۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲
تعداد بازدید: ۲۰۶۸۰۹
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی: اردوگاه افاغنه به مهاجرین افغانی به خصوص مهاجرین که به صورت غیرمجاز وارد کشور شدند و اتباع خارجی که از ۱۱ استان دیگر دستگیر شده اند به این اردوگاه فرستاده می‌شوند لذا این اردوگاه اهمیت ویژه‌ای دارد.
کد خبر: ۱۴۲۴۴

اردوگاه‌های ردوگاه افاغنه اهمیت ویژه‌ای دارد/ کمیسیون امنیت ملی باید رصد میکرد!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، حسین نوش آبادی در توضیح بازدید روز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: این بازدید نظارتی با هدف بررسی شرایط امنیتی و انتظامی منطقه با توجه به افزایش بالای مهاجرت‌های خارجی به ویژه اتباع افغانی و همچنین مسائل و مشکلاتی که ما در حوزه انتظامی این منطقه داریم اعم از کمبود نیرو، امکانات و تجهیزات، انجام شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به گستردگی جمعیت جنوب شرق استان تهران و حوزه انتخابیه ورامین و پیشوا که بالای ۸۵۰ هزار جمعیت دارد و امکانات موجود انتظامی و امنیتی که خیلی پاسخگوی حجم نیاز‌ها و اقتضائات این منطقه نیست، این بازدید نظارتی انجام شد.

وی یادآور شد: اعضای کمیسیون در این نظارت میدانی از مجتمع کشت و صنعت اتکا وزارت دفاع و فعالیت‌های آن‌ها در حوزه دانش بنیان به ویژه در حوزه کشاورزی و دامپروری بازدید کردند.

نوش آبادی در ادامه با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون از اردوگاه افاغنه در این منطقه، اظهار کرد: اردوگاه افاغنه به مهاجرین افغانی به خصوص مهاجرین که به صورت غیرمجاز وارد کشور شدند و در محدوده استان تهران هستند، در حال خدمات رسانی است. همچنین از ۱۱ استان دیگر اتباع خارجی که دستگیر شده به این اردوگاه فرستاده می‌شوند لذا این اردوگاه اهمیت ویژه‌ای دارد و به همین جهت کمیسیون امنیت ملی به این موضوع ورود پیدا کرد و از کمپ‌های نگهداری افاغنه بازدید و مراحل ثبت و انگشت نگاری در این اردوگاه را رصد کردند.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس یازدهم همچنین گفت: گزارشی توسط بخش‌های امنیتی اتباع خارجی استانداری و مقامات محلی به اعضای کمیسیون ارایه و قرار شد که مشکلات این مجموعه پیگیری شود. همچنین وضعیت ساماندهی امور افاغنه و امکانات مورد نیاز برای اردوگاهی که روزانه صد‌ها نفر را پذیرش و سوابق آن‌ها را ثبت و سپس روانه کشور افغانستان می‌کند، بررسی شد.

وی ادامه داد: جلسات خوبی نیز در حاشیه این نظارت میدانی در اردوگاه مهاجران افغانه و مجتمع کشت و صنعت وزارت دفاع برگزار شد که دستاورد‌های خوبی خواهد داشت. گزارش این بازدید در جلسات آتی کمیسیون امنیت ملی در حضور وزیر کشور قرائت و بررسی خواهد شد. /خانه ملت.

برچسب ها: اتباع افغان اتباع خارجی شناسایی اتباع عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس امنیت ملی کمیسیون امنیت ملی مجلس
ارسال نظر
آخرین اخبار