۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱
تعداد بازدید: ۵۸۳۰۷۹
معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه دولت به دنبال حل مشکلات اقتصادی جامعه است، گفت: ما ماهانه حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان بدهی‌های سابق را تسویه می‌کنیم یعنی وضع مطلوبی را تحویل نگرفتیم و مشکلات انباشته‌ای وجود داشته است؛ لذا سعی می‌کنیم تا جایی که میسر است با کم کردن هزینه‌های جاری به حل مشکلات مردم بپردازیم.
کد خبر: ۱۳۱۸۷

سید محمد حسینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، در خصوص اقدامات دولت برای حل مشکلات معیشتی مردم، اظهار داشت: دولت بلافاصله بعد از بحث سلامت، حل مشکلات معیشتی مردم را در دستور کار قرار داد و در این زمینه کار‌های موثری انجام شده است؛ به عنوان نمونه یکی از موارد این بود که صادرات رونق پیدا کند و همین هفته اعلام شد تراز صادرات مثبت شده است که این امر به نفع کشور است.  

وی با تاکید بر اینکه دولت به دنبال افزایش تعامل با کشور‌های همسایه است، گفت: دولت در تلاش است که با تقویت دیپلماسی اقتصادی با کشور‌های همسایه وضعیت صادرات و سرمایه‌گذاری‌ها به شرایط مطلوبی برسد؛ اما همه این کار‌ها زمان‌بر است و ما برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داریم؛ برنامه‌های بلند مدت ما چهار ساله، کوتاه مدت تا پایان امسال و میان مدت هم تا پایان سال آینده است لذا نباید انتظار داشته باشیم مشکلات در کوتاه مدت حل شود.

 سعی می‌کنیم با کم کردن هزینه‌های جاری به حل مشکلات مردم بپردازیم/تاکید رئیس جمهور بر تقویت نظارت!

حسینی در خصوص پرداخت بدهی‌ها توسط دولت، اظهار داشت: ما ماهانه حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان بدهی‌های سابق را تسویه می‌کنیم یعنی وضع مطلوبی را تحویل نگرفتیم و مشکلات انباشته‌ای وجود داشته است؛ لذا سعی می‌کنیم تا جایی که میسر است با کم کردن هزینه‌های جاری به حل مشکلات مردم بپردازیم. اما عوامل متعدد در مسایل اقتصادی دخیل است به عنوان نمونه یک سری افراد سودجو فقط به دنبال منافع خودشان هستند و از کوچکترین اتفاق بهره می‌برند و رئیس جمهور تاکید زیادی برای تقویت نظارت دارند و بعضی از دستگاه‌های نظارتی مثل تعزیرات کمبود نیرو داشتند که دولت به دنبال حل آن است؛ حتی این نظارت بر بخش خصوصی هم باید صورت بگیرد و نباید کشور را رها کنیم.

وی افزود: ما سعی کردیم کسری بودجه نداشته باشیم و به دنبال این هستیم که نقدینگی و پایه پولی را افزایش ندهیم و کار مهم دیگری که انجام شد این بود که اسکناس بدون پشتوانه چاپ نکنیم و نتایج این کار‌ها به تدریج آشکار خواهد شد.

۱۰ هزار میلیارد تومان دولت ماهانه بدهی تسویه می‌کند!/به دنبال افزایش تعامل با کشور‌های همسایه هستیم

برچسب ها: محمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور معیشت مردم تعامل بدهی دولت فساد اقتصادی کشورهای اسلامی کشورهای همسایه کشورها تسویه حساب های تسویه نظارت رئیس جمهوری
ارسال نظر
آخرین اخبار