۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
تعداد بازدید: ۴۶۹۲۲۳
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه نمی‌توان زمانی برای پایان مذاکرات وین متصور شد، گفت: رقابت تجاری فرانسه با آمریکا و آلمان و انگلیس از سوی دیگر، در روند مذاکرات تاثیر می‌گذارد و چین و روسیه را هم نمی‌توان از این امر مستثنی دانست چراکه همه به دنبال منافع ملی خودشان هستند.
کد خبر: ۶۶۳۲

مرتضی محمودوند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خطوط»، در خصوص روند مذاکرات وین، اظهار کرد: تاکید اصلی ایران در مذاکرات، رفع تحریم‌ها است و غیر از رفع تحریم‌ها اولویتی نداریم و طرح راهبردی مجلس، برگ برنده تیم مذاکره کننده است که تحت هر شرایطی باید رعایت شود.
وی اظهار داشت: البته تحریم‌ها فقط مختص این دوران نیست بلکه بیش از ۴۰ سال است که با تحریم مواجه هستیم و بار اصلی سختی‌ها و رنج حاصل از این تحریم‌ها بر دوش ملت بود؛ لذا احترام به حقوق ملت، در طرح راهبردی مجلس خلاصه می‌شود و امیدواریم از این موضوع سربلند بیرون بیاییم.
نماینده مردم خرم اباد و چگنی در مجلس در پاسخ به این سوال که مذاکرات چه زمانی به نتیجه می‌رسد، گفت: بخشی از مذاکره در دست مذاکره کنندگان جمهوری اسلامی ایران است و بخش دیگر بین کشور‌های مدعی تقسیم می‌شود؛ لذا نمی‌توان زمانی برای نهایی شدن آن متصور شد. رقابت تجاری فرانسه با آمریکا و آلمان و انگلیس از سوی دیگر باعث تاثیر در روند مذاکرات می‌شود. چین و روسیه هم از این امر مستثنی نیستند چراکه همه به دنبال منافع ملی خودشان هستند و اگر کسی غیر از این فکر کند نه سواد سیاسی و نه دل در گرو ارزش‌های مردم ایران دارد.

چین و روسیه دنبال منافع خودهستند/تاثیررقابت فرانسه با آمریکا، آلمان و انگلیس در روند مذاکرات!

ایران خواهان حل تنش با عربستان است/امیدواریم نتیجه به نفع ایران، منطقه و ملت یمن باشد

محمودوند در خصوص مذاکرات ایران و عربستان به خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط گفت: به پیشنهاد دولت عراق چند مذاکره و نشست بین ایران و عربستان انجام شد که ادامه دارد و امیدواریم کشور‌های همسایه و مسلمان مخصوصا کشور‌های حوزه خلیج فارس، شرایطی ایجاد کنند تا تنش‌ها که آسیب جدی به همه کشور‌های منطقه وارد می‌کند حل شده و تصمیم عاقلانه‌ای در این خصوص گرفته شود.
وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران هم مواضع خود را شفاف اعلام کرده که خواهان حل تنش با عربستان است و امیدواریم نتیجه‌ای داشته باشد که هم به نفع ملت ایران و منطقه و هم به نفع ملت یمن باشد. البته این مذاکرات هنوز رسمیت پیدا نکرده است و نمی‌توان زمان دور بعدی را اعلام کرد.

برچسب ها: روسیه فرانسه ایالات متحده آمریکا آلمان انگلیس مذاکرات عربستان
ارسال نظر
آخرین اخبار