۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱
تعداد بازدید: ۴۶۳۷۲۷
نماینده سابق ایران در سازمان ملل در گفتگو با خطوط تشریح کرد؛
نماینده مردم سمنان و رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرف اروپایی علاقمند است توافق، نهایی شود، گفت: آمریکایی‌ها در خصوص خواسته‌های ایران، موضع روشنی ندارند و من فکر می‌کنم بخشی از این مساله، به وضعیت بی ثبات هیات حاکمه آمریکا باز می‌گردد.
کد خبر: ۱۴۹۰۳

موضع آمریکایی‌ها در قبال مطالبات ایران؟/ طرف اروپایی علاقمند است که توافق، نهایی شود

فضای مبهم مذاکرات متاثر از فشار و خیز جمهوری خواهان برای انتخابات کنگره و ریاست جمهوری

عباس گلرو، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، با اشاره به مذاکرات هسته‌ای، بیان داشت: مذاکرات، نه متوقف شده و نه به مرحله نهایی رسیده است؛ اما این اراده در طرفین وجود دارد که مذاکرات و متونی که نوشته شده، به توافق نهایی ختم شود.

 
نماینده سابق ایران در سازمان ملل و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرف اروپایی علاقمند است که توافق، نهایی شود، گفت: اما چند موضوع مربوط به ایران و آمریکا که باقی مانده، کار را به تاخیر انداخته است. آمریکایی ها در خصوص خواسته های ایران، موضع روشنی ندارند و من فکر می کنم بخشی از این مساله، به وضعیت بی ثبات هیات حاکمه آمریکا باز می‌گردد.

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت: برخورد آقای جو بایدن به عنوان رئیس جمهور و هیات حاکمه، فشار جمهوری خواهان و خیزی که برای انتخابات کنگره و ریاست جمهوری برداشته اند، رویکرد آمریکا را نسبت به مذاکرات به سمت فضای مبهمی برده است و اراده قوی در طرف آمریکایی برای رسیدن به توافق وجود ندارد و گرچه پیغام‌هایی می فرستند، اما مساله مهم این است که در خصوص مطالبات ایران در رابطه با FTO، لیست تحریمی‌ها و تضمین اقتصادی، باید مواضع روشن و شفافی داشته باشند.

موضع آمریکایی‌ها در قبال مطالبات ایران؟/ طرف اروپایی علاقمند است که توافق، نهایی شود

برچسب ها: عباس گلرو عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مذاکرات وین توافق هسته‌ای تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
ارسال نظر
آخرین اخبار