۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵
تعداد بازدید: ۲۹۶۳۳۷
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه مسوولت امنیت مرز‌های غربی کشور بر عهده حاکمان افغانستان است، گفت: ارتباطات و رایزنی‌هایی با طالبان خواهیم داشت و بحث‌ها برای ثبات و امنیت مرز‌های کشور ادامه دارد.
کد خبر: ۱۳۲۴۳

حسین نوش‌آبادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، در خصوص تحرکات طالبان در مرز‌های غربی کشور، گفت: جمهوری اسلامی از اقتدار بالایی برخوردار است و اجازه نمی‌دهد که مرزهایش تهدید شود و با هر کسی که متعرض مرز‌های جمهوری اسلامی ایران باشد به شدت برخورد می‌کند. 

ایران تحرکات طالبان در مرز‌های غربی را زیر نظر دارد/
رایزنی‌ها برای ثبات و امنیت مرز‌ها ادامه دارد


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: جمهوری اسلامی ایران همه تحرکات را زیر نظر دارد و هیچ بهانه‌ای را برای کوچکترین تعرض به مرزهای کشور نمی‌پذیرد. امروز مسوولت امنیت مرز‌ها بر عهده حاکمان افغانستان است و باید پاسخگو باشند؛ لذا ارتباطات و رایزنی‌هایی با طالبان خواهیم داشت و بحث‌ها برای ثبات و امنیت مرز‌های کشور ادامه دارد.


طالبان اجازه ندهد خاک افغانستان محل حضور جریانات تروریستی باشد


او در ادامه به تحرکات داعش در افغانستان اشاره کرد و گفت: امروز حاکمان افغانستان باید توجه داشته باشند که نباید مجالی برای حضور جریانات تکفیری داعش در این کشور ایجاد شود؛ مردم افغانستان به اندازه کافی از هرج و مرج و ناآرامی آسیب دیده اند؛ بنابراین مسوولیت مستقیم بر عهده حاکمان جدید افغانستان است که هر گونه روزنه را برای حضور افرادی که به دنبال فرصتی برای ادامه رفتار‌های تکفیری هستند، ببندند.

برچسب ها: حسین نوش آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس طالبان افغانستان انفجار در افغاستان مرز دوغارون
ارسال نظر
آخرین اخبار