۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
تعداد بازدید: ۱۹۸۲۲۵
پس از مذاکرات سخت و پیچیده و وساطت قطر و مصر؛
آتش بس موقت از امروز پنجشنبه ساعت 11 به وقت ایران بین رژیم اشغالگر صهیونیستی و نیروهای مقاومت برقرار می شود. بنا به اعلام منابع خبری کابینه رژیم صهیونیستی به صورت رسمی توافق مبادله اسرا با جنبش حماس را پذیرفته و تائید کرده است.
کد خبر: ۱۰۸۳۲

حماس:آتش بس را اعلام و تأکید می‌کنیم دستان ما روی ماشه باقی خواهد ماند/انگلیس:توافق گامی مهم برای رسیدگی به بحران انسانی

آتش بس موقت به وقت ایران ساعت 11/توافق برای 4 روز+بیانیه حماس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط آتش بس موقت از امروز پنجشنبه به وقت ایران ساعت 11بین رژیم اشغالگر صهیونیستی و نیروهای مقاومت برقرار می شود و بر اساس این توافق، صدها کامیون ویژه حامل کمک‌های بشر دوستانه، درمانی و سوخت وارد همه مناطق غزه بدون استثنا خواهد شد.

 
 

فوری؛ اسرائیل توافق 4 روزه آتش بس را پذیرفت/ حماس بیانیه صادر کرد

به گزارش بین الملل تابناک: منابع خبری بامداد چهارشنبه گزارش دادند، کابینه رژیم صهیونیستی به صورت رسمی توافق مبادله اسرا با جنبش حماس را پذیرفته و تائید کرده است. کابینه رژیم صهیونیستی در جلسه خود که سه‌شنبه شب برگزار شد، توافق مبادله اسرای با حماس را که شامل آزادی ۵۰ اسیر صهیونیستی می‌شود را پذیرفته است.

کاخ سفید: آمریکا و اسرائیل پروازهای پهپادی بر فراز غزه را متوقف می‌کنند
۱۴۰۲/۰۹/۰۱ - ۱۹:۳۹

 جان فاینر معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد آمریکا و اسرائیل، به عنوان بخشی از توافق برای آزادی ۵۰ زن و کودک گروگان،  پروازهای پهپادی را به مدت شش ساعت بر فراز غزه متوقف خواهند کرد.

ارتش آمریکا پهپادهای جاسوسی خود را بر فراز غزه به پرواز در آورده تا از اسرائیل در تلاش برای یافتن گروگان ها حمایت کند. مقامات آمریکایی ادعا کرده اند که اطلاعات جمع آوری شده توسط پهپادهای آمریکایی برای عملیات های مرگبار استفاده نمی شود.

در حالی که توقف پرواز پهپادهای اسرائیل قبلاً گزارش شده بود، اظهارات فاینر اولین تایید رسمی توقف این عملیات از سوی آمریکا است.

معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید همچنین گفت که احتمالا سه آمریکایی در میان ۵۰ گروگانی هستند که انتظار می‌رود به عنوان بخشی از توافق آزاد شوند.

وی با این حال هشدار داد «تا زمانی که این افراد از غزه خارج نشده اند ما نمی‌دانیم دقیقاً چه کسی قرار است آزاد شود.»

فاینر گفت که این «پایان جنگ نیست» و آمریکا «به شدت» درگیر خواهد بود و تا زمانی که سایر آمریکایی‌ها آزاد نشده اند، واشنگتن دست از تلاش نخواهد کشید.

دبیرکل سازمان ملل: توافق اسرائیل و حماس "گامی مهم در مسیر درست" است
۱۴۰۲/۰۹/۰۱ - ۱۹:۳۸
 

 آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد توافق میان اسرائیل و حماس را "گامی مهم در مسیر درست" دانست و گفت که سازمان ملل «تمام توانایی های خود را برای حمایت از اجرای توافق اسرائیل و حماس بسیج خواهد کرد».

 گوترش روز چهارشنبه به وقت محلی گفت: من از توافق اسرائیل و حماس استقبال می کنم. این یک گام مهم در مسیر درست است، اما باید اقدامات بیشتری انجام شود.

گوترش‌ افزود: سازمان ملل تمام ظرفیت‌های خود را برای حمایت از اجرا و به حداکثر رساندن تأثیر مثبت این توافق بر وضعیت بشردوستانه در غزه بسیج خواهد کرد.

تور ونسلند هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل برای روند صلح خاورمیانه، نیز از اخبار مربوط به توقف چهار روزه استقبال کرد و گفت: « از این وقفه در درگیری ها باید حداکثر استفاده برای تسهیل آزادی گروگان‌ها و رفع نیازهای شدید فلسطینی‌ها در غزه انجام داد.»

وی خواستار جریان مستمر کمک‌های بشردوستانه شد و از تلاش‌های مصر، قطر و آمریکا برای تسهیل این توافق قدردانی کرد و افزود: «همه طرف‌ها باید به مسئولیت‌های خود برای حفظ این توافق مهم عمل کنند. این یک گام مهم است، اما باید اقدامات بیشتری انجام شود و من به همه تلاش‌ها برای پایان دادن به این رنج ادامه خواهم داد.»

شرایط زندگی بیش از ۸۰۰ هزار نفر در شمال نوار غزه بسیار دشوار است
۱۴۰۲/۰۹/۰۱ - ۱۹:۱۲
آتش بس موقت به وقت ایران ساعت 11/توافق برای 4 روز+بیانیه حماس

دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه اعلام کرد بیش از ۸۰۰ هزار نفر در شمال نوار غزه در وضعیت بسیار دشواری به سر می برند و لازم است امکانات پزشکی، مواد غذایی و سوخت لازم برای این منطقه تأمین شود.

دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه بر ضرورت تأمین سوخت برای پمپ بنزین‌های نوار غزه و همچنین راه‌اندازی دوباره بیمارستان‌ها و تأمین بسته‌های معیشتی برای اهالی این منطقه تأکید کرد.

دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه همچنین اعلام کرد: نیازمند تأمین امکانات و تجهیزات پزشکی لازم برای بیمارستان ها و مراکز درمانی تخریب شده توسط اشغالگران هستیم.

این مرکز دولتی در نوار غزه همچنین خواستار تأمین مواد غذایی اصلی و ارسال کاروان های امدادرسانی، بازگشایی نانوایی‌ها و فروشگاه‌ها شد.

مواضع نظامیان صهیونیست آماج حملات حزب‌الله
۱۴۰۲/۰۹/۰۱ - ۱۸:۲۲
 

حزب‌الله روز چهارشنبه محل تجمع نظامیان صهیونیست در «حرش حانیتا» را با تسلیحات مناسب مورد اصابت دقیق قرار دهد.

 رزمندگان حزب‌الله عصر روز چهارشنبه محل تجمع نظامیان صهیونیست را که در «حرش حانیتا» مستقر بودند، با تسلیحات مناسب مورد اصابت دقیق قرار داده و تلفاتی قطعی به آن‌ها وارد کردند.

مقاومت لبنان امروز همچنین چند راکت از جنوب لبنان به سوی پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه المالکیه شلیک کردند.

رزمندگان مقاومت لبنان طی حمله به پادگان اسرائیلی میتات روبروی شهرک رمیش، اهداف مورد نظر را با دقت مورد اصابت قرار دادند.

حزب‌الله لبنان امروز همچنین اعلام کرد که پایگاه رامیا متعلق به ارتش رژیم صهیونیستی را در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی هدف قرار داده است.

اردوغان: فاجعه‌ رخ‌داده در غزه، فراتر از مرز تحمل بشریت است
۱۴۰۲/۰۹/۰۱ - ۱۷:۴۶
 

رئیس‌جمهور ترکیه گفت، فاجعه‌ای که اکنون در سرزمین اشغالی فلسطین به ویژه غزه رخ داده، از مرز تحمل بشریت فراتر رفته است.

 رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه روز چهارشنبه در ادامه اظهارات خود علیه تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه تصریح کرد که هیچ‌یک از رخدادهای مربوط به غزه را نمی‌توان با حق دفاع از خود توجیه کرد.

وی افزود: ترکیه در این رابطه، آماده ایفای هرگونه مسئولیت از جمله برعهده گرفتن نقش ناظر به همراه کشورهای دیگر است.

اردوغان خطاب به رهبران گروه ۲۰ گفت: من از شما می‌خواهم در ایجاد راه حل دو دولتی ابتکار عمل داشته باشید.

وی تصریح کرد، فاجعه‌ای که اکنون در سرزمین اشغالی فلسطین به ویژه غزه رخ داده، از مرز تحمل بشریت فراتر رفته است.

رئیس‌جمهور ترکیه ادامه داد: هیچ یک از اتفاقات غزه را نمی‌توان با حق دفاع از خود توجیه کرد. در اینجا به شکل آشکار، جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت رخ می‌دهد.

عربستان از توافق ‌آتش‌بس در نوار غزه استقبال کرد
۱۴۰۲/۰۹/۰۱ - ۱۷:۱۱
 

وزارت امور خارجه عربستان سعودی روز چهارشنبه از توافق آتش‌بس در نوار غزه استقبال کرد.

وزارت خارجه عربستان سعودی در بیانیه خود اعلام کرد: «از تلاش‌های قطر، مصر و آمریکا در راستای دستیابی به توافق آتش‌بس استقبال می‌کنیم».

در بیانیه وزارت امور خارجه عربستان سعودی آمده است: «بار دیگر خواستار توقف کامل عملیات نظامی و حمایت از غیرنظامیان و کمک به آنها و آزادی اُسرا هستیم».

تل‌آویو: تبادل اسرا از فردا آغاز می‌شود
۱۴۰۲/۰۹/۰۱ - ۱۶:۲۷
 

«ایلی کوهن» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی امروز، چهارشنبه ۲۲ نوامبر در گفت‌وگو با رادیو ارتش و بدون اشاره به زمانی مشخص، گفت: «فردا (پنجشنبه) آزادی و تبادل اولین گروه از گروگان‌های اسرائیلی آغاز خواهد شد».

طبق گزارش خبرگزاری «آناتولی»، کوهن درباره توافق آتش بس بشردوستانه با جنبش حماس در نوار غزه اذعان کرد: این یک آتش‌بس [دائمی] نیست، بلکه یک آتش‌بس ۴ روزه با هدف آزادی ربوده شدگان ما است.

انگلیس: توافق آتش‌بس گامی مهم برای رسیدگی به بحران انسانی در غزه است
۱۴۰۲/۰۹/۰۱ - ۱۲:۴۶
 

وزیر امور خارجه انگلیس از توافق آتش بس موقت میان رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت اسلامی (حماس) استقبال و تصریح کرد: این توافق گامی مهم در جهت امداد رسانی به خانواده‌های اسرا و رسیدگی به بحران انسانی در غزه است.

دیوید کامرون روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای که یک نسخه آن در تارنمای وزارت امور خارجه انگلیس منتشر شد افزود: من از همه طرف‌ها می خواهم که اطمینان حاصل کنند توافق به طور کامل اجرا شود. البته، ما می‌خواهیم همه اسرا فورا آزاد شوند و خانواده‌های متاثر از حمله ۷ اکتبر دوباره متحد شوند.

وی افزود که توقف در جنگ غزه، «فرصت مهمی را فراهم خواهد کرد تا حجم بسیار بیشتری از مواد غذایی، سوخت و سایر کمک های نجات دهنده می تواند به طور مداوم به غزه برسد. ما قبلاً تعهد خود را برای کمک به فلسطینیان در سال جاری دو برابر کرده‌ایم و با سازمان ملل متحد همکاری نزدیکی خواهیم داشت تا اطمینان حاصل کنیم که این کمک‌ها به کسانی که به آن نیاز دارند برسد.»

کامرون اضافه کرد: بریتانیا به همکاری با همه شرکای خود در منطقه برای تضمین آزادی همه اسرا، بازگرداندن امنیت و دستیابی به یک راه‌حل سیاسی بلندمدت که هم اسرائیلی‌ها و هم فلسطینی‌ها را قادر می‌سازد در صلح زندگی کنند، ادامه خواهد داد.

اردن: آتش‌بس باید گامی در راستای توقف کامل جنگ باشد
۱۴۰۲/۰۹/۰۱ - ۱۲:۳۴
آتش بس موقت به وقت ایران ساعت 11/توافق برای 4 روز+بیانیه حماس

 وزارت خارجه اردن در واکنش به آتش‌بس چهار روزه در غزه تاکید کرد که این توافق باید گامی در توقف کامل جنگ باشد.

به گزارش الجزیره، وزارت خارجه اردن در بیانیه ای اعلام کرد که از توافق آتش بس انسانی در غزه استقبال می کنیم.

در این بیانیه آمده است که از تلاش‌های قطر با مشارکت مصر و آمریکا تقدیر می‌کنیم.

وزارت خارجه اردن همچنین بر اهمیت این مساله تاکید کرد که این آتش ‌بس باید گامی در راستای توقف کامل جنگ علیه نوار غزه و منجر به پایان هدف قرار دادن مردم فلسطین و کوچ اجباری آن‌ها باشد.

دیدار سیدحسن نصرالله با رهبران حماس
۱۴۰۲/۰۹/۰۱ - ۱۲:۱۱
 

«سیدحسن نصرالله»، دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان صبح امروز چهارشنبه، ۲۲ نوامبر با «خلیل الحیه»، معاون جنبش حماس در غزه و «اسامه حمدان» از رهبران این جنبش دیدار و گفت‌وگو کرد.

طبق گزارش خبرگزاری فلسطینی «شهاب»، این دیدار با هدف ارزیابی مواضع و امکانات موجود در جبهه‌های مقاومت، به‌ویژه در نوار غزه انجام و در آن بر اهمیت تداوم همکاری و هماهنگی دائمی با حفظ صلابت و ایستادگی در جهت رسیدن به پیروزی موعود تاکید شده است.

جنبش جهاد: اسرای نظامی دشمن را آزاد نمی‌کنیم
۱۴۰۲/۰۹/۰۱ - ۱۱:۴۷
 

جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز چهارشنبه، ۲۲ نوامبر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که توافق آتش‌بس در غزه، پس از تلاش‌های جدی و مذاکرات سخت از طریق میانجی‌گری و تعلل و لجاجت از سوی اشغالگران انجام شد.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «الجزیره»، جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد: تا زمانی که همه اسرای ما از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد نشوند، اسیران نظامی دشمن ما هم به آزادی نخواهند رسید.

پس از ۴۷ روز درگیری میان مقاومت فلسطین و ارتش رژیم صهیونیستی، کابینه تل‌آویو بامداد امروز با توافق آتش‌بس در غزه موافقت کرد؛ مقامات دولت آمریکایی از میانجی‌گری‌های قطر و مصر در این پرونده تشکر کردند.

جنبش مقاومت اسلامی حماس هم بیانیه‌ای صادر کرد: پس از مذاکرات سخت و پیچیده و طولانی، اعلام می‌کنیم که به یاری خداوند متعال و تلاش‌های زیاد طرف قطری و مصری به توافق آتش‌بس انسان‌دوستانه [آتش‌بس موقت] به مدت ۴ روز دست پیدا کردیم.

شهادت ۴۱ فلسطینی در حملات امروز اشغالگران
۱۴۰۲/۰۹/۰۱ - ۱۰:۲۳
 

منابع پزشکی در غزه امروز چهارشنبه، ۲۲ نوامبر اعلام کردند که در حملات شب گذشته رژیم صهیونیستی به منازل مسکونی در مرکز نوار غزه، ۴۱ فلسطینی شهید شدند.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «الجزیره»، این منابع خاطرنشان کردند که پس از این حملات و به‌ویژه با قطع ارتباطات و ادامه بمباران نوار غزه توسط اسرائیل برای چهل و هفتمین روز متوالی، ده‌ها نفر مفقود شده‌اند.

جنگنده‌های ارتش رژیم اشغالگر بیمارستان «کمال عدوان» در شمال نوار غزه را یز شدیداً بمباران کردند. خبرنگار الجزیره افزود: نظامیان صهیونیست همچنین خیابان یافا در شرق شهر غزه را هدف بمباران خود قرار دادند.

خبرگزاری فلسطین «وفا»، هم امروز گزارش داد: بر اثر حملات یک پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی به خانه‌ای در اردوگاه «طولکرم» در کرانه باختری، ۵ فلسطینی شهید و چند تن دیگر زخمی شدند.

ادامه نبردهای زمینی در چهار محور در نوار غزه
۱۴۰۲/۰۹/۰۱ - ۰۹:۴۸
 

منابع خبری روز چهارشنبه از درگیری‌های نیروهای مقاومت فلسطین با ارتش صهیونیستی در چهار محور در شمال و مرکز نوار غزه و هلاکت یک افسر تیپ گولانی (نیروهای نخبه) و زخمی شدن یک نظامی دیگر این ارتش خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری شهاب، درگیری‌های شدیدی میان نیروهای مقاومت فلسطین و ارتش صهیونیستی در شرق اردوگاه المغازی در نوار غزه رخ داده است.

در منطقه الصفطاوی و شیخ رضوان واقع در شمال غزه نیز مبارزان فلسطینی با نیروهای اشغالگر درحال نبرد هستند.

منابع خبری همچنین از درگیری‌های شدید در دیرالبلح در مرکز غزه خبر دادند.

از سوی دیگر، ارتش رژیم صهیونیستی از کشته شدن یک افسر خود و زخمی شدن یک نظامی دیگر در نبردهای غزه خبر داد.

رسانه های صهیونیستی تاکید کردند که این افسر از تیپ «گولانی» بوده است.

این در حالی است که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بامداد چهارشنبه در بیانیه ای با تائید توافق اجرای آتش‌بس با رژیم صهیونیستی مفاد این توافق را منتشر کرد.

بلینکن: از اسرائیل متشکرم
۱۴۰۲/۰۹/۰۱ - ۰۹:۴۵
 

وزیر امور خارجه آمریکا، «آنتونی بلینکن» در این باره گفت: ما از این توافق برای آزادی ۵۰ گروگان، از جمله آمریکایی‌هایی که از زمان حمله حماس به اسرائیل در بازداشت بوده‌اند، استقبال می‌کنیم. این توافق بیانگر پیشرفت بزرگی است و تا زمانی که حماس به گروگان‌گیری در غزه ادامه دهد، ما آرام نخواهیم نشست.

بلینکن هم که از آغاز درگیری‌ها تاکنون بارها به تل‌آویو رفته، به شیوه بایدن سیاست کابینه نتانیاهو را ستود و تصریح کرد: من از مدیریت و مشارکت مستمر مصر و قطر در این توافق قدردانی می‌کنم و از دولت اسرائیل برای حمایت از آتش‌بس بشردوستانه متشکرم.

قطر: زمان آغاز آتش‌بس بین اسرائیل و حماس را اعلام خواهیم کرد
۱۴۰۲/۰۹/۰۱ - ۰۸:۱۴
 

وزارت خارجه قطر بامداد چهارشنبه در واکنش به توافق تبادل اسرا بین رژیم صهیونیستی و جنبش حماس و برقراری آتش‌بس چهار روزه اعلام کرد که زمان آغاز این آتش‌بس را اعلام خواهد کرد.

 وزارت خارجه قطر اعلام کرد، زمان شروع آتش بس بشردوستانه ظرف ۲۴ ساعت اعلام می‌شود و به مدت چهار روز ادامه خواهد داشت که قابل تمدید است.

وزارت خارجه قطر، افزود: موفقیت میانجیگری مشترک با مصر و آمریکا بین (رژیم) اسرائیل و حماس را که منجر به توافق برای آتش بس بشردوستانه شد، اعلام می‌کنیم.

بنا بر اعلام وزارت خارجه قطر، آتش بس اجازه ورود تعداد بیشتری از کاروان‌های بشردوستانه و کمک‌های امدادی از جمله سوخت تعیین‌شده برای نیازهای بشردوستانه را می‌دهد.

بر اساس این گزارش، همه وزرای کابینه رژیم صهیونیستی به استثنای سه وزیر از حزب عوتسما یهودیت به ریاست ایتمار بن گویر به طرح مبادله اسرا و برقراری آتش بس موقت رای مثبت دادند.

پیش تر تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داده بود که مدیران سرویس‌های امنیتی جزئیات توافق مبادله اسرا با غزه را به وزرای کابینه صهیونیستی ارائه کردند.

بر اساس این گزارش، نخست وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی حمایت نهادهای امنیتی از این توافق را تائید کردند.

پیش تر بنیامین نتانیاهو گفته بود که کابینه امشب با تصمیم سختی مواجه است و این تصمیم درستی است.

همچنین تارنمای آمریکایی آکسیوس و برخی رسانه‌های صهیونیستی درباره جزئیات توافق آزادی اسرا میان فلسطین و اسرائیل گزارش داده بودند که در مرحله اول این توافق دو مرحله‌ای، حماس ۵۰ زن و کودک اسرائیلی را که در غزه نگهداری می‌شوند آزاد می‌کند، در حالی که انتظار می‌رود اسرائیل حدود ۱۵۰ اسیر فلسطینی را که اکثراً زنان و خردسالان هستند، آزاد کند.

اسماعیل هنیه رهبر حماس در بیانیه‌ای پیشتر گفته بود که «توافق آتش‌بس موقت» با اسرائیل نزدیک است.

حماس: دیدگاه مقاومت و ملاحظات آن تدوین شد

 جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بامداد چهارشنبه با تائید توافق اجرای آتش‌بس با رژیم صهیونیستی مفاد این توافق را منتشر کرد.

 در بیانیه حماس آمده است: پس از مذاکرات سخت و پیچیده و طولانی، اعلام می‌کنیم که به یاری خداوند متعال و تلاش‌های زیاد طرف قطری و مصری به توافق آتش بس انسان دوستانه (آتش بس موقت) به مدت ۴ روز دست پیدا کردیم.

حماس در ادامه بیانیه خود مفاد این توافق را اعلام کرد که بر اساس آن، درگیری‌ها از سوی دو طرف، فعالیت‌های نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در همه مناطق غزه و نیز جابه جایی خودروهای زرهی این رژیم در غزه متوقف خواهد شد.

بر اساس این توافق، صدها کامیون ویژه حامل کمک‌های بشر دوستانه، درمانی و سوخت وارد همه مناطق غزه بدون استثنا خواهد شد.

حماس افزوده است: ۵۰ اسیر زن و کودک اسرائیلی زیر ۱۹ ساله در مقابل ۱۵۰ زن و کودک زیر ۱۹ ساله فلسطینی بر اساس سوابق اسارت آزاد خواهند شد.

در ادامه این توافق آمده است: حملات و پرواز جنگنده‌ها و هواپیماهای رژیم صهیونیستی طی چهار روز آتش بس در جنوب غزه و در شمال غزه نیز به مدت ۶ ساعت از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعدظهر متوقف خواهد شد.

حماس تأکید کرده است که طی دوره آتش بس رژیم اشغالگر متعهد شده است که به هیچ فردی در همه مناطق نوار غزه تعرض و حمله نکند و مردم آزادی عبور از شمال غزه به سمت جنوب در امتداد خیابان صلاح الدین را خواهند داشت.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین افزوده است: مفاد این توافقنامه بر اساس دیدگاه مقاومت و ملاحظات آن تدوین شد که هدف آن خدمت به مردم و تقویت پایداری آنان در برابر تجاوزات بود و مقاومت همواره به فداکاری‌ها، رنج‌ها و دغدغه‌های آنان توجه داشته است و این مذاکرات را با وجود تلاش‌های اشغالگران برای طولانی کردن و به تعویق انداختن آن، از موضع قدرت میدانی انجام داد.

در پایان بیانیه حماس آمده است: در حالی که ما رسیدن به یک توافق آتش بس را اعلام می‌کنیم، تأکید می‌کنیم که دستان ما روی ماشه باقی خواهد ماند و گردان‌های پیروز ما آماده دفاع از ملت ما و شکست اشغالگران هستند.

آتش بس موقت به وقت ایران ساعت 11/توافق برای 4 روز+بیانیه حماس

برچسب ها: آتش بس توافق رژیم صهونیستی جنبش حماس مذاکرات ایران قطر مصر انگلیس آمریکا
ارسال نظر
آخرین اخبار