۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۱
تعداد بازدید: ۱۲۵۹۱۹
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه تفاهم در جهان در گرو رعایت حقوق و استقلال ملت‌ها به دست می‌آید، گفت: تعامل با کشور‌های همسایه در صدر اولویت جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و مبنای وزارت خارجه این است که محیط همسایگی را به سمت انسجام و وفاق پیش ببریم.
کد خبر: ۱۸۰۸۵

بازدارندگی دفاعی ایران برای منطقه مفید است/خوی تجاوزگری هیچ گاه نداشته‌ایم!

حسین نوش آبادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط با اشاره به روز تعامل سازنده با جهان، گفت: شعار" تعامل با جهان" نیازمند جهان امروز است و جمهوری اسلامی ایران به عنوان نظام اسلامی و انقلابی، قطعا پایبند به این شعار است؛ بنابراین در چارچوب روابط بین الملل، با به رسمیت شناختن حقوق و استقلال ملتها، می‌توانیم تفاهم را در جهان به وجود بیاوریم.
وی بیان داشت: متاسفانه جهان دست قدرت‌های سلطه گری است که احترام به استقلال و حقوق ملت‌ها را در منشور سازمان ملل ثبت کرده‌اند، اما به آن اصول پایبند نیستند که اگر پایبند بودند حداقل‌های نظام عادلانه می‌توانست شکل بگیرد؛ درحالی که تعامل در سایه احترام به حقوق ملت‌ها شکل می‌گیرد و باید در چارجوب عقلانی و منطقی و برخاسته از تفکر جهانی که صلح و عدالت و امنیت است، حرکت کنیم.
نوش آبادی تصریح کرد: ما با اکثر کشور‌های دنیا به جز رژیم صهیونیستی که نامشروع است؛ تعامل داریم و بعضی از کشور‌ها هم خودشان به اختلافات و نهایتا عدم تعامل دامن زدند، اما باید تلاش کنیم در عین حال که با کشور‌های دنیا تعامل داریم، حقوق و منافع ملت را هم در نظر بگیریم.
نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی، در خصوص تعامل سازنده با کشور‌های همسایه گفت: تعامل با کشور‌های همسایه در صدر اولویت جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و مبنای وزارت خارجه این است که محیط همسایگی را به سمت انسجام و وفاق پیش ببریم و بخشی از پیشرفت‌های ما هم می‌تواند منطقه را منتفع کند؛ ما اعلام کردیم که بازدارندگی دفاعی جمهوری اسلامی برای منطقه هم مفید است و تاریخ هم نشان داده است که خوی تجاوزگری با وجود داشتن قدرت را هیچ گاه نداشته‌ایم. اما با این وجود بیشتر، ظلم دیدیم.
وی در پایان خاطرنشان ساخت: کشور‌های منطقه هم باید به این باور برسند که ایران منافع، امنیت و مصلحت جهان خصوصا منطقه را می‌خواهد، زیرا در سایه ثبات وامنیت است که می‌توانیم به خواسته‌هایمان دست یابیم و کشور‌های همسایه هم در سایه این ارتباط و تعامل می‌توانند به منافع ملی خودشان دست پیدا کنند.

برچسب ها: حسین نوش آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تعامل تعامل سازنده با جهان امنیت منطقه استقلال ملت ها
ارسال نظر
آخرین اخبار