۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۶
تعداد بازدید: ۲۷۰۶۵۳
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از شرایط کنونی کشور گفت: از یک سو گرانی های سرسام آور و غیر قابل کنترلی را شاهد هستیم و از سوی دیگر برای این گرانی ها انواع بهانه ها را مطرح می کنند که بدترین آنها، مذاکرات هسته ای است.
کد خبر: ۱۶۸۳۳

حسین نوش آبادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط با ابراز تاسف از اشتباه بی پایان در مدیریت کشور گفت: یکی از بدترین اشتباهاتی که از گذشته شاهد بودیم، این است که مذاکرات هسته‌ای را به اقتصاد پیوند زده ایم و، چون مذاکرات سال هاست بی نتیجه مانده، اقتصاد نیز سردرگم شده است.
وی با یادآوری اینکه سال هاست تاکید کرده ایم که بزودی در مذاکرات کارگشایی می‌شود، گفت: همواره شعار می‌دهیم که کارگشایی در مذاکرات به راهگشایی در اقتصاد ایران منجر خواهد شد، وضعیت با برجام بهتر می‌شود و در اصل با این قبیل شعارها، جامعه و اقتصاد کشور را به مذاکرات هسته‌ای پیوند داده و نسبت به برجام شرطی کرده ایم.
نماینده ورامین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بحث شرطی کردن اقتصاد به مذاکرات هسته‌ای و موفقیت در برجام، مربوط به امروز نیست، گفت: ازگذشته در جامعه این انتظار را به وجود آورده ایم که اگر مذاکرات به موفقیت رسید، اقتصاد هم شکوفا می‌شود و اگر در مذاکرات تردید به وجود آمد یا حتی برای مدتی متوقف شد، یعنی اقتصاد باید بترسد و بحران سازی شود.

بیانیه شورای حکام، اقدامی غیرقانونی و غیرکارشناسی بود که روند مذاکرات برجام را تخریب می‌کند. متاسفانه برجام اثرات مخرب خودش را بر اقتصاد ایران گذاشته و همین وضعیت تورم و گرانی، ناشی از مذاکرات برجام و اتفاقاتی است که پیش آمده و در صورتی که مدیریت نشود، خطرناک‌تر خواهد بود


وی با تاکید بر اینکه هرگز نباید اقتصاد را به سیاست شرطی می‌کردیم، گفت: نباید بدین اندازه مردم را نسبت به برجام امیدوار می‌کردیم و نباید اقتصاد و آینده کشور را به برجام پیوند می‌دادیم.
نوش آبادی با ابراز تاسف نسبت به اینکه برجام یک حرکت سیاسی شده گفت: متاسفانه برجام به اهرمی در دست دشمنان تبدیل شده تا از ما سهم خواهی کنند و به دنبال سلطه طلبی و فشار آوردن با مذاکرات برجام باشند.
وی با اشاره به بیانیه شورای حکام گفت: دیدیم که هر بار یک فشار سیاسی می‌آورند که پشت آن صهیونیست‌ها هستند.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به احتمال از سرگیری مذاکرات گفت: شرایط امیدوار کننده است و حتی احتمال دارد برجام به نتیجه برسد، به همین دلیل به دنبال فشار‌هایی هستند تا اقتصاد را متاثر کنند.
وی نسبت به تاثیرات مخرب سیاست اشاره کرد و گفت: باید نگران این باشیم که بیانیه شورای حکام به اقتصاد کشورمان که به شدت تحت تاثیر سیاست است، آسیب وارد کند.
نوش آبادی با اعلام اینکه بیانیه شورای حکام، اقدامی غیرقانونی و غیرکارشناسی بود که روند مذاکرات برجام را تخریب می‌کند، گفت: متاسفانه برجام اثرات مخرب خودش را بر اقتصاد ایران گذاشته و همین وضعیت تورم و گرانی، ناشی از مذاکرات برجام و اتفاقاتی است که پیش آمده و در صورتی که مدیریت نشود، خطرناک‌تر خواهد بود.

برچسب ها: برجام توافق برجام مذاکرات برجام احیای برجام عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مذاکرات هسته‌ای
ارسال نظر
آخرین اخبار