۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸
تعداد بازدید: ۴۶۰۲۱۲
عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با خطوط:
رضازاده گفت: مذاکرات برجام به سمتی پیش می‌رود که مذاکره کنندگان در ۱+۴ بیشتر مدافع حقوق آمریکا هستند تا اینکه سخنگو و مدافع منافع ملی کشور خود باشند.
کد خبر: ۳۷۶۴

یعقوب رضازاده، عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پایگاه خبری خطوط در رابطه با سرنوشت مذاکرات وین گفت: مهم‌ترین عاملی که در موضوع برجام به اقتصاد ایران ضربه وارد کرد؛ مشکلات داخلی است به طور مثال هیچ کشور خارجی ما را برای تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی مجبور نکرد پس دولت آقای روحانی مقصر اصلی این مشکلات است که با دادن حدودا ۲۴ میلیارد دلار به افراد خاص تحت عنوان ارز ۴۲۰۰تومانی که رانت و فساد در آن موج می زد مسبب همه مشکلات بود.
ارز ۴۲۰۰ سبب هدر رفت سرمایه ملی شد
وی عنوان کرد: مشکلات ارز ۴۲۰۰ تومانی تمامی ندارد، زیرا آن را به افراد و دلالانی دادند که برخی با وارد کردن اقلام غیرضرور مثل غذای حیوانات خانگی و عده‌ای نیز با ویلاسازی در خارج از کشور سبب هدر رفت سرمایه‌های ملی شده و ضربه مهلک به اقتصاد کشور وارد کرد.

مذاکرات وین هرچه سربعتر تعیین تکلیف شود/ آمریکا به دنبال وقت کشی است
مذاکره کنندگان در ۱+۴ مدافع حقوق آمریکا هستند 


نماینده مردم سلماس در مجلس با بیان اینکه آمریکا به دنبال وقت کشی است تصریح کرد: مذاکرات برجام به سمتی پیش می رود که مذاکره کنندگان در ۱+۴ بیشتر مدافع حقوق آمریکا هستند تا اینکه سخنگو و مدافع منافع ملی کشور خود باشند.
مذاکرات وین هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود
رضازاده بیان کرد: ما در اوج تحریم‌ها فشارهار‌های زیادی را متحمل شدیم و البته با قدرت پابرجا مانده ایم و آمریکا این را می داند که دیگر بیشتر از این نمی تواند به ما فشار وارد کند، ولی باید این مسئولین ایران نیز این را بدانند که صبر مردم تمام شده و باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف کنند یا باید ختم به خیر شود یا اگر هم قرار است مذاکره به نتیجه نرسد این را همه بدانند.
عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: البیته باید این موضوع را فراموش نکنیم که همه اتفاقات به برجام مربوط نیست، مشکلات داخلی، قوانین دست و پاگیر وزارتخانه‌ها اثر مخرب بیشتری نسبت به تحریم‌های خارجی داشت.
انتهای پیام/

برچسب ها: مذاکرات برجامی مذاکرات وین مذاکرات ایران و آمریکا
ارسال نظر
آخرین اخبار