۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹
تعداد بازدید: ۷۱۸۳۱۲
دهمرده با اشاره به تصویب طرح در کمیسیون عمران خبر داد:
نماینده مردم زابل در مجلس از تصویب طرحی در کمیسیون عمران خبر داد که به واسطه آن مشکل بحران آب منطقه سیستان و بلوچستان با انتقال آب از دریای عمان و شیرین کردن آن حل می شود.
کد خبر: ۲۳۹

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط به نقل از خانه ملت، حبیب الله دهمرده  با اشاره به اهمیت حل بحران آب در استان سیستان و بلوچستان، گفت: آب یکی از مشکلات اساسی استان سیستان و بلوچستان است که نیاز به رسیدگی دارد.

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند و نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: منشأ اصل آب سیستان و بلوچستان از هیرمند افغانستان است اما چند سال است با احداث سدی تحت نام بند کمالخان که کار آن امسال به پایان رسید، تأمین آب شرب و مصرفی مردم منطقه سیستان و بلوچستان با مشکل مواجه شده است.

وی افزود: بر این اساس طرحی را تدوین کرده و به کمیسیون عمران دادیم تا مشکل آب منطقه را برطرف کنیم که بر اساس آن دولت مکلف می شود نسبت به انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان و شیرین کردن آن با اولویت شهرستان های زاهدان و زابل اقدام کند و تبصره ای نیز قرار داده ایم تا بار مالی نداشته باشد.

این عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: کلیات و جزئیات این طرح با حضور مسئولان وزارت نیرو، کارشناسان و متخصصان بررسی شد و در کمیسیون به تصویب رسید و به زودی در صحن علنی بررسی می شود.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار