بار‌ها تضمین داده است را به نحو شایسته بر عهده بگیرد.

وی ادامه داد: عزم ایران هم در سطح حقوقی و هم در سطح سیاسی برای آن است که هم در مذاکرات به نتیجه برسیم و هم منافع ملت ایران در سطح مطلوب مورد توجه قرار بگیرد. اکنون اروپایی‌ها باید تکلیف خودشان را با جریان مذاکرات مشخص کنند و تصمیم سیاسی مورد نیاز را بگیرند. غرب باید بداند که اگر صرفا به دنبال منفعت باشد و حاضر نباشد منافع ملی ایران را درنظر بگیرد، به توافق نخواهیم رسید و تصمیم گیری به موقع است که منتج به نتیجه خواهد شد.

مقتدایی با اشاره به تحرکات رژیم صهیونیستی همزمان با مذاکرات وین، گفت: رژیم صهیونیستی نشان داده که به دنبال برهم زدن مناسبات بین المللی، صلح و امنیت است و در عمل دریافته اند که اگر اقدامی انجام دهند، حتما اقدام متقابلی برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود؛ چراکه زمان بزن در رو‌های دهه‌های گذشته تمام شده است و همانگونه که مقام معظم رهبری هم اشاره کردند «اگر بزنند حتما می‌خورند» و آن‌ها می‌دانند که توان ایران در عرصه‌های مختلف بازدارنده می‌باشد و عزم ما برای حراست از ملت ایران جدی است.

او با اشاره به اختلافات در کنگره آمریکا در خصوص مذاکرات وین، گفت: بیانیه دیروز نمایندگان مجلس که بیش از ۲۵۰ نفر آن را امضا کردند، پاسخی قاطع به تحرکاتی است که انجام می‌شود و ما دولت را مکلف کردیم که قانون اقدام راهبردی مصوب مجلس را انجام دهد و اکنون دولت مکلف است که در زمینه لغو تحریم‌ها و گرفتن تضمین‌های لازم و راستی آزمایی، اقدامات لازم را انجام دهد. مجلس در تامین منافع ملت ایران در عین حال که با دولت نهایت همکاری لازم را می‌کند، اما برای دستیابی به بالاترین حد منافع ملی در بالاترین سطح، نظارت‌های خود را دنبال خواهد کرد.

برچسب ها: مذاکره برای لغو تحریم‌ها مذاکرات هسته ای دور هشتم مذاکرات وین مذاکرات برجام
ارسال نظر
آخرین اخبار