۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱
تعداد بازدید: ۹۸۴۳۵
نماینده مجلس در واکنش به انتقال آب عمان به سیستان و بلوچستان:
انتقال آب دریای عمان امکانی در دسترس بود که برای انجام آن دیر اقدام شد و برای دشمنان بشریت فرصتی ایجاد کرد که علیه مردم ما اقدامات خصمانه انجام دهند. 
کد خبر: ۸۰۷۴
نویسنده : نغمه علی بیک زاده

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، با انتقال آب عمان به منطقه سیستان و بلوچستان و فلات مرکزی ایران و مناطق کم آب جنوب کشور مشکلات اجتماعی این مناطق برطرف می‌شود. 
حبیب الله دهمرده نماینده مردم شهر‌های زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خطوط ضمن بیان این مطلب گفت: انتقال آب از دریای عمان امروز به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، اما من چهل سال قبل انتظار داشتم که این کار انجام شود. 
نماینده مردم سیستان تاکید کرد: ما از حکومت پهلوی که انتظار نداشتیم، اما از جمهوری اسلامی انتظار داشتم که انتقال آب از دریای عمان زودتر انجام شود. 
وی تصریح کرد: این سوء مدیریت است که ما از توان خودمان استفاده نکنیم و اجازه دهیم که دشمنان بشریت بتوانند ما را تحریم کنند. 
دهمرده گفت: افغانستان که توانایی ایجاد بند کمالخان را نداشت و برای افغانستان ایجاد این بند هیچ دستاوردی نداشت. انگلیس و امریکا و صهیونیست آمدند بند کمالخان را ایجاد کردند و آب را به گود دره منشعب کردند که به درد مردم افغانستان هم نخورد. 
نماینده مردم سیستان گفت: ما منافع نامشروع این دشمنان بشریت را به خطر انداختیم و دشمنی آن‌ها کاملا قابل درک و معمولی است؛ اما چرا مدیران ما از امکانات خودمان برای رفع نیازمان استفاده نکردند تا دست دشمن بسته باشد؟

معتقد نیستم آمریکا بلکه ما خودمان را تحریم کرده بودیم/ الحمدلله امروز تحریم برطرف شد!

من معتقد نیستم که امریکا ما را تحریم کرده است بلکه معتقدم ما خودمان را تحریم کرده بودیم که الحمدلله امروز این تحریم برطرف شد. 
نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز اظهارداشت: من در سال ۸۴ که استاندار سیستان و بلوچستان بودم اولین آب شیرین کن چابهار را راه اندازی کردم که چابهار و کُنارک استفاده می‌کنند. انتظار داشتم مسئولین بعد از من این کار را توسعه دهند که توسعه ندادند و همانطور ماند و زمانی که استاندار کرمان شدم از آن تجربه استفاده کردم. 
توفیق دارم که بنیانگذار انتقال آب البته از خلیج فارس بوده ام. آب خلیج فارس را به سیرجان و گل گهر انتقال دادیم. البته برای آن پروژه ممکن است امروز یک اشکالاتی وارد کنند، اما در مورد انتقال آب از دریای عمان هیچ مشکلی ندارد و باید جمهوری اسلامی این انتقال آب را برای نواحی مرکزی و جنوبی کشور انجام دهد و به مشکلات اجتماعی از قبیل کوچ مردم از منطقه که به دلیل نبود آب بروز کرده است پایان دهد.

برچسب ها: دریای عمان طرح انتقال آب دریای عمان خلیج فارس دهمرده استان سیستان و بلوچستان خوزستان اصفهان
ارسال نظر
آخرین اخبار