۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳
تعداد بازدید: ۱۶۳۵۷۵
نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس گفت: مجلس یازدهم از جناح‌گرایی و سیاسی‌کاری به دور است و به شعار شفافیت عمل کرد. لازم است ایرادات ساختاری مجلس رفع شود.
کد خبر: ۱۷۳۸۵

تعداد طرح‌های مجلس یازدهم به اندازه دو مجلس قبل!/تأثیر بسیار مثبت قانون اقدام راهبردی و صیانت در روند مذاکرات!

محمود عباس‌زاده مشکینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط با اشاره به عملکرد مجلس یازدهم، اظهار داشت: مجلس یازدهم در این دو سال نشان داد که از تبارسالاری و جناح گرایی دور است و بر اساس منافع ملی و مصالح کشور عمل می‌کند.

وی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی در این دو سال تمام تلاش خود را به کار گرفت تا از حواشی و سیاسی کاری به دور باشد.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: مجلس یازدهم در این دو سال طرح‌هایی را تدوین کرد که بسیار مهم بود و هدف مجلس از تدوین این طرح‌ها آن بود که مشکلی از مشکلات مردم مرتفع شود و پاسخگوی مطالبات مردم باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای مثال، مجلس یازدهم قانون مهم اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران را به تصویب رساند که تأثیر بسیار خوب و مثبتی در روند مذاکرات دارد.

عباس زاده مشکینی تاکید کرد: یکی از مطالبات اصلی مردم آن است که مشکل مسکن حل شود که مجلس یازدهم قانون جهش تولید مسکن را در این زمینه به تصویب رساند. مجلس یازدهم برای افزایش جمعیت و حل مشکل خانواده‌ها نیز قانون مهم «جوانی جمعیت و حمایت از خانواده» را به تصویب رساند و تسهیلات زیادی را برای حمایت از خانواده‌ها در نظر گرفت.

وی اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های مردم آن است که نمی‌توانند به راحتی مجوز برای آغاز کسب و کار دریافت کنند که مجلس طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار را برای رفع این مشکل مردم به تصویب رساند که قانون بسیار مهم و مترقی است و انتظار ما آن است که دولت این قانون را به طور کامل و دقیق اجرایی کند.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: یکی از اهداف اصلی مجلس یازدهم، تحقق مسئله شفافیت بود که مجلس برای تحقق این مسئله، طرح شفافیت قوای سه گانه، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها را به تصویب رساند و به شعار شفافیت عمل کرد.

عباس زاده مشکینی بیان کرد: مجلس یازدهم در این دو سال نشان داد که بسیار فعال است و تعداد طرح‌هایی که در این مجلس از سوی نمایندگان تدوین و ثبت شده است، به اندازه دو مجلس قبل است.

وی اظهار داشت: البته مجلس شورای اسلامی ایرادات ساختاری دارد و نمایندگان باید به ایرادات ساختاری مجلس هم ورود کنند تا این مشکل رفع شود. برای مثال آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی ایرادات ساختاری دارد که باید مجلس به این موضوع ورود کند.

برچسب ها: محمود عباس زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس طرح شفافیت احزاب سیاسی
ارسال نظر
آخرین اخبار