۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
تعداد بازدید: ۳۳۳۲۹۸
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه حقوق ۵ میلیون تومانی جوابگوی تورم نیست، گفت: ارز ۴ قلم کالا را برداشتند، قیمت ۴۰۰ کالا افزایش پیدا کرده است بنابراین یارانه‌ای که به مردم داده می‌شود حداقل باید دو برابر شود.
کد خبر: ۱۵۶۳۱

ذبیح الله اعظمی ساردویی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط در رابطه با تبعات حذف ارز ترجیحی بر معیشت مردم، گفت: افزایش قیمت و کمبود نهاده‌ها باعث می‌شود مرغداران به سمت جوجه کشی بروند؛ علاوه بر این حذف ارز ترجیحی باعث پایین آمدن قدرت خرید مردم شده است؛ از سوی دیگر تمهیداتی اندیشیده شده است که مرغ و تخم مرغ اضافه صادر شود که این کار هم باعث افزایش قیمت می‌شود.
وی ادامه داد: ارز ۴ قلم کالا را برداشتند، قیمت ۴۰۰ کالا افزایش پیدا کرد؛ بنابراین یارانه‌ای که به مردم داده می‌شود حداقل باید دو برابر شود. همچنین دولت باید به مردم برای تامین معیشت کمک کند چراکه حقوق ۵ میلیون تومانی هم جوابگوی تورم نیست و سفره مردم کوچک و کوچک‌تر شده است.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه گندم کمبودی نداریم، اظهار داشت: علاوه بر تولید داخل، واردات گندم هم داشته ایم؛ بنابراین برای امسال نگرانی برای تامین گندم وجود ندارد، اما برای تامین روغن تا آبان ماه مشکلی نخواهیم داشت.
اعظمی در پایان خاطرنشان ساخت: دولت برای ارائه کالابرگ هم برنامه‌ای ندارد و فقط با دستپاچگی عمل می‌کند؛ دامدار کارت و کشاورز کارت برای حمایت از دامداران و کشاورزان در نظر گرفته شده است و به تولیدکنندگان صنعتی هم وام داده می‌شود که میزان سود همه این وام‌ها بالا است که اگر با همین روند پیش برویم، در ماه‌های آینده بسیاری از تولید کنندگان تولید را متوقف خواهند کرد.

برچسب ها: ذبیح الله اعظمی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس حذف ارز ترجیحی یارانه معیشتی دامدار کارت صادرات گندم
ارسال نظر
آخرین اخبار