۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
تعداد بازدید: ۷۷۲۲۳
دبیر اجرایی خانه احزاب اعلام کرد: همایشی با موضوع «بررسی توافقات ایران، چین و روسیه» و باحضور دبیران کل احزاب سیاسی و سخنرانی وزیر کشور یا معاون سیاسی او پنجشنبه این هفته برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۵۵۹۱

بررسی توافق راهبردی ایران با چین و روسیه در «خانه احزاب»

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، محمدعلی تبرایی دبیر اجرایی خانه احزاب ایران درباره برگزاری مجمع عمومی خانه احزاب گفت: خانه احزاب ایران هر سه سال یک‌بار، انتخاباتی در چارچوب مجمع عمومی برگزار می‌کند. فرم انتخابات به صورت فراکسیونی است. درواقع مجمع عمومی دو مرحله انتخابات انجام می‌دهد؛ یک‌بار از طریق فراکسیون‌های اصلاح‌طلب، اصول‌گرا و مستقل، مجزا شده و هر فراکسیون ۱۱ نفر برای عضویت شورای مرکزی انتخاب می‌کنند و در مرحله بعد نیز به طور عام از ۳۳ نفر ۲۱ نفر اصلی را برای شورای مرکزی انتخاب کرده و شروع به فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: در دوره جدید، سه همایش در خانه احزاب برگزار شد تا پیش‌نویس اصلاح قوانین انتخابات، جرم سیاسی و مواردی از این دست را با کمک کمیته حقوقی خانه احزاب کلید بزنیم. تیرماه امسال نیز مدت مسئولیت شورای مرکزی خانه احزاب ایران تمام می شود و مجدداً باید مجمع عمومی برگزار شود تا بتوانیم شورای مرکزی جدید را انتخاب کنیم.

دبیر اجرایی خانه احزاب ایران اعلام کرد: پنجشنبه این هفته (۱۹ تیر ۱۴۰۱) همایشی در راستای سلسله همایش‌هایی که از قبل انجام می‌گرفت، به مدد کمیته بین‌الملل خانه احزاب انجام خواهد شد. موضوع همایش مذکور، «بررسی توافقات ایران، چین و روسیه» است. مدعوین همایش نیز از دبیران کل همه احزاب سیاسی هستند. همچنین این همایش با سخنرانی وزیر کشور یا معاون سیاسی او برگزار می‌شود.

تبرایی با بیان اینکه همایش‌های قبلی نیز با همکاری وزارت کشور و سخنرانی معاون سیاسی انجام شد، گفت: این وزارتخانه در یک سال اخیر تعامل مؤثری با احزاب دارد؛ البته در برخی استان‌ها انتظار می‌رود که استانداران، به فعالیت سیاسی احزاب اهمیت داده و به آن را قوت ببخشد. معاونت سیاسی وزارت کشور توانسته پاسخگویی و تعامل دوطرفه را ساماندهی کرده که خروجی این تعامل، افزایش امکان دفاع دبیران احزاب در جلسات کمیسیون ماده ۱۰ است.

وی ضمن توضیحی در رابطه با خانه احزاب ایران، عنوان کرد: تنها نهاد صنفی احزاب در کشور، خانه احزاب است. وظیفه آن نیز بر اساس اساسنامه رشد تحزب در کشور بوده و نباید خط‌مش سیاسی داشته باشد، باید بتواند روحیه تعاون جمعی و همکاری احزاب را ارتقا دهد. خانه احزاب در رابطه با اجرایی شدن اهداف باید همایش‌هایی را برگزار کند که این کار را کرده و در ایام کرونا هم به صورت مجازی و حضوری فعالیت داشته است./ مهر

برچسب ها: خانه احزاب احزاب سیاسی سند همکاری ایران و چین
ارسال نظر
آخرین اخبار