۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱
تعداد بازدید: ۳۹۹۳۶۱
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه آینده مذاکرات غیر قابل پیش بینی شده است، گفت: اگر بحث خروج سپاه از لیست سازمان‌های تروریستی انجام شود، به توافق نزدیک‌تر می‌شویم، اما اگر این کار صورت نگیرد، توافقی هم در کار نخواهد بود.
کد خبر: ۱۲۴۶۷

حسن همتی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، با اشاره به روند مذاکرات وین، اظهار کرد: عدم اراده غرب، مانع از ادامه مذاکرات و رسیدن به توافق شده است و محور عربی - غربی و رژیم صهیونیستی با اجرای این کار مخالف هستند؛ اما موارد اساسی که در مذاکرات باقی مانده، قرار دادن نام سپاه در لیست گروه های تروریستی است که اعلام کردند حاضریم نام سپاه را از لیست گروه‌های تروریستی خارج کنیم اما نیروی قدس را نه! همانند این است که پدر را می بخشیم اما پسر را نه؛ لذا این مساله برای ما قابل قبول نیست.

نام سپاه از لیست گروه‌های تروریستی خارج نشود توافقی هم نخواهد بود!

وی تصریح کرد: غرب به بهانه‌های گوناگون مانع از رسیدن به توافق می‌شود و دنبال مذاکره برای مذاکره است اما تا منافع ملی و اقتصادی ما تامین نشود، جمهوری اسلامی ایران این روند را نخواهند پذیرفت.

همتی در خصوص جنگ روسیه و اوکراین و تاثیر آن در روند مذاکرات وین، گفت: جنگی که یکی از ابرقدرت ها مستقیم در آن دخیل باشد، تبعاتی برای جریانات جهانی خواهد داشت که تاثیر آن را در مذاکرات وین هم شاهد هستیم اما عامل تاثیرگذار اصلی در توقف مذاکرات، خود آمریکا است. در جریان مذاکرات، آمریکا در یک سو و بقیه کشورها در طرف دیگر میز مذاکرات قرار دارند چراکه این کشورها و حتی روسیه، اراده ای از خود ندارند و چشم همه آنها به حرکات و مواضع آمریکا است.

وی در پایان افزود: آینده مذاکرات غیر قابل پیش بینی شده است و اگر بحث خروج سپاه از لیست سازمان های تروریستی انجام شود، به توافق نزدیک تر می شویم اما اگر صورت نگیرد توافقی هم انجام نخواهد شد.

برچسب ها: حسن همتی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مذاکرات وین سپاه
ارسال نظر
آخرین اخبار