۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴
تعداد بازدید: ۹۸۶۵۴
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: بالای ۸۰ درصد نمایندگان در خصوص برنامه‌های دولت برای حذف ارز ترجیحی، قانع نشده‌اند و احتمال حذف این مصوبه زیاد است
کد خبر: ۱۰۷۲۲

دولت کارشناسی دقیق از نقش ارز ۴۲۰۰ تومانی در زندگی مردم ندارد/ تصور غلط است معیشت و تورم را به بودجه وابسته بدانیم

حسن لطفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خطوط» در خصوص تصمیم مجلس برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، گفت: دولت کار کارشناسی و دقیقی از ارز ۴۲۰۰ تومانی و نقش آن در زندگی مردم ندارد؛ ضمن اینکه محاسبه نکرده است که حذف ارز ترجیحی چه تاثیری در زندگی افراد خواهد داشت و برنامه‌ای هم برای جایگزین کردن آن ندارد لذا تا زمانی که دولت برنامه جایگزینی ارائه ندهد فکر نمی‌کنم مجلس به این نتیجه برسد که ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کند.

او ادامه داد: بالای ۸۰ درصد نمایندگان در خصوص برنامه‌های دولت برای حذف ارز ترجیحی، قانع نشده‌اند و احتمال حذف این مصوبه زیاد است.


۸۷ درصد بودجه صرف هزینه جاری می‌شود/بهبود معیشت با ۱۳ درصد بودجه امکان پزیر نیست!


لطفی با بیان اینکه نمی‌توان با بودجه جاری کشور، معیشت مردم را بهبود بخشید، گفت: تصور غلطی است که معیشت و تورم را به بودجه دولت وابسته بدانیم. در میزان معیشت مردم، بودجه سالیانه نقش کمی دارد؛ چراکه وقتی ۸۷ درصد بودجه را صرف هزینه‌های جاری می‌کنیم، چیزی برای معیشت مردم باقی نمی‌ماند و با ۱۳ درصد بودجه باقی مانده می‌خواهیم هم معیشت را بهبود ببخشیم و هم کار‌های عمرانی انجام دهیم که امکان‌پذیر نیست، زیرا اگر قرار بود مشکلات کشور با بودجه سالیانه حل شود، تا الان با این حد مشکلات مواجه نبودیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: مشکلات کشور ما مربوط به یک حوزه نیست و زمانی می‌توانیم مطالبات مردم را پاسخ دهیم که هزینه جاری دولت کم شود، اما تا زمانی که این کار صورت نگیرد نمی‌توان با شعار، کاری از پیش برد.

برچسب ها: نمایندگان مجلس ارز ترجیحی ارز 4200 تومانی بودجه ۱۴۰۱ معیشت مردم دولت مردمی تورم افزایش نرخ تورم حذف
ارسال نظر
آخرین اخبار