۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱
تعداد بازدید: ۱۳۵۷۱۳
رویس جمهور گفت: گذشت زمان حقانیت بیانات رهبر انقلاب را ثابت کرده و بر همگان آشکار شده که این آمریکا و رژیم صهیونیستی فقط بدنبال منافع و سلطه گری خود هستند.
کد خبر: ۱۱۸۲۸

آمریکا و رژیم صهیونیستی بدنبال منافع و سلطه گری خود هستند/ از تحقق منافع مردم عراق و استقرار دولت قوی در این کشور استقبال می‌کنیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، رئیس جمهور کشورمان در گفت‌وگوی تلفنی با برهم صالح رئیس جمهور عراق، ضمن بیان جملات بالا، گفت: کوچک ترین ناامنی در عراق را به زیان همه منطقه می‌دانیم لذا از تحقق منافع مردم عراق و استقرار دولت قوی در این کشور استقبال می‌کنیم.

رئیس جمهور عراق هم گفت: تهران و بغداد در سطح منطقه ای و بین الملی از اشتراک نظر و اهداف فراوانی برخوردار هستند و با تقویت سطح همکاری و هماهنگی ها می‌توانیم گام های مفید و موثری برای تامین منافع ملت های خود و ملت های منطقه برداریم؛ ضمن اینکه راه حل بحران‌های منطقه صرفاً اراده خود کشورها و راه‌حل درون منطقه‌ای بدون دخالت اجانب است.

گفتنی است،  روابط ایران و عراق در روزهای پایانی پارسال، در چارچوب سیاست همسایگی و حسن هم جواری باوجود برخی مسائل از جمله بدهی دولت بغداد به تهران به علت صادرات برق و گاز و مسائل مربوط به آب‌های مرزی و موضوعات زیست محیطی ودر آخرین مورد حمله موشکی سپاه پاسداران به مرکز جاسوسی موساد رژیم صهیونیستی در این کشور طی شد.

روسای جمهور ایران و عراق همچنین بر ضرورت همکاری های موثر و فعال دو کشور برا ی استقرار ثبات و امنیت در منطقه و تلاش برای توسعه روزافزون روابط اقتصادی و تجاری در راستای منافع دو ملت تاکید کردند.

در این زمینه برهم صالح، با تاکید بر اهمیت توسعه روابط تجاری و اقتصادی دو کشور گفت: ظرفیت های اقتصادی دو کشور می‌تواند در خدمت منافع دو ملت قرار بگیرد.

بنا به اعلام سیدحمید حسینی، عضو هیئت مدیره اتاق مشترک ایران و عراق با اشاره به افزایش صادرات ایران به عراق در سال ۱۴۰۰، گفت: صادرات ایران به عراق تا پایان امسال به نه میلیارد دلار رسیده است.

به گفته حسینی «سالانه حدود ۴ تا ۵ میلیارد دلار کالا‌های ترانزیتی به عراق صادر می‌شود که این میزان صادرات در آمار صادراتی ایران محاسبه نمی‌شود، اما کشور‌هایی مانند ترکیه صادرات کالا‌های ترانزیتی را نیز در ارقام تجاری‌شان قید می‌کنند.»/باشگاه خبرنگاران جوان.

برچسب ها: رئیس جمهور عراق امنیت منطقه
ارسال نظر
آخرین اخبار