۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱
تعداد بازدید: ۱۲۸۷۶۶
برنامه ریزی فرانسه، آلمان و بریتانیا برای ایجاد اخلال در روند؛
مدبر افزود: روسیه همواره مخالفت خود را  با بحث تمدید تحریم متمم برجام که شامل بحث تسلیحاتی می‌شود اعلام کرده و تکرار اقدامات تروئیکای اروپایی با همکاری طرف آمریکایی طبق روال همیشگی است .
کد خبر: ۳۴۶۰۹

تهیه انواع سلاح‌های متعارف ایران از هر کشور!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، روح‌الله مدبر، کارشناس سیاست‌خارجی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره تلاش برخی از کشور‌های اروپایی برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران اظهار کرد: فرانسه، آلمان و بریتانیا برای ایجاد اخلال در روند لغو تحریم غیرقانونی تسلیحاتی ایران که بخشی از بدعهدی گذشته  غربی‌ها و آمریکایی‌ها علیه ایران است، در حال برنامه ریزی هستند.

این کارشناس سیاست‌خارجی با بیان اینکه تحریم‌های تسلیحاتی پایان مهرماه به صورت رسمی لغو می‌شوند، گفت: تروئیکای اروپایی به دنبال تمدید آن‌ها است.

وی ادامه داد: آنچه که بسیار حائز اهمیت است تکرار اقدامات تروئیکای اروپایی با همکاری طرف آمریکایی طبق روال همیشگی است و این اتفاق نشان می‌دهد غرب و آمریکا به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند.

مدبر افزود: روسیه همواره مخالفت خود را  با بحث تمدید تحریم متمم برجام که شامل بحث تسلیحاتی می‌شود اعلام کرده و نشان داده همگام با جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: روسیه بار‌ها اعلام کرده به هیچ وجه این مسئله را نمی‌پذیرد و در سخنرانی لاوروف در سازمان ملل، طرف روسی تاکید کرد که در کنار ایران است.

این کارشناس سیاست‌خارجی تاکید کرد: آمریکایی‌ها  به دنبال شیطنت هستند و با بهانه‌های واهی و دروغین که هیچ اسنادی هم ندارند برای جلو بردن اهدافشان تلاش می‌کنند.

مدبر گفت: از نظر حقوقی پایان مهر امسال تحریم تسلیحاتی کشورمان لغو می‌شود و ایران می‌تواند انواع سلاح‌های متعارف را از هر کشوری تهیه کند و بفروشد.

 
برچسب ها: اتحادیه اروپا تحریم تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران فرانسه آلمان مذاکره برای لغو تحریم‌ها کشورهای عضو اتحادیه اروپا بریتانیا روسیه دولت آمریکا
ارسال نظر
آخرین اخبار