۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰
تعداد بازدید: ۲۸۸۴۱۸
سخنگوی تعزیرات حکومتی در خصوص تخلفات صورت گرفته بعد از جراحی اقتصادی توسط دولت، گفت: تولیدکنندگان در برخی از موارد که اجازه افزایش قیمت پیدا کرده بود، امتناع از عرضه و یا احتکار کالا داشتند و بیشتر از همه عدم درج قیمت روی کالا و گران فروشی کالا‌ها بود که بیشترین تخلفات را به خودش اختصاص می‌دهد
کد خبر: ۱۵۴۱۳

بیشترین تخلفات فروشندگان بعد از جراحی اقتصادی دولت؛ عدم درج قیمت روی کالا و گران فروشی!

محمد علی اسفنانی در گفت و گو با خبرنگار  پایگاه خبری  تحلیلی خطوط با اشاره به افزایش قیمت کالا‌ها، گفت: وقتی قرار بود قیمت برخی از کالا‌ها به دنبال هدفمندی یارانه‌ها افزایش قیمت پیدا کند، طبیعتا سایر کالا‌ها هم بسته به نوع کالا ممکن است، افزایش قیمت داشته باشد. در چنین شرایطی برخی از افراد منفعت طلب که به دنبال منافع غیر قانونی هستند، به این نتیجه می‌رسند که از این فرصت پیش آمده استفاده کنند و کالا‌هایی که هیچ ارتباطی به  هدفمندی یارانه‌ها یا قانون جدید ندارد، افزایش قیمت می‌دهند.
وی ادامه داد: عمده شکایت‌هایی که اخیرا وجود داشت بر این اساس بود که تولیدکنندگانی که در برخی از موارد اجازه افزایش قیمت پیدا کرده بودند، امتناع از عرضه داشتند و یا احتکار کالا می‌کردند و بیشتر از همه عدم درج قیمت روی کالا و گران فروشی کالا‌ها بود که بیشتر تخلفات را به خودش اختصاص داد.
سخنگوی سازمان تعزیرات با اشاره به اقدامات این سازمان برای مبارزه با تخلفات بازار، تصریح کرد: ۱۸۰ نفر از همکاران اداری را با برگزاری آزمون و مصاحبه، تبدیل کرده و ۱۸۰ نفر رئیس شعبه به ظرفیت گشت‌ها اضافه کردیم.
اسفنانی در پاسخ به اینکه بیشترین احتکارات در چه کالا‌هایی صورت گرفت، اظهار داشت: گزارشات احتکار ما بیشتر در حوزه برنج و روغن بود که بیشترین آمار را داریم برخی از موارد هم عرضه خارج از شبکه آرد داشتیم؛ همینطور در بحث گرانفروشی برخی از کالا‌ها، بیشتر فراوانی وجود داشت.

برچسب ها: محمدعلی اسفنانی سخنگوی سازمان تعزیرات حذف ارز ترجیحی احتکار کالا افزایش قیمت
ارسال نظر
آخرین اخبار