۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷
تعداد بازدید: ۲۶۴۸۷۷
واکنش همتی به کنش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران در گفتگو با خطوط:
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه به حق خودمان در مذاکرات پایبند هستیم، گفت: هدف ما قطع کردن مذاکرات نیست بلکه به تعادل رساندن مذاکرات و مقابله با شیطنت‌هایی است که انجام می‌شود
کد خبر: ۱۶۰۱۴

ایران در فعالیت‌های هسته‌ای تجدید نظر می‌کند/سفر‌های گروسی جز هزینه هیچ دستاوردی ندارد!

حسن همتی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط؛ با اشاره به صدور قطعنامه اژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران، گفت: ایران در مقابل این قطعنامه مقابله به مثل خواهد کرد؛ اگر آن‌ها با همین دست فرمان جلو بروند، ما هم محدودیت‌ها را بیشتر خواهیم کرد و دسترسی خود را بالاتر می‌بریم.
وی با بیان اینکه در فعالیت‌های هسته‌ای تجدیدنظر خواهیم کرد، گفت: این قطعنامه به دلیل فشار رژیم صهیونیستی و آمریکا صادر شد؛ چراکه آمریکا در جنگ اوکراین نتوانسته به این کشور کمک کند و رژیم صهیونیستی هم در داخل، مشکلات جدی دارد و تنها موفقیت آنها در خارج از سرزمین‌های اشغالی، همین صدور قطعنامه و تاثیر بر تصمیمات آژانس است.
همتی در پاسخ به این سوال که ایران طرحی برای جایگزین کردن مذاکرات دارد یا نه؟ گفت: هنوز تصمیم قطعی در این خصوص گرفته نشده است. هدف ما قطع کردن مذاکرات نیست بلکه به تعادل رساندن مذاکرات و مقابله با شیطنت‌های انجام شده است؛ در خصوص سفر آقای گروسی به ایران هم خیلی امیدوار نیستیم چراکه بعد از سفر به سرزمین‌های اشغالی، این قطعنامه صادر شد برای همین این سفر‌ها جزء هزینه دستاورد دیگری ندارد.
وی در پایان خاطرنشان ساخت: در خصوص روند مذاکرات وین نمی‌توان پیش بینی کرد، ولی به حق خودمان پایبند هستیم و فعلا مسیر خود را جدا خواهیم کرد.

برچسب ها: حسن همتی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قطعنامه آژانس انرژی اتمی مذاکرات وین
ارسال نظر
آخرین اخبار