۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲
تعداد بازدید: ۲۵۷۸۲۷
رونمایی از فناوری جدید در ارتش امریکا؛
برای اولین بار از فناوری جدیدی برای کنترل از راه دور هواپیمای برقی عمود پرواز در نیروی هوایی ارتش آمریکا از روی زمین استفاده شد.
کد خبر: ۷۷۷۵

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ،فناوری جدید AFWERX به خلبانان نظامی امکان خواهد داد تا از روی زمین و حتی از فاصله قابل توجه هواپیما‌های برقی که به طور عمودی پرواز کرده و بر روی زمین می‌نشینند را حرکت داده و تا مقصد هدایت کنند.

ابداع فناوری AFWERX از سال ۲۰۱۷ آغاز شد و در دسامبر ۲۰۲۱ تکمیل شد. هواپیمای برقی عمودپرواز کیتی هاوک هیوی ساید توسط کاپیتان ترنس مک کنا به پرواز درآمد که قبلا نیز در زمینه هدایت هواپیما‌های جدید برقی تجربیاتی داشته است.

فناوری یادشده کارکرد آموزشی قابل توجهی نیز دارد و به کارکنان نیرو‌های هوایی ارتش در نقاط مختلف جهان امکان می‌دهد روش‌های هدایت هواپیما را بیاموزند و آموزش‌های خود را در این زمینه ارتقا دهند.

هواپیمای عمودپروازی که بدین منظور مورد استفاده قرار گرفت، می‌تواند با سرعت حداکثر ۲۹۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند و با یک بار شارژ باتری قادر به پیمودن مسافتی ۱۶۰ کیلومتری است. حداکثر وزن این هواپیما در زمان برخاستن به ۴۰۰ کیلوگرم می‌رسد و حداکثر می‌تواند دو مسافر که هر یک ۸۰ کیلوگرم وزن دارند را حمل کند. این هواپیما صد برابر کمتر از یک هلیکوپتر سروصدا می‌کند. /فارس

برچسب ها: هواپیما ایالات متحده آمریکا
ارسال نظر
آخرین اخبار