۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸
تعداد بازدید: ۱۰۹۵۹۰
کاتسا، ایسا و یوترن و تحریم چند نهاد حساس کشور اصرار داریم تعیین تکلیف شود؛
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: چند نکته مهم و محدود از مذاکرات باقی مانده است که کاتسا، ایسا و یوترن وتحریم چند نهاد حساس کشور از جمله این موارد است که اصرار داریم تکلیف آنها مشخص شود.
کد خبر: ۱۰۴۰۶

محمود عباس زاده مشکینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خطوط» در خصوص روند مذاکرات وین، اظهار کرد: مذاکرات وین بر مدار طراحی جمهوری اسلامی ایران تا امروز پیشرفت خوبی داشته و ما اعتقاد داریم اگر غربی‌ها حسن نیت داشته باشند، به همین زودی می‌توانیم به توافق برسیم.
وی ادامه داد: چند نکته مهم و محدود از مذاکرات باقی مانده است که کاتسا، ایسا و یوترن وتحریم چند نهاد حساس کشور از جمله این موارد است که اصرار داریم تکلیف آن‌ها مشخص شود درحالی که غرب به دنبال این است که بخشی از تحریم‌ها باقی بماند لذا ما به دنبال تعیین تکلیف این چند مورد هستیم.


ماشه مکانیزم تضمین باید دست ایران باشد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص دریافت تضمین از غربی‌ها در مذاکرات، گفت: یکی از موارد مهم در مذاکرات، دریافت ضمانت بر اساس خواسته ایران است، یعنی وقتی ضرر کردیم بتوانیم تضمینی داشته باشیم تا آن را به اجرا بگذاریم و مکانیزم تضمین هم به گونه‌ای طراحی شود که ماشه آن در دست ایران باشد و ما می‌توانیم این تضمین را داشته باشیم، اما بستگی به طراحی سازوکار آن دارد.
عباس زاده در رابطه با تحرکات رژیم صهیونیستی همزمان با مذاکرات وین، بیان کرد: رژیم صهیونیستی به دنبال این است که ایران در این مذاکرات هزینه دهد، اما ایران دست آن‌ها را خوانده است و به نظر من این تحرکات تاثیر زیادی در روند مذاکرات نخواهد داشت.

برچسب ها: غرب توافق توافق هسته ای ایران تضمین ایران تحریمهای ایران تحریم‌های آمریکا علیه ایران
ارسال نظر
آخرین اخبار