۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
تعداد بازدید: ۷۳۷۸۶
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: دخالت دادن گرایشات سیاسی در تصمیم سازی‌های اقتصادی موجب انحراف کشور از مسیر توسعه متوازن می‌شود.
کد خبر: ۱۲۶۶۲

گرایشات سیاسی باعث انحراف کشور از مسیر توسعه متوازن!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ،  دکتر علی کریمی فیروزجائی  با تأکید بر اهمیت شتاب بخشی به روند توسعه کشور افزود: پیگیری طرح‌های توسعه کشور باید مبتنی بر نظرات کارشناسی و علمی باشد.

نماینده بابل بر لزوم منع دخالت علایق و گرایشات سیاسی در روند توسعه اقتصادی خاطرنشان کرد: دخالت دادن گرایشات سیاسی در تصمیم سازی‌های اقتصادی موجب انحراف کشور از مسیر توسعه متوازن می‌شود.

دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور توسعه تک بعدی را ناهمگون با نسخه‌های آرمانی پیشرفت و عدالت دانست و افزود: توسعه متوازن، علمی و همه جانبه نگر سیاست محوری دولت و مجلس است.

این نماینده مجلس راهبرد اساسی کشور در مسائل توسعه را دانش بنیان و متکی به باور‌های اعتقادی و علمی عنوان و تصریح کرد: راه سعادت ملت استحکام بنیان‌های علمی و تقویت باور‌های اعتقادی جامعه است.

کریمی فیروزجایی با اظهار اینکه رویارویی با پدیده‌های علمی در روند توسعه آسیب زا خواهد بود افزود: باورمندی به الزامات قانونی و یافته‌های علمی در مسیر توسعه کشور راهگشا است.

این مسئول پارلمانی با طبیعی دانستن برخی مخالفت‌ها با طرح‌های توسعه در مناطق مختلف کشور افزود: مخالفت با طرح‌های توسعه دستگاه‌ها باید متضمن منافع پایدار کشور و آینده نگرانه باشد.

دبیر هیأت رئیسه مجلس یازدهم گفت: پروژه‌های توسعه‌ای در کشور باید متناسب با مزیت نسبی استان‌ها و طرح آمایش سرزمین جانمایی و عملیاتی شود.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از بی توجهی به منافع ملی در اجرای طرح‌های اساسی در ادوار مختلف افزود: منافع پایدار کشور در گرو توجه به مؤلفه‌های اثربخش پیشرفت متوازن و دانش بنیان است.

عضو خانه ملت مجلس را قوه عاقله نظام در ترسیم نقشه راه پیشرفت کشور دانست و افزود: تصمیمات خانه ملت مبتنی بر راهبرد‌های علمی و اصولی است.

این نماینده مجلس ضرورت تدوین پیوست فرهنگی برای طرح‌های توسعه کشور را یادآور شد و افزود: تدوین پیوست فرهنگی برای پیشبرد طرح‌های دستگاه‌های مختلف موفقیت عملیاتی آن‌ها را تضمین می‌کند. /خانه ملت.

برچسب ها: احزاب سیاسی سیاست نظام اقتصادی اقتصادی رشد اقتصادی هیات نمایندگان
ارسال نظر
آخرین اخبار