۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲
تعداد بازدید: ۲۳۳۴۸۳
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفتگو با خطوط؛
برخی از نمایندگان مجلس به‌دنبال تصویب طرحی هستند که بر اساس آن حداکثر مهریه ۱۴ سکه باشد و قرار است به‌زودی آن را در صحن علنی مجلس مطرح کنند؛ طرحی که موافقان معتقدند در جهت کاهش فشار روی مردان هنگام پرداخت مهریه بسیار کاربردی است و مخالفان آن می‌گویند وضع این قانون درصورت اصلاح نشدن دیگر قوانین ازدواج، آسیب‌های سنگینی را به زنان وارد می‌کند.
کد خبر: ۱۰۲۱

سید مرتضی حسینی، نماینده مردم میانه و عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری خطوط  در این رابطه با بیان اینکه کم کردن مهریه کار درست و منطقی نیست، افزود: تنها دستاویز و احقاق حق خانم ها که بیشترین آسیب را از مشکلات زندگی می بینند، گرفتن مهریه است.

لزوم اصلاح زیرساخت ها برای ازدواج

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قوانین و آیین دادرسی ما به نحوی است که خانم ها مظلوم واقع می شوند، لذا معتقدم که بحث کم کردن مهریه نباید به قانون تبدیل شود و باید ابتدا زیرساخت های ازدواج در جامعه اصلاح شوند.

وی افزود: کم و زیاد بودن مهریه تاثیری در ازدواج ندارد و اینکه بخواهیم ان موضوع را به کم شدن ازدواج و یا افزایش طلاق ربط بدهیم، کار اشتباهی است.

بحث کم کردن مهریه نباید قانون شود

آسیب جدی کم کردن مهریه به زنان

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مشکلات اقتصادی و آسیب های فرهنگی دلایل اصلی طلاق و بالا رفتن سن ازدواج هستند، افزود: ریشه همه بدبدختی ها و طلاق و از هم  پاشیدن یک زندگی، مشکلات اقتصادی و بیکاری است.

بیشترین آسیب جامعه ما متوجه زنان است

وی تصریح کرد: بنده یکی از مخالفان جدی این طرح هستم و به نظر می رسد در صحن مجلس رای نمی آورد. متاسفانه شاهد این هستیم که بیشترین آسیب در جامعه ما متوجه زنان است و به راحتی به حق شان نمی رسند.

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان دلایلی را که موافقان این طرح مطرح می کنند قبول نمی کنم.

پایان پیام/

برچسب ها: مهریه قانون دلایل اصلی طلاق مشکلات اقتصادی ازدواج زنان آسیب جدی
ارسال نظر
آخرین اخبار