۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
تعداد بازدید: ۵۶۸۴۳۶
دهمرده گفت: اگر امروز چاره‌ای برای آبرسانی به شرق کشور اندیشیده نشود، شرق کشور دچار مشکل خواهد شد و مرز کشور ما تا قم خواهد رسید، زیرا اکنون مردمان آن سرزمین در حال مهاجرت هستند.
کد خبر: ۵۳۹۲

چاره‌ای برای آبرسانی به شرق کشور اندیشیده شودبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، حبیب الله دهمرده نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی در تشریح اولویت قرار گرفتن طرح انتقال آب از دریا عمان به استان سیستان و بلوچستان در راستای اعمال تبصره ۱ ماده ۱۰۰ آیین نامه داخلی مجلس، اظهار داشت: در افغانستان، آمریکا و انگلستان و تمام شیاطین دنیا در آن جا حضور پیدا کردند و مستقر شدند برای اینکه لطمه‌ای به نظام مقدس جمهوری اسلامی بزنند و سرزمین سیستان و بلوچستان را به فرموده مقام معظم رهبری تنگه احد ایران را خالی از سکنه کنند.

وی در ادامه بیان کرد: اگر این منطقه خالی از سکنه شود به این سادگی جایگزینی برای آن وجود ندارد؛ متاسفانه با ایجاد سد کمال خان در افغانستان در ۸۰ کیلومتری مرز مشترک ایران و افغانستان دو سال است که یک قطره آب به رودخانه ایران وارد نشده و باعث خشکسالی در آن منطقه شده است.

نماینده مردم زابل در مجلس گفت: چاره‌ای جز انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان نداریم البته این پیشنهاد چندین سال مطرح شده بود اما اکنون کمیسیون عمران مجلس، دولت و همگان تصویب کردند که در اولویت قرار بگیرد و انتقال آب از دریای عمان بنایی است که شرق کشور را تا خراسان شمالی به آب می‌رساند.

وی با اشاره به اینکه این طرح انتقال آب از دریای خلیج فارس نیست، بیان داشت: متاسفانه شاهدیم که سایر کشور‌ها از آب دریای عمان استفاده می‌کنند، اما ما هیچ بهره‌ای از آن نمی‌بریم.

دهمرده گفت: اگر امروز چاره‌ای برای آبرسانی به شرق کشور اندیشیده نشود، شرق کشور دچار مشکل خواهد شد و مرز کشور ما تا قم خواهد رسید، زیرا اکنون مردمان آن سرزمین در حال مهاجرت هستند./ دفاع‌پرس.

 
برچسب ها: طرح انتقال آب دریای عمان دفاع‌پرس دهمرده نماینده زابل سیستان و بلوچستان
ارسال نظر
آخرین اخبار