۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰
تعداد بازدید: ۱۵۲۰۱۴
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه دولت باید اهل اقدام باشد، گفت: عدم توازن در توزیع ثروت در کشور عدالت اجتماعی را زیر سوال برده و اعتماد مردم را تضعیف کرده است. البته خیلی ورود به گذشته مشکلی را حل نمی‌کند و باید به حل مساله به بهترین وجه توجه داشته باشیم.
کد خبر: ۲۰۷۲۵

بهروز محبی نجم آبادی در گفتگو باخبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط با اشاره به عملکرد دولت، اظهارداشت: دولت سیزدهم با سیاست‌های درستی که در حوزه داخلی و خارجی اتخاذ کرده، به اذعان بسیاری از کارشناسان اقتصادی روی ریل درستی حرکت می‌کند، اما این عملکرد، عاری از انتقاد نیست، زیرا هم حرکت کُند است و هم دولت باید اهل اقدام باشد و برای حل مساله، کار را تسریع کند و رضایت افکار عمومی را در دستور کار قرار دهد، رضایتی که رسیدن به آن از روش درست و واقعی طی شود؛ اما به درخواست‌های معقول و حقی که مردم از حاکمیت دارند، خیلی توجه نشده است و توقع داریم دولت به این موارد توجه جدی داشته باشد. درست است که بخشی از مشکلات به گذشته باز می‌گردد و مثلا مساله  کامیون داران از دولت گذشته آغاز شده است و یا رتبه بندی باید از سال ۹۲ اجرا می‌شد، اما همه ما توقع داریم این دولت که مردمی و انقلابی است، مسیر حرکتش درست باشد.

ورود به گذشته مشکلی را حل نمی‌کند/ دولت در مسیر درستی حرکت کند
وی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی، گفت: توجه به معاهدات منطقه‌ای مثل شانگ‌های و بریکس، نقاط مثبت این دولت است دولتی که تخم مرغ‌های خود را در سبد اروپا نگذاشت و نگاه منطقه‌ای را تقویت کرد و تلاش می‌کند تهدیداتی را که وجود دارد را تبدیل به فرصت کند؛ مجلس هم در کنار دولت است البته قطعا اختلافات سلایقی در خصوص مواجه با مسایل بین دولت و مجلس وجود دارد، اما سه قوا، برای هدف مشخص که اعتلای آرمان‌ها و شعار‌های انقلاب اسلامی است هم عقیده هستند.

خیلی ورود به گذشته مشکلی را حل نمی‌کند و باید به حل مساله به بهترین وجه و با استفاده از ابزار‌های ممکن و همچنین استفاده از همه جریان‌ها و گروه‌هایی که می‌توانند به حل مشکلات کمک کنند توجه داشته باشیم

 محبی نجم آبادی با تاکید بر لزوم شفافیت سازی مسایل مختلف توسط دولت، اظهارداشت: دولت آنچه را که تحویل گرفت را خوب برای مردم تشریح نکرد و وقتی وزرا به مجلس آمدند، آنچه را که تحویل گرفته بودند برای ما تشریح کردند و ما متوجه بودیم که کار سخت است و نیاز به آواربرداری جدی داریم؛ البته همانطور که گفتم بخشی زیادی از مشکلات برای گذشته است و حتی ربطی به دولت‌های قبلی هم نداشت؛ از ابتدا صندوق‌های بازنشستگی معضلاتی داشتند و عدم توازن در توزیع ثروت در کشور عدالت اجتماعی را زیر سوال برده و اعتماد مردم را تضعیف کرده است. البته خیلی ورود به گذشته مشکلی را حل نمی‌کند و باید به حل مساله به بهترین وجه و با استفاده از ابزار‌های ممکن و همچنین استفاده از همه جریان‌ها و گروه‌هایی که می‌توانند به حل مشکلات کمک کنند توجه داشته باشیم.
این نماینده مردم در مجلس در پایان با انتقاد از عدم زیرساخت‌های لازم برای حذف ارز ترجیحی، گفت: حذف ارز ترجیحی تصمیم صحیحی توسط دولت بود، اما باید زیرساخت و پیوست‌های مختلف آن فراهم می‌شد، اما دولت خوب توجیه نمی‌کند و باید مردم به این اعتماد برسند که همه ارکان نظام در حال تلاش برای حل مسایل مردم هستند.

برچسب ها: محبی نجم آبادی هفته دولت عدالت اجتماعی حذف ارز ترجیحی عملکرد دولت ها
ارسال نظر
آخرین اخبار